Mutasd

>> Szerviz2014-11-16

Azt gondolom, hogy a motor élettartamának meghosszabbításához elsődleges fontosságú a kenőanyag minősége. Ezért csak úgy házilag végeztem egy kis tesztet.
Egy festett lemez felületére cseppentettem egy-egy csepp olajat az általam összehasonlítani kívánt olajokból. A lemezt függőleges helyzetbe emelve azt tapasztaltam, hogy a 10w60-as lassabban kezdett lefolyni a lemezen, mint az 5w40-es. Gondolom ez eddig nem okozott senkinek túl nagy meglepetést. :) A lényeg most jön, ami az olaj viszkozitásán túl a tapadóképességet is jellemezheti. Két nap eltelt, nem mozdítottam el a lemezt azóta sem. Most azt vizsgáltam meg, hogy ennyi idő alatt melyik olajcsíkba tapadt bele több por és melyik olajcsík hagyott maradandóbb nyomot. Határozottan látható, hogy az 5w40-ból maradt több a lemezen. Most akkor mi van? Melyik biztosíthat jobb kenést? Melyik marad fent a henger falán tovább?
Úgy döntöttem, hogy megismétlem a dolgot és készítek egy kis videót is.

>> Szerviz2014-11-13

Amint a múltkor írtam, ez az olaj került a motorba. 15 416 forint volt 5 l postaköltséggel együtt. Csináltam egy kis videót a motor hangjáról. Bevallom, én nem érzek különbséget a gyárilag előírt anyag és e között. Mivel ez egy új formula a Castrol-nál, így gondolom tudja a már rég nem fejlesztett Selenia minőséget. Remélem az elméletem be is igazolódik és nem áll keresztbe a főtengely :)

https://www.youtube.com/watch?v=Qstp51kIA8E

 
>> Szerviz2014-11-05

Sziasztok!
Bevallom egyre jobban féltem az autóm. Köszönhető ez a jelenlegi kifogástalan állapotának, valamint a hibamentes, olajfogyasztás nélkül működő JTS motornak. Az előző tulaj szinte nem is járt vele, csak találkozókra és még mit tudom én mikor, de valós 48 000 Km 12 éves autóban, igazán alkalomszerű használatra utal. Miután elhoztam tőle a gépet egy idő után a kopogás érzékelő 3500 fordulat körül hibakódot generált. A szerelő szerint nem biztos, hogy a szenzor a hunyó. Okozhat ilyen jelenséget a gyertya, vagy gyújtás hiba. Okozhatja a nem megfelelő oktánszámú üzemanyag. Megvettem a szenzort, eredeti BOSCH. Nem szereltettem még be, mert kicsit figyelgettem az autó működését. Tankoltam magasabb oktánszámú üzemanyagot, ellenőriztem a gyertyákat stb. Volt hogy 200 kilométer alatt egyszer sem jelentkezett a hiba, volt, hogy újra elő jött. Olvasgattam itt is és máshol is. Úgy döntöttem, hogy öntök az üzemanyaghoz egy kis tisztító adalékot. ( nem hittem a dologban, de egy próbát megér - gondoltam) Beöntöttem a Wynns system cleaner-t.
Kíméletesen üzemeltettem egy pár kilométeren keresztül, természetesen az adalékra tele tankoltam a gépet a shell v-power nitro+ 100 benzinjével. 100 kilométer megtétele után egy kis hegyi kiruccanásra mentem, ahol bizony forgattam rendesen. 600 kilométert futottam ezek után és láss csodát, nem jött vissza azóta sem a hiba.
Gondolom a tartályban képződött víz az injektorokhoz kerülve okozta a hiba jelet.

Most viszont azon töröm a fejem, hogy a z Alfa cég miért pont 10 w 60-as olajat ír elő, hiszen ennek a hideg sűrűsége indokolatlanul magas, ha nem versenyszerű és Földközi-tenger közeli üzemeltetést veszünk alapul. GTPeti már írt egy cikket az olajokról és a nyíróképességről. A Selenia olaj nem épp a legjobb választás ebben a tekintetben. A Mobil 1 és a Castrol is megveri.
Én is rátaláltam egy igen részletes írásra az olajjal kapcsolatban http://www.mazda-auto.hu/motorolaj-1-4-viszkozitas-0w-5w-10w-kenes-lubrikacio-suruseg.html Itt olvasható. Szóval nem lehetetlen, hogy én eltérek a gyári előírástól egy 5 w xx irányába, mondjuk 5 w 50. Minden esetre kipróbálom, meglátjuk, hogy az egyéb jelek, mint az olajfogyasztás, hidrotőke zaj, hidegindítási esemény milyen eltérést mutat.
Nem hiszem, hogy okosabb vagyok mint az Alfa, de szerintem van élet a Selenia olajokon túl is. Amennyiben valakinek már vannak ilyen irányú tapasztalatai ( és azok jó motorral, nem az olajfogyasztás kiküszöbölésének okán) ne kíméljen és kérlelhetetlen őszinteséggel vágja a szemem közé. Köszönettel venném.

