Mutasd

>> Egyéb2018-06-04

És a harmadik amit megosztanék. Nyilván mindenki megszenvedi a felső lengőkarok szilentjének az állandó cserélését. Legalább is aki lendületesen vezet, sokat városban, és hegyekben. Durván fél évente cseréltem, és most kipróbálok valami újat, mert már elegem van belőle. Már be van építve, az eredmény szintén kiváló. A tartósságról még nincs tapasztalatom.
Az eredeti szilentek hamar kikopnak, lógnak. A pliuretánt néhányan túl keménynek tartják, ahogy olvasgattam róla. Én ötvöztem a kettőt. Kiesztergáltam a gyári szilent belső gumi rétegét egészen fémig. És egy erősen illesztett poliamid hüvelyt helyeztem bele. Így a pliamid érintkezik a fémmel, és talán jóval kopásállóbb lesz. Majd kiderül. Viszont a külső gumi megakadályozza a nagy ütések átadását a karosszériára. Jelenleg nagyon jó feszes a futómű, de nem üt nagyon keményeket kátyúknál..
Aki teheti, tudom javasolni ezt a megoldást.

 
>> Egyéb2018-06-04

Itt a következő. Motor billenésgátló szilentjének a cseréje. Nem egyszerű feladat, mert a kart leszerelni a motorról sok bontással járna. A helyén viszont nincs lehetőség kipréselni. Aki ezt a típust hajtja, nyilván már szembesült a kérdéssel.
Én hosszas agyalás után ezt a megoldást választottam. Megfúrtam, összeroppantottam, és kisújjal kiszedtem... :) Az új pedig könnyen bekerült a helyére. Arról elfelejtettem fotót készíteni. De mindenki el tudja képzelni...
A kiszedésről van két fotóm...
Kicsit barbár megoldásnak tűnhet. Én ezt választottam. Az eredmény tökéletes...

 
>> Egyéb2018-06-04

Üdv mindenkinek!
Rég jártam erre, most akadt egy kis időm, és pár érdekesség, amit közzéteszek, hátha valakinek hasznára válnak.
Először is a menetfény felszereléséről...
Sokat keresgéltem, nézelődtem, hogy melyik lenne a megfelelő az autóhoz. Azt hiszem a választás jól sikerült. Így nem kell fölöslegesen használni a tompított világítást, amit ugyebár szétégeti a foncsort.
A választott típus: Osram LEDriving PX-5 DRL 301
És az eredmény látható... Elég dizájnos, és elég erős fénye van.
Csak ajánlani tudom.

 
>> Szerviz2015-10-25

A tél közeledtével egyre égetőbbé vált a radiátor cseréje. Fűtött, de párásodott az üveg, és fagyálló szagot árasztott.
A csere nem egyszerű mutatvány, főleg, ha valaki először vág bele. Aprólékos munkával másfél napig tartott.
Megjegyzem, közben kitakarítottam és megjavítottam mindent, amit szét bontottam. A külső - belső levegő keringtetés csappantyúja el volt szabadulva, eltört a kis fül amit mozgat a motor. Megjavítva... :) Az ablaktörlőm rendszertelen időnként, rendszertelen helyen megállt. Kiszerelés szétszedés, és alapos szemrevételezés után, ami nagyító alatt történt, megtaláltam a vezérlő panelon azt a hajszál repedést, ami a kontakt hibát okozta. Megjavítva... :)
A fűtőradiátor megtámadásához ki kell venni a klíma radiátort is. Lehet lekötve is, de lehet nyomás alatt is. Én utóbbit választottam, mert hosszas szemrevételezés után rájöttem, hogy nem sokat nyerek a kikötéssel. Viszont az alu csövek azt a minimális hajlást gond nélkül elviselik. Igaz, visszarakásnál macerásabb egy kicsit, de nem megoldhatatlan.
Aki nekivág, szánjon rá elég időt, türelmet...

 
>> Szerviz2015-10-25

Már nem ma történt, de túl vagyok a fényszóró mizérián. Azért osztom meg, hogy tapasztalati tanáccsal szolgálhasson mások számára.
Először elküldtem egy műhelybe, ahol katalitikus fém porlasztással foncsorozták. Igéretük szerint tuti az eljárás. Elkészült, beszereltem, és láss csodát, az első éjszakai 3 órás autózás végére szétégett... Újra szétszedtem, másodjára fémgőzöléses foncsorozásra küldtem. Ez már tovább bírta kicsivel, és nem olyan drasztikusan, de az sem bírta ki a halogén hőjét. Úgy döntöttem, hogy xenonosítok. :) Újra fémgőzöléses foncsorozás, ezúttal két komponensű lakkal, és hozzá új xenon garnitúra. Nagyon jó fénye van, és úgy néz ki, hogy most már bírja, 3 hónap használat után.
Ha érdekel valami infó, kérdezz bátran, ha tudok segítek.
A fotókon a katalitikus fém porlasztásos foncsor látható leégve, és a fémgőzölt az új, amit most is benne van.

