Tagok >> norbi0409 >> 159 1.9 JTDm 16V SW >> Blog
- Típus:159 1.9 JTDm 16V SW
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2008
- Színe:Nero Carbonio
1 hónapja lett fényezve az első lökős. Ma M7 dugó egy emelkedős részen... az előttem álló autót vezető úriembernek nem ment az emelkedőn indulás és rámgurult a vonóhorgával. Szomorú és egyben ideges is vagyok... :/
Régóta terveztem a 3 lépcsős polírt. El is vittem az autónéró kozmetikába kelenföldre. Mint utólag kiderült elég nagy hibát követtem el ezzel. Semmit nem políroztak rajta, csak bekenték valami olyan anyaggal ami beépül a karcokba és ideiglenesen nem látszanak. Kb a 8-10. autómosás után (nem gépi) ez a réteg lejött és láthatóvá vállt minden karc...ugyan úgy ahogy volt. Autónéró... SOHA TÖBBET!
Megtörtént az első lökhárító, bal hátsó sárvédő ív fényezése és az embléma cseréje. Hozzátenném, hogy nem törés miatt, csak zavarta a szemem a sok horzsolás ami rajta volt. :)
Újabb 2 évre levizsgáztunk. El se hiszem, hogy már ennyi ideje nálam van az autó :)
A vizsgáztatók csak dícsérték, hogy milyen szép...:)
1-2 hónapja, leginkább melegen hallani lehetett kattogó/csörgő hangot. Terhelésre/padlógázra ez erősödött. A legnagyobb korrekció melegen 1.8 mm3 volt. Ez önmagában nem jelent semmit. Majd amikor ránéztem, a DPF regenerációk átlagára, bebizonyosodott amire gondoltam. 310 km-t írt (általában 600-700 között szokott mozogni)...úgyhogy valami nem klappol az üzemanyag rendszerben. Szerdán el is vittem egy dízel szervízbe, ahol rádugták a hiperszuper Bosch gépet és láttuk, hogy a korrekciók valóban nem fényesek. A kocsit ott hagytam, hogy próbapadon is le tudják tesztelni. Délután hívtak, hogy meg van az eredmény....mind a 4 porlasztót fel kell újítani. Levert a víz, mert azért mind a 4-re nem számítottam, de persze mondtam, hogy mehet a dolog. Másnap hívtak, hogy kész az autó és elvégeztek egy ultrahangos tisztítást is a nyomásszabályzó szelepen. A motort mint ha kicserélték volna...szebben indul, szebben/halkabban jár, rugalmasabb is lett egy kicsit.
Az előző tulaj valószínűleg sz*rt rá, hogy milyen szutykot tankol, ezért hasaltak el viszonylag hamar. Tőlem eddig is, de most meg aztán pláne, hogy prémiumot kap.
Üa. szűrő cserélve.
Pénteken hívtak Kelet-Pestèk, hogy megérkezett a kulcs. Kértem is egyből időpontot a programozáshoz, így ma ez meg is történt.
Mivel sajnos csak egy távirányítós kulcsom van jelenleg, fájdalmasan, de végül alternatíva hiányában, betértem a Kelet-Pesthez és rendeltem még egy gyári kulcsot. 2-3 nap múlva, ha megérkezett a kulcs, telefonálnak, és mehetek érte, amikor egy úttal hozzá is tanítják a kocsihoz.
Előre gondolva a nyárra, hogy ne az utolsó pillanatban kelljen kapkodni, keresgélni...ma meg is vettem a nyári garnitúrát.
A nyertes adatai:
Gyártó: Continental
Típus: ContiSportContact 3
Méret: 245/45 R18
Profil: 6.5 mm
Elérkezett az ideje a következő olajcserének. Valamint megelőzvén a bajt, az izzítók is ki lettek cserélve, amik meglepő módon olyan könnyen jöttek ki, hogy csak lestünk.
Izzítógyertyák: Bosch Duraterm 4 db - 16.425 Ft
Motorolaj: Motul 8100 X-Clean 5W40 - 16.305 Ft
Olajszűrő: JC Premium - 2.700 Ft
Levegőszűrő: Mahle - 5.560 Ft
Pollenszűrő: Filtron - 2.100 Ft
Munkadíj: 5.000 Ft
Üzemanyagszűrő cseréje a következő olajcserénél.