Tagok >> Totokid >> 156 1.9 JTD >> Blog
- Típus:156 1.9 JTD
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2000
- Színe:Grafitszürke
Másfél hónapig nem voltam itthon, addig "mocikát" garázsba raktam és irány messzeföld, pénzt keresni azért, hogy hazajöjjek és rendbe rakhassam. Hazatérésem után már szerelővel is egyeztettem, hogy mit is kéne javítani rajta. Közbe pár nap alatt bejártam vele a fél országot, és az utolsó 50km-ben elfáradt szegényem. (Indulásnál reccsenés, furcsa alapjárati hang). Leállítottam az út szélén, motorháztető fel, és látom hogy a hosszbordás szíj szálszakadt.. Nem indul. Egyből jött egy veszprémi cartárs, megállt és segített letolni a parkolóba az autót. Még trélert is hívott nekem, köszönöm mégegyszer!
El lett víve garázsba az autó, és besokaltam tőle kicsit, és úgy döntöttem, hogy lecserélem. Sikerült nagyon jó áron hozzájutni egy cartárstól egy osztrák papíros 56-oshoz, 2003-as, facelift belsős, és szinte full extrás (legalábbis nekem minden benne van amire szükségem van, bőr belső, ülésfűtés, tempomat..) Egy hibája volt, a generátor, szóval mikor elhoztam tőle, tréleressel egyből szerelőhöz mentünk. Fel lett újítva a generátor, ezután vittem is papíroztatni. Sokat kellett rá várnom, tűkön ültem már! Közben a másikat meghirdettem motorhibásan, voltak ígérgetők, de végül eljöttek érte és trélerrel el is vitték. (Utána írt az emberem, hogy sikerült megcsinálniuk, a főtengely szíjtárcsa mögül az ék kiugrott). Szóval jelen pillanatban nem volt autóm. Aztán hétfő reggel ügyintézések közben csörgött a telefon, kész az autó, mehetek érte! Hurrá, magam mögött hagytam mindent, és irány érte! :) Pénzben kicsit többre jöttem ki, mint amennyit a réginek a javítására kalkuláltam, de teljesen megérte! Happy van!
Egyik cartárs jóáron tudott nekem Vernet termosztátot.
Ideje volt cserélnem, mert nem igen akart felmenni 50 fölé (kivéve dugóba 😃)
Vettem -72-es koncentrátumot meg hozzá desztillált vízet.
Simán ment a csere, új szorító bilincseket kaptak a csövek, mert amik rajta voltak, hát eléggé hulladékok voltak.
Hőgombát természetesen kicseréltem, visszament a régi bele.
Most már szépen felkúszik 90-re, az fölött meg kapcsol is az egyik ventillátor :)
Boldogság
Eljött a nagy nap..
Elvittem átnézetni két helyre, mindenhol mást mondtak. Tudtam jól hogy baj van a futóművemmel, szerelőkkel nem tudtam egyeztetni, szóval ismerősömre bíztam..
Szólt hogy a futómű még nem is gond, de rohad az alja.
Tisztába voltam vele, mert akárhányszor emelni akartam a küszöbnél, rozsdafoltok potyogtak..
Oké jöhet a lakatos :)
Két küszöb cserélve, az alja kihegesztve, kapott egy teljes alvázvédelmet, flexibilis cső is cserére érett, és megkaptam 2018-ig a papírt :)
Boldogság volt újra beleülni és hajtani 😄
Megrendeltem az első fékszettet (Textar tárcsa, Brembo betét.. Ha már hátul is az van)
Semmi csikorgó nyikorgó hangot nem hallok :)
Vele együtt vettem Autofren féknyereg felújító készletet.
Szép idő volt, neki lehet állni. Fékszerelésben már volt részem jópárszor, úgyhogy a csere elég hamar lezajlott, de csak ezután jöttek a gondok..
Teljesen össze lett rakva, jöhet a próbakör..
Gond van, befog a fék. A dugattyúk nem mentek vissza a helyükre. Gondoltam a fékmunkahengernek baja nem lehet, mert eddig tökéletesen működött.
Fékcsőre esett a gyanú, megrendeltem őket (TRW), hamar ki is lettek cserélve, de az előzök eléggé bele voltak rohadva 😃
Újabb próbakör, de sajnos a hibajelenség még mindig megmaradt.
Ekkor gondoltam az utángyártott dugattyúkra, kivettem őket és összemértem az eddigi ATE dugattyúval. Érdekes volt.
ATE: 53,87 mm
Autofren: 53,97 mm
Visszaraktam bele az ATE-t miután szépen meg lett tisztítva, és azóta tökéletesen fog és működik a fék! :)
Belsőtér jégkristály ledeket kapott, vele együtt a rendszámvilágítás és a tolatólámpa is (bár az rosszabb mint ami eddig volt, majd valami erősebb kell bele:))
Oldalsó indexburkolatokat is kapott, füst színűeket, de véleményem szerint nem igen passzol az autó színéhez, úgyhogy le fogom majd váltani krómra :)
Hamar lement a 10e km, úgyhogy ismét elérkezett az olajcsere.
Ajánlgatások után megrendeltem a Mannol TD 5w40 olajat, Mann Filter olaj- és üzemanyag szűrőt kapta meg :)
Kaptam még régebben egy kavicsot a szélvédőbe, és csúnya nyomott hagyott maga után, sajnos csak mostanra sikerült eljutnom vele szélvédőshöz :)
SanyiJTD barátom segített, hogy jobban lássak :) Fel lettek polírozva a lámpák délelött. Délután kicseréltem a kilincset, ami akkor törött el amikor ajtót cseréltem :) Meg a belső műanyagokat cseréltem ki.
Van egy pár kamionsofőr ismerősöm, tőlük kérdezgettem leginkább hogy milyen ablaktörlő lapátot javasolnának, mert nem fogom megvenni többezer forintért a bosch-t, ami két hét után szép csíkosra törli az üveget :) Ajánlották ezt a tacskóban kapható TopFlex típusút, mert ők már évek óta ilyet használnak, occcsó és semmi gondjuk nem volt vele. Legyen úgy, egy próbát megér, 550 forintos darabáron akciósan, meg jobban tetszik hogy nem olyan csicsás :D Majd kiderül :)
Sok ajánlás után nekiálltam lefalazni az egr-t. 15 perc alatt meg is volt, nem nagy dolog :) De csak ideiglenes, ECU-ból majd kiíratom. Mellette még a kézifék bowdeneim voltak elég ramaty állapotba, meg is rendeltem őket, és hamar neki is álltam a szerelésnek, hálisten zökkenőmentesen ment minden :) Meg kicseréltem a bal első műanyag dobbetétet, mert pestről hazafele sikerült elhagynom :D Kicsit hűvös volt délután, szóval egy kis meleg tea a hideg garázsnál nem ártott :)