Tagok >> Atya >> 166 2.0 TS >> Blog
- Típus:166 2.0 TS
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:1998
- Színe:grafit-zöld metál
Öröm pici kálváriával.
09' októberében rászántam magam, hogy a meglévő talján kétkerekű méltó társat kapjon. Előtte hónapokig bogarásztam a hirdetési újságokat és az interneten található eladó járműveket. Első nekifutásra Omega kombiban gondolkoztam, lévén, hogy építkezés közepette vagyok. Majd ezt leadtam Astra kombira. De ezek mind olyan jellegtelen fapados és agyonhajtott darabok voltak, hogy úgy döntöttem, inkább nem.
Ezt követte valami kisbusz féleség: Ducato, Jumper, Transit, Transporter. De ilyen állapotúak?
Végül a kombi, diesel és vonóhorgos autó helyett hazaállítottam családom derültségére a 166 2.0TS-val.
Amióta megvettem, többségében az előző gazda által elkövetett hiányosságokat igyekszem pótolni, és javítani.
Elsőnek vezérműszíj, ékszíj, valamint a feszítő és vezető görgők cseréje történt meg. Ezzel egyidejűleg vízpumpa és olajszűrő, olaj csere is volt. Mint minden használt autónál.
Egy alkalommal fordultam ki a védett útvonalra, amikor is az autó teljesen elgyengült, és a gázpedál lenyomására sem történt semmi. Ott álltam keresztben, és boldog voltam, hogy senki nem jött nekem. Hátulról meg biztosan jól lehülyéztek, hogy kezdő, amatőr meg egyebek. Leszedtem az alapjárati motort - főleg mert az alapjárat is ingadozott, felkúszott 1500-ig, meg vissza le - , és lepucoltam róla a gyári bezselésedett zsírt, majd WD40-el megszórtam és visszaraktam. Nem tökéletes még mindig, de működik.
Azóta a tél folyamán azt produkálta, hogy beindul, de nem veszi fel a fordulatot. Leállítom, vagy leáll magától, újraindítás és már működik is. Igaz, kicsit úgy az első percben, mint a versenyautó, amelyiknek a vezetője rugdossa a gázpedálját. Majd ha találok biztosan hozzáértő és nem lehúzós szakit, megnézetem.
Ezek után hiba: Nem melegszik fel a hűtővíz. Termosztát csere. Még a gyári volt benne. Fagyálló és hűtőfolyadék csere ezzel együtt.
Az első futómű minden elinduláskor nyikorog. Felraktuk padra, de lógás sehol nincs. Hajtom ameddig bírja, ha megadja magát, utána javítom. Idáig nem találtam olyan embert, aki tudná javítani. Igaz, már okosítottak, de ahhoz is szétszedés és sielent csere kellene.
A hátsó fék a jobb oldalon a hideg beálltával elkezdett folyamatosan csikorogni menet közben.
Így következett a hibamegállapítást követően a kézifék bowdenek cseréje. Ezt megoldottam, bár segítségre is szükség volt a munkahenger dugattyú visszatolására. Szerencsémre volt ismerős helyen célszerszám tekerni és tolni egyszerre.
Újabb hiba: Menet közben fognak a fékek! Itt egy kicsit ideges lettem. Először fékolaj csere, de az nem hozott javulást. Ezt követte a két darab első gumi fékcső cseréje. Nem volt könnyű, a bal oldali fém-cső hollandere bánta is dolgot. Végül azért cserélve lett mindkettő. Autó jó, de kiderült, hogy túl lett állítva a kézifék bowden. Ezt visszaengedtem, de az autó csak ragadósan közlekedett.
Megrendeltem a hátsó gumi-fékcsöveket is. Megérkeztek, és a rákövetkező naptól úgy gurul az autó, mintha zsíroznák előtte az utat. Csere elhalasztva. De közben kiderült, hogy a jobb hátulját nem húzza az új kézifék bowden. Javítása még folyamatban, idő kell legyen.
Most az az új kb. 2 hete, hogy ha bemelegszik a motor, akkor nehezen tudok álló helyzetből elindulni. A motor erőtlen. A géptetőt felnyitva olyan hang jön a szívotorok alól a tűzfalnál, mintha falsot szívna. Komolyan megrettentem. Azt nem értem, hogy miért csak meleg motornál? Értem én, hogy a hideg motor dúsabb keveréket kap, de ennyit szerintem nem! Most tudnék örülni valami segítségnek!!!!
05. 30-án levettem a szívotorkot - majdnem. Mindent le tudtam kötni, kivéve a torok alján középen lévő kettő db. csavart (15-ös kulcsfejméret). Na, azok meg sem moccantak! A bakot le tudtam kötni, de az azon átfűzött vezetéket - azt hiszem olajnyomás mérőé - nem tudtam sem kivenni, sem bontani. Így mindent visszaraktam. Megállapítást nyert, hogy a fojtószelep mögötti második olajpára visszavezető gumicső meglehetősen legatyásodott állapotú. Sufni-tuning keretében szigetelőszalag és PowerTape segítségével megerősítettem a csőfalat. Nem értem, hogy itt miért ment sok olaj a szívotorokba?! Lehet, hogy ezen át is falsot szívott, és így szívta az olajat is? Az autó nem füstöl, nem eszi az olajat.
Sajna a csúnya szívó hang továbbra is hallható. És a motor melegen legyengül.
Nincs valakinek ötlete a hibára? Mi arra gyanakszunk, hogy valahol netán megrepedt a műanyag szívótorok. Vagy alul valamelyik vákuum csatlakozás elengedte magát.
Itt tartok, de vezetni még mindig nagyon élvezem.
Egyetlen bosszantó hiba még az, hogy a lámpák nem adnak elég fényt. Lehet, hogy ki kellene pucolni, lehet, hogy ki kellene cserélni, lehet, hogy csere és xenon lenne a jó megoldás. Sajna nem sok futott belőle, és ez a bontók ellátottságán is követhető.
Most ráértem, így leírtam a velem történteket. Sajna a fals miatt nem mentem a találkozóra sem. Igaz, motorral tiszteletemet tettem.