Tagok >> Zsoltikj ૐ >> Blog
Januárban sikerült hozzájutnom egy garnitúra nagyon jó állapotú 16os Momo felnihez, igaz egész fehérvárig mentem el értük. Itthon szépen megszabadítottam a centírsúlyoktól letakarítottam a ragasztómaradványokat majd fel is gumiztattam a meglévő nyárigumijaimmal. Méregetés számolgatás után gyártattam nyomtávszélesítőket mivel az Oz felnijeim ET42-esek a frissen beszerzett Momo-k meg ET40-ek, igy nagyon bent voltak a kerekek főleg hátul a sárvédő széléhez nézve, előre 12mm-t hátra 22mm-t gyártattam, az Oz-k agymérete 68 igy az lett a tehermentesítő mérete és rendeltem még mellé a Momo-khoz 72,2-ről 68,1-re tehermentesítő gyűrűt.
Momo felnik 60e/4db
nyomtávok alumíniumból 35e
tehermetesítő gyűrű 3e/4db
hosszabb mozgókúpos csavarok 11e
(a vogtland ültetőrugóim pedig már úton vannak)
Enyhén elkezdett búgni az egyik hátsó csapágyam, így cseréltem mindkettőt ha már nekifogtam. Nem gondoltam, hogy ilyen egyszerű feladat, csak egy 19-es imbuszkulcsot kellett vennem hozzá, azzal nem rendelkeztem, kb egy óra alatt végeztem mind a 2 oldallal.
A kuplungom is rakoncátlankodott már kb a fele pedálút holtjáték volt, kuplung főhenger volt a gyanús nekem, így azt is kapott újat a Piros. Ennek a cseréje és légtelenítése tovább tartott mint a hátsó csapágyak cseréje. Mostmár rendben van 2-3 cm max csak a pedálon a holtjáték.
A folyamatos alapjárat ingadozás miatt úgy gondoltam időszerű lenne gyertyákat cserélni, kapott is újakat a Piroska de a jelenség továbbra is megmaradt, már épp kezdtem rákészülni, hogy ez komolyabb gond lesz, mikor is egyik napon nem a Shel-en álltam meg tankolni hanem egy pár kutas magánkúton, ott nézem hmm a 98-as csak 3 Ft-al drágább.
Na akkor menjen az bele, Meg is szűnt az ingadozás, megállt stabilan 800-850közt.
Azóta is ott tankolok. Egy tankolásom volt a kagylóson azóta, el is kezdett ingadozni utána az alapjárat. Úgyhogy visszatértem a magánkutas 98-ashoz.
tutela 80w90
az előzö motorolajcserekor elmaradt váltóolajcserét megejtettem ma
már porosodott a polcon a 2 flakon :)
nem tudom mikor cserélék a váltóolajat de leeresztéskor nem tűnt túl réginek
271900km olajcsere
Selenia 20k for AR (megint fémdobozos 2literesek, hogy legyen maradék ismét utántöltésre)
levegőszűrő
olajszűrő
Gondolkodtam a Zender-ek lecserélésén 16-ost akartam és azokat meg sajnáltam volna télinek használni, ezért miután rátaláltam egy OZ superturismo R16-os szettre (sok felnit megnéztem de ez az egy amit el tudtam képzelni rajta) gumistól (jó áron), a gondolatot tett is követte. A Zendereket eladtam Joe-alfa75 cartársnak (ezután már egy 75-ösön szolgálnak tovább) és lecsaptam az OZ szettre amin fél éves Barum bavurisok 3-ak vannak. Szükség volt még mozgókúpos csavarokra, igy ha azzal számolom, hogy a Zender-re kellett volna vennem egy új gumit a múltkori defekt miatt amikor valami kihasította az egyiket (fél éves gumik) akkor a postaköltség árába került a cserém.
Elengedte a ragasztás a tetőkárpitot, elöregedett a szivacsréteg, csak a szélei tartották már, így mielőtt még teljesen le nem esik nekiálltam kárpitost keresni aki megcsinálná, sajna a 2 közül ami itt van helyben egyik sem vállalta el még úgy sem hogy kiszedem és úgy kapja meg.
Ezért úgy döntöttem megcsinálom én magam a C oszlopok borításával együtt.
Tegnap délután kibontottam ma délelőtt 10-kor pedig nekifogtam délután 3-ra vissza is raktam.
Elporlott a szivacsréteg kézzel le lehetett dörzsölni a nagyját, a maradékot ledrótkeféztem, portalanítottam majd ragasztóspray-vel (2 flakon 4000Ft) szépen felragasztottam egy sima sötétszürke szövetet (1,5*2m 3000Ft), igy mostmár harmonizál a tető és a C oszlop is a recaro-k szürke színével.
Szombati utamon hazafele Mezőtúron azt vettem észre, hogy egyre nehezebb a kormány, havernál megállva rá is néztem a szervoolaj tartályra, hát habzott az alján a cucc (egy hete ellenőriztem a szintet) na irány a legközelebbi benzinkút szombat délután, vételeztem egy liter mol-os szervóolajat feltöltöttem és irány haza, mire hazaértem újra nehéz a kormány tekerése, pff gondoltam elfosta magát a kormánymű, lélekben neki is készültem a vasárnapi kormányműcserének de vennem kellett még egy liter olajat mert fél liter oda lett, és 1,3 kell a műszaki adatok szerint. Vasárnap reggel bal első kerék le mivel ott volt a folt alatta, kormány jobbra ki, balra ki nézem kormányműnél semmi olajfolyás, ellenben a váltóról csepeg rendesen. Na akkor bontás, akksi ki aksitartóról minden le aksitartó ki. nézem a csöveket a visszafolyó ág csöve adta meg magát. Piroska maradt az udvarban ma megvettem az új csövet és ha már a visszafolyó ág 2 méteres csövet cseréltem akkor a szivattyúba menő 40 cm-est is lecseréltem. Úrja tökéletes.
2 hete felvillant a fékolajszintjelző lámpám, arra gondoltam a fékcsövek cseréje után a légtelenítés végeztével biztos elfelejtem feltölteni max-ig, gyorsan pótoltam, de egy hét múlva ismét felvillant. Na irány a piroska alá fékolaj nyom sehol viszont a váltó tiszta olajsár (thx Marklar az infót, hogy nézzek rá a kuplung munkahengerre is). Benyúltam a munkahengerhez a porvédőhöz, tiszta olaj, öröm és boldogság megvan a hiba, munkahenger megrendel, ma pedig ki is cseréltem, el is használtam a fékcsőcserekor maradt fékolajam. Sokkal hamarabb légtelenítődött a rendszer mint a fékcsőcsere után valószinű már akkor problémás volt csak nem vettem észre :(
Decemberben eladtam az FK rugószettet, de csak visszahúzta a szivem a mélyeben ülés :) igy mivel sikerült találni véletlenül Eibach első rugópárt (nézegettem az adok-veszeket és Szatyi épp árult egyet) a hátsó Eibach párhoz ami még a 146-ból megmaradt.
Így hát ezen a szép napsütéses tavaszi napon újra lecsüccsentünk 4 cm-et.
Eibach szett eladva, így normál magasságon fut ismét (tervben van egy új lengéscsillapítós komplett ültetőszett vásárlása)