A hétvégén egy kellemes kis országúti autózgatás közben sípoló hangra lettem figyelmes. A motor teljesen elgyengült, majd minden Alfás rémálma, "Have engine checked" felirat a műszerfalon.
Azonnali kétségbeesésembe próbáltam hívni a szerelőmet, aki természetesen ki volt kapcsolva. Nem maradt más mint a jó öreg amore :)
Rövid keresgélés után sikerült megállapítani a hiba okát, ami nem volt más, mint az EGR szelep. Még egy gyors youtube oktató videó a kiszerelésről, majd neki is estem a kicsikének. Röpke 10 perc alatt sikerült is kioperálni. Had ne mondjam, nem volt szép látvány... Egy csavarhúzó és egy kis féktisztító segítségével kitakarítottam, majd visszaszereltem. 3-4. indításra láss csodát, eltűnt a hibaüzenet.
Szebben jár a motor, kevesebbet fogyaszt és alsó tartományban jobban húz!
Én is Youtube szerelő lettem :D
Itt a tavasz, itt van újra!
Csicseregnek a madarak, nyílnak a virágok. Lehet egy kicsit tenni venni a kertben, illetve a motortérben.
Már egy ideje felfigyeltem egy rendellenes zajra, amely a motortérből jött. Zavaró, morgó hang. Kis utánajárás után megállapítottam, hogy a szervo lehet az. Cartársaim bejegyzését követve nem ugrottam bele rögtön a szervomotor beszerzésébe, hanem költséghatékonyabb megoldást választottam.
Először olajat cseréltem a tartályban, így kissé csökkent a morgás, de nem szűnt meg teljesen.
A következő lépés pedig maga az olajtartály cseréje volt, amely maradéktalanul megoldotta a problémát! Így mostmár zavartalanul róhatom az utakat :)
Itt van a tél, itt van újra...
Újonnan vásárolt drágaságomnak is fázik a talpa, ezért új cipellőt kellet keresnünk neki.
Ez sem volt egyszerű eset!
Egy fő szempontom volt, a költséghatékonyság. Mindent ennek jegyében próbáltam megoldani. Ismétlem próbáltam! De sajnos nem úgy sültek el a dolgok, ahogy szerettem volna.
Első lépésként tettem egy tétova kísérletet egy-két gumisnál, hogy mennyi pénzből tudnám felöltöztetni a drágát. Csak hüledeztem egyik-másik ajánlat hallatán. Négy acél felni, középkategóriás Barum gumikkal, a legbarátibb, jó pajtási áron is 174.000 Ft lett volna. Hogy mi??? És most a varázsmondat - Gyere ügyünk meg egy sört és megbeszéljük! Én fizetek! - se segített. Úgyhogy maradt az internet.
Hosszas keresgélés után ráakadtam egy szuper, 7mm-es Michelin Alpin 4-es gumira, potom 13.000 Ft/db áron. Eddig jó vagyok, gondoltam. Már csak a felni és kész. Csak azzal nem számoltam, hogy a drágám lába valami olyan ritka madár, hogy sehol nem találok rá emberi áron acélfelnit. Na mondom, nem vagyok én olyan sárba tapadt tisze-tosza béna gyerek... Majd megnézem a felni adatait és kerítek más gyártótól. Találtam is... egy Opel felnit. Minden egyezett: Furatszám, lyukkiosztás, méret, csak az ET számban volt 3 mm eltérés. Mit nekem mondom..., felmegy az!
Hát nem ment! :D
Közbe bejött a fagy, én még mindig a nyári tappancsokon vitézkedek és ugyan van egy király gumim, de felnim nincs hozzá... Hmm... bravó!
Semmi gond, no para, semmi pánik, megoldom! Pénz nem számít! Hogy mit is írtam az elején? Költséghatékonyság meg minden? Ja bocs! :D
Végül pár nap keresgélés után találtam egy másik 159-esről leszerelt gyári 16-os alut. Egy gyors telefon, egyeztetés, be a kocsiba, fel Pestre és már bent is a csomagtartóba.
Másnap fel is rakattam őket.
Én boldog vagyok, a drágám már tuti nem fázik meg és van egy fölös Opel felnim! :D Kinek kell? :)
Költségeim:
Michelin Alpin 4: 52.000 Ft
Opel lemezfelni: 20.000 Ft
16-os alufelni: 80.000 Ft
A pesti utam és a buta, ami majd megütött a végére: Az Isten fizesse meg...
A hétvégén tevékenykedtem egy kicsit...
Szerettem volna a gyári Blaupunkt fejegységemet egy modernebb, multimédiás egységre cserélni. Ez meg is volt, még az előző Passat-omból maradt meg. Úgy gondoltam nem lesz túl bonyolult dolgom. Kiveszem, beteszem, boldog leszek. Mint egy jó szex :D Hát tévedtem! Kicsit se élveztem...
A problémák ott kezdődtek, hogy a régi fejegység annyira beette magát a műszerfalba, hogy az istenért nem lehet onnan kiszedni. Hát gondoltam majd megbontom a kicsikét és hátulról rásegítek. Az ötlet jó is volt. Leszedtem az oldalburkolatokat, kiszereltem a kesztyűtartót, ám azzal nem számoltam, hogy Alfáék a középkonzolt körbe egy acél burkolattal védik még, ami egybe van a műszerfalhéjjal. Semmi gond mondom, majd megpróbálok a váltó felől behatolni! Ám ott is ugyanebbe a problémába ütköztem. Nem volt más választásom, maradt a puszta, nyers erő. Okos enged, én meg erős vagyok! :D Sikerült is röpke 20 perc erőlködés és megannyi izzadságcsepp árán valahogy kiszuggerálnom a rádiót. Mondhatom felhőtlen volt az örömöm... egy darabig :/ Sajnos gyorsan rá kellett eszmélnem, hogy még az 59-est szabvány canbus vezérli, addig az én kis okos Pioneer cuccom még sem olyan okos, mert nem ismeri a szabványt. Nem volt mit tenni, kompromisszumot kellet kötnöm. El kellett felejtenem a multikormányt és az RDS-t. De cserébe egy csúcskategóriás App-rádió dolgozik az Alfámba. :)
Költségeim:
Beépítő keret: 13.000 Ft
Eltöltött munkaórák száma és sebtapasz felhasználás: Megfizethetetlen...
Alvázvédelem: 17.000 Ft
Szervolaj: Tutela GI/A 1.2l 1.600 Ft