Tagok >> Stringwalker >> 156 SW distinctive 2.0 JTS >> Blog
- Típus:156 SW distinctive 2.0 JTS
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2002
- Színe:rosso
Sziasztok!
Bevallom egyre jobban féltem az autóm. Köszönhető ez a jelenlegi kifogástalan állapotának, valamint a hibamentes, olajfogyasztás nélkül működő JTS motornak. Az előző tulaj szinte nem is járt vele, csak találkozókra és még mit tudom én mikor, de valós 48 000 Km 12 éves autóban, igazán alkalomszerű használatra utal. Miután elhoztam tőle a gépet egy idő után a kopogás érzékelő 3500 fordulat körül hibakódot generált. A szerelő szerint nem biztos, hogy a szenzor a hunyó. Okozhat ilyen jelenséget a gyertya, vagy gyújtás hiba. Okozhatja a nem megfelelő oktánszámú üzemanyag. Megvettem a szenzort, eredeti BOSCH. Nem szereltettem még be, mert kicsit figyelgettem az autó működését. Tankoltam magasabb oktánszámú üzemanyagot, ellenőriztem a gyertyákat stb. Volt hogy 200 kilométer alatt egyszer sem jelentkezett a hiba, volt, hogy újra elő jött. Olvasgattam itt is és máshol is. Úgy döntöttem, hogy öntök az üzemanyaghoz egy kis tisztító adalékot. ( nem hittem a dologban, de egy próbát megér - gondoltam) Beöntöttem a Wynns system cleaner-t.
Kíméletesen üzemeltettem egy pár kilométeren keresztül, természetesen az adalékra tele tankoltam a gépet a shell v-power nitro+ 100 benzinjével. 100 kilométer megtétele után egy kis hegyi kiruccanásra mentem, ahol bizony forgattam rendesen. 600 kilométert futottam ezek után és láss csodát, nem jött vissza azóta sem a hiba.
Gondolom a tartályban képződött víz az injektorokhoz kerülve okozta a hiba jelet.
Most viszont azon töröm a fejem, hogy a z Alfa cég miért pont 10 w 60-as olajat ír elő, hiszen ennek a hideg sűrűsége indokolatlanul magas, ha nem versenyszerű és Földközi-tenger közeli üzemeltetést veszünk alapul. GTPeti már írt egy cikket az olajokról és a nyíróképességről. A Selenia olaj nem épp a legjobb választás ebben a tekintetben. A Mobil 1 és a Castrol is megveri.
Én is rátaláltam egy igen részletes írásra az olajjal kapcsolatban http://www.mazda-auto.hu/motorolaj-1-4-viszkozitas-0w-5w-10w-kenes-lubrikacio-suruseg.html Itt olvasható. Szóval nem lehetetlen, hogy én eltérek a gyári előírástól egy 5 w xx irányába, mondjuk 5 w 50. Minden esetre kipróbálom, meglátjuk, hogy az egyéb jelek, mint az olajfogyasztás, hidrotőke zaj, hidegindítási esemény milyen eltérést mutat.
Nem hiszem, hogy okosabb vagyok mint az Alfa, de szerintem van élet a Selenia olajokon túl is. Amennyiben valakinek már vannak ilyen irányú tapasztalatai ( és azok jó motorral, nem az olajfogyasztás kiküszöbölésének okán) ne kíméljen és kérlelhetetlen őszinteséggel vágja a szemem közé. Köszönettel venném.