Tagok >> Dadde147 >> 147 1,6 TS Distinctive 120 LE >> Blog
- Típus:147 1,6 TS Distinctive 120 LE
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2003
- Színe:Kék
Egy kis visszatekintés: a tavalyi évben sem hajtottam túl sokat a kocsit, ezért csak kettő esemény érdemel említést. Rögtön az év második napján, -4,5 fokos reggelen sikerült letépnem a vezetőoldali kilincset. Egy-kis huzavona és némi félreértés után végül egy vatta új kilincs került fel (~40k), + egy későbbre megbeszélt olajcsere (20k). Minden ok, ezután tavasszal sikerült az első lökhárítót egy kicsit megnyomorgatni egy parkoló padkájával, műanyaghegesztés, Baján a Szegedi úton szerintem nagyon korrekt munkát végeztek, egyedül a balos indexet nem tették vissza rendesen (~40k), de ez rövidesen orvosolva lett.
Idén szakit váltottam, ugyanis az előzővel nem nagyon jutottunk egyről a kettőre, vagy ha igen, akkor is nagyon lassan mentek végbe nála a dolgok + az említett félreértések is ide vezettek.
A kocsi egyre nehézkesebben indult, hiába jeleztem a régi szakinak, nem történt ez irányba változás, valamint úgy nézett ki, hogy a következő időszakban többet kell majd használnom az autót.
Első körben új, komplett kipufogót, gyertyákat, ablakmosó motort kapott a vas, ezen kívül az indító motor is felújításon esett át. (171k)
A második körben az első lengőkarok, és a rádió (antenna) cseréje lett megejtve (57k)
A harmadik körben pedig az AC pumpa hibás része lett cserélve (25k). Hátra van még az ékszíj és a görgök esetleges cseréje, a tanksapka cseréje, mivel nem mindig zár le rendesen, valamint a lökhárítón a balos króm "díszléc (?)"-et elhagytam, tehát annak pótlása.
Új gumikat kapott a kicsi, érezhető a különbség.
A bal hátsóval kaptam egy defektet, javításra elvittem a közeli gumiszervízbe, ahol mondták, hogy kuka. Májusban egyébként is terveztem mind a 4 gumi cseréjét, április lett belőle.
2016. augusztus-szeptember: az utóbbi két hónapban megejtettük az olajcserét (köszi Elaforg), ezen kívül a kipufogót meg kellett csináltatni, mert kilyukadt. Időközben a termosztát is kapitulált, de most ismét zsír minden, műszaki is pippa. Még ezzel a tetőantennával kellene valamit kezdenem, mert egyrészt nem éppen szép látvány, másrészt gyökkettőt szól a rádió, de se többet, se kevesebbet.
5 és fél év (!) után megvolt az első izzócsere a kocsiban (bal első helyzetjelző égett ki). Nem volt egyszerű történet az elején és akkor még finom voltam.
Tegnap megrendeltem az új akksit, egy Exide Premium EA640 64Ah-t, mivel a régi (Banner Power Bull, amit még 2010-ben vettem, lassan megadja magát). Láttam itt az oldalon, hogy nem lehetnek rosszak ezek az akkumulátorok, valamint amit anno lecseréltem a kocsiban, az is Exide márkájú volt.
2014.04.07. : Megjött az akksi, kipróbáltam, sirály! :)
2014. szeptember:
Vezérműszíj, görgők, vízpumpa stb. cseréje következik, csak még nem tudom melyik szettet vegyem meg, az SKF-et, Contitech-et, vagy esetleg Gates-et, ami egy 10-essel több, de lehet, hogy megérné.
2014. szeptember 12.
Megjött a Contitech vezérlésszett, vízpumpa, ablaktörlő lapátok. Így ránézésre jónak tűnnek, de majd meglátjuk.
2014. október 2.
Végre itthon a "Car"! Vezérléscsere: pipa, műszaki: pipa! :D Állítólag az előző szíjnak semmi baja nem volt így 100k km megtétele után, de na. :)
A hétvégén végre fekerül a lökhárítóra az új matrica rendszám, mivel a régi kicsit megrongálódott, így állítólag nem ment volna át a műszakin. Remélem sikerül normálisan felrakni. :)
A régivel több alkalommal is sikerrel vettük a vizsgát, nyilván azóta szigorodtak a szabályok. Talán jobb is így, mert esztétikailag nem volt épp a legelőnyösebb.
A hétvége elég zűrösre sikerült, ezért még várat magára a művelet.
Faterral felpattintottuk, nem lett tökéletes, de így is nagyon baba, műszakin sem volt vele gond. :)