Sziasztok.
Az autó, a dög ami magával ragadt és nyomorba dönt érzelmileg, lelkileg.
Talán így tudnám leírni második autóm és első Alfám. (Első: Fiat Bravo R5 HGT full gyári állapotban.) Ha autó akkor csak Olasz létezik számomra így új életet kezdve Svájcban adta magát a döntés: Vagy kihozom a gyári HGT-t vagy keresek egy itteni autót. Szétnéztem hát Alfáéknál mi a felhozatal mi az ami "megfog". Találtam egy GT-t ami képekről szépen mutatott, közel is volt hozzám no akkor uccu, lássuk. Rólam tudni kell, hogy érzésre veszek autót. Ezt elmagyarázni nem tudom aki tudja az tudja aki nem az nem. Nem nézegetem, nem mászok alá, nem veszem elő a vastagságmérőt, stb. Mindig bejött, családban is. Szörnyű nyomasztó érzés kapott el vele kapcsolatban. Konstatáltam, hogy ebbe nem ugrok bele, igazi kihajtott lelkű sz@póroller. Hazafelé megnéztem egy másikat is és beütött. Ő kell nekem... Feszes állás, magas orr, "hozzám ne érj" kisugárzás. Igazi nehézbombázó. Az eladó megmutatta belülről, csomagtér majd nyitotta a motorteret. Beigazolódott az érzés mivel nem tudtam, hogy egy V6 al állok szemben egészen addig a pillanatig. Lábaim merevednek, szívem dobbant. Eldőlt, némi papírmunka, majd 2 hónap hajtás, hogy meg legyen a teljes ára. Ez idő alatt 40Km er szaladt az órába, elhanyagolható. Kifizetés után irány a benzinkút, tank kattanásig, pályamatrica és kezdjük meg az ismerkedést. Jól fogadta az új gazdát, pár apróság felütötte fejét de gyorsít, kanyarodik, megáll elektronikán minden üzemel. Patent... Letekertünk aznap délután 400Km ert, tankom 1/3 ig. Majdnem gazdaságos. :)
Teltek a napok, hetek majd jött a műsor amire fel voltam készülve. Érző gépként vártam mikor tesztel, hogy Alfás vagyok e, vagy csak "dísz" alfás ahogy Ti mondanátok. 3. fokozatban egy combos gyorsítás után 6.000 környékén karácsonyfa lett a műszerfal, LOW BATTERY felirat, ASR OFF, anyósablak megindul lefelé és némi dadogást hallok a motortérből. Jobb ötletem nem lévén nem állítottam le mivel 3Km volt hátra hazáig. Gondoltam megmérem az aksit, generátort. Hazaérkezés után nyomban a netre vetettem magam, Fb oldalon konzultáltam a srácokkal és mérés nélkül elindultam lóhalálában aksit venni a tartalék autóval mivel 64A s aksi nem éppen ennek a motornak való és itt minden 6 kor zár. Ekkor 17:40 volt. Aksi megvéve betesz, feszkót mér, minden patent. Töltés 14,2. Hidegen! Megnyugodtam, leállítottam és indulás hibakód mestert keresni neten, hogy kiszedje a hibakódokat.
Másnap elég hideg volt a reggel kicsit járattam álló helyben és 2-3 perc után dadogás, WTF? Feszültség mér: 12,1 ~ 11,5 ~ 10,8 ~ 9,6... Leállítottam.
Szerencsére itt Svájcban az eladónak a Q1 es szerződés értelmében garanciát kell vállalnia az autóra. Felhívtam hát 3 héttel a vásárlás után, hogy van egy kis gond. Zok szó nélkül küldte a trélert még aznap délután. Generátor és hosszbordás szíj csere 1.400 frankért de valami nem stimmel. Random hibakódok hada, szervó hibától befecskendezésen keresztül minden volt. Ekkor az eladó szerelője tovább küldte az autót egy elektronikai guruhoz. Várakozás... Közben jött a stressz is mert az eladó több soron felajánlotta, hogy visszavásárolja az autót teljes áron és hazaviszi Olaszországba alkatrésznek. Többszöri egyeztetés után abban maradtunk, ha az elektronikai szervíz meghaladja az X összeget visszavásárolja. Megjött a diagnózis: 2 helyen kábel hiba (földelés, kidörzsölődés) fesz. szabályzó, biztosíték cserék, vezérlőben chip csere és a hibakód tárolóban egy kis mókolás. (Nem értettem sajnos az ekte Svájci német gurut.) Mint megtudtam bekérte a guru a generátort is amit kiszedtek mert Ő volt a bűnös. Olyat töltött a generátor halála előtt, hogy semmi nem bírta. A tekercselés helyenként megégett ezért vitte a fesz. szabályzót és minden egyebet. A szervíz költsége XY frank ami meghaladta a megbeszélteket de felesben kifizettük, megbeszéltük a garancia végét és így nem vette vissza az eladó. Az autót nem teszteltem, hagyatkoztam a guru szavára. Az eladó elhajt (Gallardoval), megkapom a kulcsokat, papírokat, számlákat. Behuppanok az ülésbe, gyújtás ráad feszült figyelem közepette. Minden rendben. Kuplung benyom, indulás. Úton hazafelé már nyugodtabb lelki állapotban figyelmes lettem a kuplungpedál "érdekes" fogáspontjára de nem foglalkoztam a dologgal túlzottan. Hazaérkezés után járó motornál üresben hegyezem a fülem, csörög a kinyomócsapágy. Hurrá! Valamelyik szerelő "megjáratta" rendesen. Most ott tartunk, hogy 6. ból 120 as tempónál ha letiprom elcsúszik a kuplung. Mentem az ismerős szerelőhöz, árajánlat Valeo szettre kompletten (ha már szét kell szedni ügye) majd hideg zuhany. Átszámolva 700.000Ft ért meg is lesz a csere. Finom? Én is azt mondtam amit most Ti magatokban és úgy döntöttem hogy hamarosan megyek Magyarországra, óvatos léptekkel hazagurulunk és itthon megcsináltatom erősebb kuplunggal 1/3 áron. Most itt tartunk Dívával.
Tesztelget a kisasszony de nem adom magam, Alfás vagyok!
Folytatása következik...
>> EgyébAlfa GT 3.2 V6 Distinctive // 2014-04-27