Tagok >> norbi0409 >> 159 1.9 JTDm 16V SW >> Blog
- Típus:159 1.9 JTDm 16V SW
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2008
- Színe:Nero Carbonio
A régi ablaktörlő már pattogott/nyekergett a szélvédőn víz mennyiségtől függetlenül. Champion-nal vettem az autót, nem tudom mióta lehetett a kocsin, de úgy döntöttem, maradok a márkánál. Így Champion Easyvision került fel.
Szerdán mehettem a VTN-ezett belső elemekért, amiket ma be is operáltam a helyükre. Már csak a korménybetétet kell a helyére tenni, de azt majd csak akkor, ha megérkezett az új TI szett. (Kormány, váltógomb, kézifékkar) :)
1-2 kép: előtte
3-4 kép: utána
Helyére került a nemrég beszerzett Distinctive szett, ami a 2 alubetétes küszöböt és az alubetétes csomagtér hátlapot jelenti.
Ezzel együtt ki lett cserélve a csomagtartó kéder is, mert szakadt volt.
Sor került a hidrotőkék cseréjére, mert melegen 1-2 elkezdett kopácsolni amikor úgy tartotta kedve. Viszont ha már szét van bombázva, gondoltam cseréljük ki a főtengely szíjtárcsát is. Ami nem volt tervben, az a vízpumpa...gyenge példány került bele úgy néz ki és enyhén eresztett a tengelynél. (1-2. kép)
Velejáró sallangok: Vezérműszíj, szelepfedél tömítés
A nyáriakat amennyire lehetett, kihasználtam, és kukaéretté nyilvánítottam. Ennek és a hűvös esték/reggelek következtében úgy döntöttem, hogy jöhetnek a télik.
Egy ismerőstől beszerzett 1 szezont futott szettet kapott.
Gyártó - Bridgestone
Típus - Blizzak LM25
Méret - 245/45 R18
Ismét meglátogattuk Ferkét, hogy kicserélje a multkor rossznak diagnosztizált bakot...ami secperc meg is történt. Bontott került a régi helyére.
A bal hátsó tárcsán látható volt nem rég óta egy enyhe karcolás. A tettes egy, a betétben lévő nagyobb fémforgács volt amit műtéti úton eltávolítottunk, már nem is csikorog... :)
Kb 1 hete hogy érezni a rezonanciát az egész autóban. Ma Ferke ránézett a motortartó bakokra és ki is derült, hogy a hátsó felmondta a szolgálatot. Csere hamarosan... :)
Történt, hogy elegem lett az EGR baromságaiból amit menet közben enyhe gázadásra alkotott. A tipikus jelenségről volt szót... ~2000-es fordulat környékén gyorsításnál rángatás, "gyújtás kihagyás szerű dolog". Nyáron egyre sűrűbbé vált a tünet, meg ugye ott volt a hideg alapjárati köhögésem.
Miután utána jártam, hogy külön az EGR-t kiiktatni sima ügy és "csak" a NOX kibocsájtás nő meg, amit műszakin nem is mérnek, a korom képződés pedig csökken....eldőlt a sorsa.
El lesz küldve az örök korompamacs mezőkre, ahol nyugodtan eheti a fekete finomságot.
Beszéltem is Mankyval, aki másnap Föckös segítségével ki is iktatta, valamint ezzel egybekötve...amúgy is régóta vacilálok rajta....kapott a csoda pár pacit és newtonmétert pluszban a meglévők mellé.
Így kb 180 Le és 380 Nm dolgozik a motortető alatt. Próbakörön konkrétan sokkot kaptam a változástól...bitang lett a 136 paci után :) A menet közbeni rángatás természetesen eltűnt. Titkon reménykedtem, hogy a hideg alapjárati dadogásom is a múlté, de ez ott még nem dőlt el, mert ennél melegebb nem is lehetett volna a motor. :) Jelentem, ma a 3. napja, hogy meg van írva az autó és az alapjárati dadogás eltűnt. Egyik reggel sem jött elő...szépen, simán jár a motor.
Köszönöm szépen Ferkének, Zé csapatának, Mankynak és Föckösnek a szakértelmet és a rám/autómra szánt időt. :)
(Nekem ez volt a megoldás, nem garancia, hogy másnak is ez lesz, aki ugyan ezzel a jelenséggel kűzd)
Ma felkerült a matrica amit GT-től szereztem be.
Szerintem nagyon csinatos lett ;)
Még van egy tartalék a biztonság kedvéért.
Egy újabb erős nap az autó agyában...
Bekerült egy másik EGR, hogy az mit alkot, de nagyjából ugyan azt mint a saját. Egyedül annyi eltérés volt, hogy az enyém magától visszazárt egy idő után 95%-ról 4%-ra úgy, hogy a gázpedálhoz hozzá sem értünk. Amit betettünk teszt miatt, az maradt végig 95%-on és gázra 4%-ig lement, majd elengedett gáznál vissza 95%.
Nyomáskülönbség szenzor azóta még kétszer jelentkezett szabadság kérelemért.
Kipucoltuk, vissza. Élő adatot néztünk alapjáraton...-1 mBAR (ez most hogyan?) MES-ben csináltunk egy cserét mint ha új került volna bele... alapjáraton az érték 4-5 mBAR lett. Egy idő után megint ránéztünk, kíváncsiságból...akkor 28 mBAR volt alapjáraton az érték. Majd telefon Zé-nek hogy adjon tippet a köhögésre meg erre a szenzorra...hátha mond valami okosat.
- DPF hány %?
- 71%
- Kényszer regen.
Furcsán néztünk, de általában be szokott jönni amit mond.
Lefuttattuk és akkor jött a meglepi.
Regen után a DPF eltömődése 70% WTF?? Később megtudtam, hogy ez normális az erőltetett regen után és majd csak a normál regen lesz ami befejezi a folyamatot és a normális takarítást.
Mára elfáradtunk...folyt. köv....