 
>> Egyéb2014-09-01

A hétvégén úgy döntöttem, hogy családilag kirándulunk egy kicsit. Cél kiválasztásának szempontjai: a) Kanyargós, b) Hegyi, c) kettő együtt. Indulás reggel 9 óra körül. Mivel nem siettünk, így csak laza országúti tempóban közlekedtem a 35-ös főúton Miskolc irányába, 90 - 110 közötti tempóban. Indulás előtt a szokásos SEHLL nitró+ 95-ös benzinnel töltöttem meg a tankot. Már a 35-ös úton több Alfa is találtatott, kollégák integetnek, villognak természetesen viszonozom a köszöntést. Valóban jó érzés ismeretlen ismerősöket látni :) ettől olyan érzésem volt, hogy mindenki, aki Alfában ül barátom. Diósgyőri várhoz érkezve, megnéztük az avató ünnepség egy részét, hiszen pont ekkor adták át a nagyközönségnek a felújított várat. Besenyei Péter bemutatóját figyelve, megállapítottam, hogy az kemény. Úgy gondolom, hogy kanyargós rész előtt ez az élmény kellő motivációt adott ahhoz, hogy én is mutassak valamit talajon :) ... illetve szerpentinen... Lillafüredig tempósan bár, de kényelmesen szállítottam a családot. Barlangászat, kürtöskalács, vízesés, csodálkozás a gyönyörű természeti adottságokon. Indulás Eger felé. A GPS szerint 35 kilométer az út, kanyar kanyarba fűzve :) beszállás az autóba... ahogy kifordultam a parkolóból összenéztünk a fiammal és kaján félvigyorra görbültek a mimikai izmaink. Mehet? Mehet!
Vissza kettő.... 3000....3500... kanyar ... kanyar után 4500-ig kúszik a mutató, pici fék, padló balkanyar... vége kicsit szűk, nagy gáz és húzza az elejét szépen. Látom a következő kanyart... 300 méter.. 200...pici fék.. éééés padlóóó befekszik az alfa szinte nem is kell a kormányt fordítani, annyira jó érzés, hogy kicsi kormánymozdulatokkal lehet ívre tenni... hihetetlen. A kormányt biztosan foghatod, mellesleg váltani sem kell, mert ezen az úton kettesbe 5500-on piszok gyorsan ott a következő kanyar. Pár kanyar után utolértem egy Skoda superb-t . Jól húz egyenesben-állapítom meg magamban- de kanyar előtt túl korán fékez! Mi ez, mit csinál? Mint egy lusta csiga.... Na ezt meg kell előzni. .... ÁÁÁ kanyarba végig poroszkál. Kicsit lemaradok egyenesben, hogy a kanyar jól jöjjön ki. Mire kiérünk a következő hajtűből a 110-120 méter előnye elfogy, sőt kanyar végén fékeznem kell. Már nem megy 3700 fölé a fordulat kettesben sem. Na ezt itt nem csináljuk. Rövid egyenes .. ééés 2-ben padló 3500-ről.. bazzzz ez nagyon megy :D A következő 25 kilóménétert már nem írom le . Elég annyit írnom, hogy a pillanatnyi fogyasztás 18- 22 között mozog :)
Következtetés: Az sw futóműve kiváló, a 2.0 JTS ebben a kategóriában mindent tud, amit kell és amihez nekem bátorságom és rutinom van... talán még többet is. A lefelé vezető úton a pillanatnyi fogyasztás néha 3,3 litert mutatott, de már nem ment 7 fölé sem talán az utolsó pár kilométeren. Benzinkút itthon. Nem vagyok benne biztos, hogy elhinnétek... 298 kilométer megtétele után, ugyan azon a kútfejen, amin reggel telenyomtam 21,8 liter ment bele. Rövidesen megismételjük a túrát, mondjuk a Börzsönyben.