Tagok >> Dempsey and Makepeace >> Blog
Az előző tulaj valami oknál fogva az akkutálca leszorítóját elhagyta vagy levágta , nem tudom . Ezért vettem egy bontott újszerűt kompletten (5.000-). Ha már kicseréltem gondoltam kap egy új akkut is (22.990-)
A bal oldali fényszórómagasság állító motorom néha már csak kerregve kattogva működött, nem mintha fontos lenne ,de azért nem hagyott nyugodni. Kapott két új után gyártottat , reméljük kitart.
Két hátsó lengéscsillapítót cseréltem eléggé megfáradt állapotuk miatt , az asszony keze erre is jótékonyan hatott , főleg a torony szilent tetején lévő tányér kivételéhez a lyukon keresztül. Etióp méretű a lyuk az én kezemnek.
Kicseréltem a kipufogó hővédőlemezt egy újra ,mert elég viseletes volt szegény. Meneteket csavarokat is rendbe raktam.
Mostanában amióta új cim-kések a Selénia olajok nem vagyok velük megelégedve. A tacskóban volt akciós Total 7000-ért amit motorátmosásra gyorsan meg is vettem. Aztán rendeltem Xado 10w-60-at és szűrőt. Átjárattam motoröblítővel a Totált (másra nem ajánlott) olajat, majd feltöltöttem a friss szerzeménnyel. Azonnal érezhető , hogy az 1000 -km ment Seléniához képest mennyivel selymesebben jár a motor, főleg hidegindításkor olyan lett a hangja mint amikor már meleg a motor .Nagyon jók az első tapasztalataim.
Km: 156.905
Kiszedtem mind a 4 dobbetétet kipucoltam mindent mindenhol. A küszöb és doblemez találkozásainál a sarkokba rakodik be általában a homok és vizes elegyet alkotva szokott csúnya munkát végezni. Tisztítás után kifújtam amit fontosnak találtam.
Végül beadtam a saját derekam, a külső visszapillantók tükörházborítását krómhatású műanyagra cseréltem.
Kicseréltem az első féknyereg kengyelek vezetőcsapjait és betétjeit és friss zsírt kaptak .
Tervszerű volt már a lógás megelőzése és a piszok és kenőanyag csere miatt.
Beszereztem szilikonzsírt a későbbiekben esetleg a felső lengőkarok téliesítése érdekében.
Csak nem hagyott nyugodni a felújított futómű tekintetében néha bal oldalról inkább kanyarodáskor ritkán alig hallható kip-kop jelenség. Nem is tudom miért nem ezzel kezdtem korábban (vélhetőleg az új alkatrészek miatt), aláfeküdtem és megemelés nélkül megcibáltam a kanyarstabilizátor rudat. És lám kip.kop , mondom de jó ereszthetem le a bölcsőt stb... Aztán megemel , kerék le , megvizsgál , mondom magamnak ránézek a szilentek csavarjaira és egyszerre ledöbbentem és megkönnyebbültem . A bal oldali motor felé lévő amiben merőlegesen van a csavar ki volt tekeredve. Adtam a szájának 13-as krovával és ráraktam még egy önzáró anyát is, az eszem megáll. A stabrúd így már nem kopog (érthető ha nem volt meghúzva a szerencsétlen , de mitől lazult meg? futóműves miért nem sasolta?) betettem egy új kutyacsontot is az a biztos. Öröm és költségmentes kopogásmentesítés.
Ja a stabpálca. 4.700-