M1-en egy teherautó feldobott egy kavicsot.. Még szerencse, hogy fel lehett tölteni, így olcsóbb lett a javítás
A ferdén behajtott csavar után végig kellett volna néznem, de sajnos nemtettem. most cserélem a felső turbó csövet, mert nem úgy tette vissza ahogy volt, ahogy kell így kidörzsölődött...
Hazafelé jövet megálltam egy pirosnál, de ahogy megállt a kocsi rögtön beesett fék. Rápumpálok, felkeményedik, de hamar beesik újra. vészvillogo, és motorfék, kézifék kombó, lépésben haza.
otthon próbálgatom, hamar kiderült, hogy amunkahengerbőr kijövő fém cső adta meg magát. mivel nehéz hozzáférni, stb szerviz mellett döntöttem. Bp-ről Várpalotára így esélytelen a dolog, marad egy Pesti műhely.
ALFA SZAMOSI erről már hallottam, többen ajánlották, így oda vittem.
Először jártam ott és utoljára.. soha többet. Mekk Elek különb munkát végez... Már tudom, mióta Szamosi doktor nem felügyeli a munkálatokat, itt valami nagyon nem jól megy.
Ahogy otthon kinyitottam a motorháztetőt... a jelölt csavar visszehelyezése a helyére nem sikerült, de nem csak félig lett betekerve, hanem ferdén belekapatva, és mikor megszorult úgy hagyta...
a Km megvolt, elballagtunk palotára olaj, szűrő, pár apróság igazítva.
Legutóbb, mivel melegen már nehezebben indult, és a kiolvasott résolaj veszteség is azt mutatta, ki lett cserélve az 1-es és 4-es porlasztó. bontott "bevizsgált" került bele.
Viszont a hiba nem szünt meg. hol jobban, hol kevésbé, de folyamatosan nehezen indult még hideg motornál is. A furcsa az, hogy a hangja jó volt, nem melegedett, a fogyasztás is rendben volt.
az újbóli kiolvasás megint résolaj veszteséget mutatott, de a négyes hengernél, az állítólag bevizsgált porlasztónál.
Attival úgy döntöttünk: ki mind a négy és megy szakműhelybe bevizsgálásra felújításra, attól függ mi kell.
az első három felújítva, a negyedik kuka. De most végre újra gyönyörű hangja van. a bontós visszadta a pénzt, így csak a bosszúság és a felesleges munka maradt.
És ha már benn volt a műhelyben a hátsó fékbetétek is cserélve lettek.
Úgy vettem észre, minthe lassabban tekerne reggelente.
Töltés check, az rendben. az áramfelvétel nem nőtt leállított autónál, így jött egy új Bosch akksi.
Egy-két dolog cserélve lett.
Felső lengőkarok
első fékcsövek
kézifék bowden
felxibilis kipufogó cső
generátor szabadon futó
valamint az első, és negyedik henger porlasztócsúcs
és újra két évig műszaki
Eljött az ideje...
komplett vezérlés, ( gögők, vízpumpa ) üzemenyagszűrő, légszűrő, pollenszűrő, és olajcsere.