 
>> Szerviz2015-04-08

A múltkori szabadonfutó cserét pár napra rá követte a generátor csapágy visítás. Akkora hő keletkezett a szabadonfutó hibájából, hogy megsült a generátor első csapágya is. Szétszedtem, és kiderült, hogy a bronzkefékből sem sok van már, a csúszógyűrű is el volt kopva, így irány egy generátor felújító műhely. Teljes generált kapott 12 pénzért. Szóval a tapasztalat: nem éri meg vele otthon kínlódni, még ha van is hozzá ambíciója az embernek.

 
>> Szerviz2015-03-30

Először is, ha valaki enyhe csikorgó, súrlódó, vagy más rendellenes hangot hall a bordás szíj környékéről, ne halogassa, azonnal át kell nézni. Én sem halogattam sokáig, és nem is volt nagyon vészjósló a hang. Azonban az egyik indítást követően szörnyű hang jött onnan. Hangos recsegés, csikorgás. Otthon levettem a szíjat és a görgőket megvizsgálva tapasztaltam, hogy a generátor szabadonfutó megadta magát. Olyan mértékben, hogy szabadon forgott ide oda. A hajtást csak súrlódással adta át a szíjtárcsa a generátor tengelyre. Ismerőstől kértem leszedő szerszámot. Állítása szerint kétféle létezik, sűrű torx, és ritka torx. Az enyém rittig hogy a nemlétező imbusz volt. Sebaj, egy kis átalakítás után megodva. Próbáltam odatenni a generátorhoz, de nem fért be a gólyalábtól. Sebaj, elszabadítottam a gólyaláb alját, kicsit félre húztam, és odafért. Kolégával ketten belekapaszkodtunk, de kitartó próbálkozásunk ellenére sem tudtuk megmozdulásra bírni. Olyannyira, hogy a 8-as imbusz kulcs már elfordult a tengelyvégben. Ekkor már kezdett bántani a dolog... Sebaj, gólyaláb ki, generátor ki, próbáljuk meg satupadon. Ott sem sikerült. Már nem maradt más lehetőség, elő a sarokcsiszolóval, vágókoronggal, és hagy szóljon... Ekkor éreztem úgy, hogy ez a művelet kezd egy görög tragédiára hasonlítani.... :D Végül is sikerült levágni, a tengely menet egyik oldala kicsit le lett gyalulva vágáskor.. :( Valószínűleg fölragasztották előzőleg, ahogy a menet kinézett, erre tippelek. Új szabadonfutó föl, a meghúzás nehézkes volt, és nyilván többet már nem is lehet majd cserélni... :(
Íme a szabadonfutó keresztmetszeti képe... :D

 
>> Szerviz2015-03-24

Megejtettem a kuplung cserét. Nem volt még nagyon rossz, de már meg meg csusszant hatodikban hirtelen gázadásra. Köszönet atis_166jtd - nek a beazonosításban nyujtott kimerítő segítségéért, és a tapasztalati tanácsokért! Jól jött mindkettő! És a végeredmény magáért beszél, nagyon lágy, finoman adagolható, de határozott lett az erőátvitel.
Pár fotó a munkáról, a szerkezetről...

 
>> Egyéb2015-03-22

Alig egy hónapja került a tulajdonomba a vas. Igyekszem rendbe szedni, mert kicsit elhanyagolt volt. A teljesség igénye nélkül az eddigiek... :
-Hátsó stabilizátor rúd szilentek, csere.
-Bal első fölső lengőkar szilentek, csere.
-Bal oldali féltengely gumiharang, külső belső, csere.
-Kézifék kötél, csere.
-Hátsó féktárcsák, betétek, csere.
-Összes gumi fékcső, csere.
-Műszerfal alsó rész festés szürkére.
-Futóműállítás.
-Műszaki vizsga.
Ami épp folyamatban van:
-Kuplung szerkezet, tárcsa, csapágy, csere.
-Főtengely szimering, csere.
-Féltengely szimering, csere.
-Váltó olaj, csere.
-Fényszóró újra foncsorozás.