- Típus:156 sw
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2003
- Színe:kék
Egyik pillanatról a másikra szétszaladt a ménesből legalább 100 db. Hibakódolvasás után kiderült, hogy a szívórész nyomás érzékelőjét, illetve a levegőszűrőnél található légtömegmérőt kell cserélni. Mindkettő gyárira lett kicserélve 271000km-nél. A költség közel 50% alkatrészárelőnnyel 14000Ft volt az egyik, a másik pedig 27000 Ft. A munkadíj 10000 Ft volt. Ismét előjött a 140 LE.
265000 km. A szokásos olaj és szűrők cseréje. A téli felni cseréje közben kiderült, hogy a bal oldali féltengely gumiharang ki van szakadva, szerencsére kis helyen, a cseréje megtörtént.
251000 km, elérkezett az olaj és a szűrők cseréje. A szokásos Selenia WR 5W40, olajszűrő, gázolajszűrő, pollen- és levegőszűrő lett cserélve. A munkadíj a zsebben maradt, az alkatrészek összesen 25000 Ft-ba kerültek.
250000 km, elérkezett a vezérlés cseréje. SKF vízpumpát, DAYCO vezérlésszettet kapott. Anyagköltség kb. 50% kedvezménnyel 35000 Ft, a munkadíj pedig 15000Ft volt. Hűtőfolyadék is lecserélve, 5000 Ft. Remélem a következő 100000 km alatt is ilyen remekül fog gurulni.
Miután felújították a magasnyomású szivattyúmat, a kocsi elkezdett játszadozni: egy hétig tökéletesen indult, aztán hétvégén csak másodjára, azután harmadjára,... volt olyan, hogy mosás után nem tudtam beállni a garázsba vele. Szórakozott velem kb. 3 hónapig, miután az 5. szerelő megnézte az immobilizer dobozt, s kimérte, hogy nem kap 12V-ot. A műszer mutatott 2,4V-11,6V-ig minden értéket. Áthidaltuk a biztosítékdoboztól egy szál vezetékkel a gyári vezetéket, s már tökéletes is volt az autóm. Ha valaki esetleg tudná arra a választ, hogy mi okozhatta ezt a problémát, írja már meg legyen szíves.
240000 km-nél teljes szivattyúfelújításra került sor. Minden tömités, szimering és a tengely is cserélve lett. A felújítás 40000Ft volt, a ki-be szerelés 20000 Ft-ba került. Azóta szivárgásmentes.
237000 km-nél gázolajszagra figyeltem fel a kapubejárón alapjáraton pötyögő autóm mellett. Elvittem egy általam sokra becsült szerelőcsapathoz előre kért időpontra, s megállapították hogy a szivattyút az ülepítővel összekötő csövemet kell kicserélni. A cső beszerzése 1 hétbe került, beszerelés előtt lemostam a motort, s ekkor vettem észre, hogy a csőnek semmi baja. A magasnyomású szivattyúnál folyt a gázolajom. A környékemen csak úgy javítják, ha a szivattyút levetetem, DE Debrecenben remélem még ebben az évben megoldják nekem ezt a problémámat. A szivattyú teljes felújítására fog sok kerülni.
230000 km-nél cserére érett a két első felső lengőkar, s az egyik hátsó kerékcsapágy (SKF). Kapott két új első gumit is. Természetesen futóműbeállítással együtt.
2011.07.29.-154850 km-vezérléscsere, olaj+szűrők cseréje
2012.03.20.-165000 km-olaj+szűrők cseréje
2013.04.05.-175984 km-olaj+szűrők cseréje
2013.11.25.-186533 km-olaj+szűrők cseréje
2014.11.08.-197548 km-olaj+szűrők cseréje
2015.08.10.-210000 km-olaj+szűrők cseréje
2016.03.12.-224000 km-olaj+szűrők cseréje