Pár napja Anyával suhantunk keresztül a városon, amikor a következő történt:
Lámpától való elindulásnál másképpen fogott a kuplung. Olyan érzés volt, mintha a kiemelése nem lenne teljesen perfekt, de ez csak az érzés volt, hiszen tökéletes simasággal vette az első fokozatot. Igazán csodálkoztam, hiszen az adóhengerbe nemrégen faragtam egy vadonatúj "szilentet", amit előtte kb. két nappal ellenőriztem. Tökéletesnek tűnt, nem lógott, stabilan a helyén volt.
A nagyobb baj az, hogy volt, és azóta van egy erősebb remegés is az elinduláskor.
Arra gondoltam, hogy motortartóbak. Sajna nem az tűnik a ludasnak!
Zé Mester is megvizsgálta a problémát, és véleménye szerint a kettős tömegű lendkerék adta meg magát. Hiszek neki, mert van tapasztalata!
És most erősen hezitálok, hogy mit tegyek:
1. leadom bontani
2. olcsón eladom a hibával, azt nem eltitkolva
3. költök rá és megjavítom, utána eladom
Nos, az első gondolat azért fogalmazódott meg, mert már tudjátok, hirdettem, de vevő nem jelentkezett. Volt felrakva drágán és olcsóbban is. Nincs vevő.
Igaz, nem kifogástalan a gép, de én minden napi használatban tartom, és hibátlanul működik / működött.
Van még a karosszérián kisebb javítani való, ami konkrétan mind a négy emelőbakot jelenti. Érdekes, hogy a küszöb minden más területen hibátlan, erős!?
Futóműben is stab-szilent és jobb első felső lengőkar szilent, és alsó lengőkar első szilent csere kezd aktuálissá válni. Még a kézifék beragadást kellene megtalálni: max. másfél éves az összes kézifék bowden! Talán a fékhengereknél van a baj, ami kb. 2-2500.- ft-ból a javítókészlettel orvosolható?
Nem tudom, de nem akarok már feleslegesen rá költeni!
Érdekelne, hogy mi a tapasztalatotok, mit tennétek a helyemben?
Zé Mester nincs kilőve, inkább az anyagiakon gondolkozom. Ma-holnap úgyis váltanom kellene nagyobb rakterűre. Ezért is hezitálok!
Most kapott új vízhűtőt, új fűtőradiátort, most lett felújítva a klímakompresszor - jéghideget fúj. Olaj és szűrőcsere - alig kettő hete.
Senki nem jelezte hétvégi bejegyzésemre, hogy ki tudna segíteni (nem ingyen!) gyújtáskapcsolóval.
Így bújtam a netet, és a közeli lehetőségeket keresve P-Lőrincen találtam a bontóban. Úgy beszéltük meg telefonon, hogy talán van. Volt.
Tíz pénz lett az ára.
Haza, autó bont. Valószínűleg többet kellene edzenem, mert sajnos nem tudtam széthúzni a kábelköteget, így a most vásárolt és a régi darab (újból) egyaránt szétszerelésre került. A kettőből lett egy. Működik. De nem tökéletes.
Indítózást követően ugyan magától visszafordul a kulcs gyújtás (MAR) állásba, de még tudok rajta egy leheletnyit visszafordítani a normál pozícióhoz. Tulajdonképpen egyet még kattan ilyenkor.
Holnap lehet, újra szétszedem, és megpróbálom ezt a hibát kiküszöbölni.
Talán nem kellett volna kicserélnem a hozottal az eredetiben lévő kis pöcköt, melyet rugó nyom a tárcsára. Az eredetiben valami kopottasnak tűnő alumínium szerűség van. A bontottban meg ugyan ez réz henger legömbölyített véggel.
Mi lesz még? Készülnék a nyárra, és még az autóm is kikezd velem?
Imádom, szeretem, tudom, hogy nem makk egészséges, de egy kis időt könyörgöm adjon már, hogy pihenhessek is!
Ráadásul kezdem utálni a futómű felől érkező hangokat is. Gépen mind a szílentek, mind a gömbfejek tökéletes mérési eredményt produkáltak. Most mégis szedjem szét, hogy ne nyikorogjon? Nem tud valaki valami gyógyírt a bajra?
És mitől ingadozik az alapjárat? Főleg lassú városi totyorgást követően! Mik a tippek?
Megköszönnék egy pár sort hozáértő szakitól!!!!
Miután jól rám fröcsköltek az Őrsnél trutyis csőtörésből az úton folyó lét, elmentem lemosatni az autót. És az lőn újra tiszta.
De.... DE!!!!!
Indítom, és a kulcs nem ugrik vissza indítózás után. OK, van már programom a mai napra!
Gyújtáskapcsoló szétszed (köszönet e telefonos segítségért DZ kollégának Kispestről), és szörnyülködve tapasztalom, hogy eltört a visszahúzó rugó!
Jó, megint hétvége, mindenki el otthonról, a bontók zárva. stb-stb.
Nyugtatónak beküldtem egy jó lecsót, majd átöltöztem az RSV-hez, és át DZ kollégához. Útközben azon agyaltam, hogy mivel fog agyonütni, hogy hétvégén merem zaklatni. De nem ütött agyon, hanem keresett egy rugót. Vigyorogtunk is, hogy a 33-as rugója még jó is lehet némi tákolással. Ismét köszönet DZ-nak!
Vissza, és kezdődik a műtét. Fogók meg minden más szorító és rögzítő szerszámok beüzemelve, és számolás, mennyi menet, milyen átmérő, hol vannak a végek.
Menetből vágni kell, és ki kellene hajtani a megfelelő végkiképzéshez. Másik irányba van a menetemelkedése, de talán jó lesz!?
Nem lett jó. Ez is eltört. vége mindennek?
Kedves MÁRKATÁRSAK!
Ha van valakinek elfekvőben egy 166-os gyújtáskapcsolója, és még ép benne a rugó, vagy tudtok olyan bontót, ahol ez előfordulhat, kérem jelezzétek!
Ameddig ezt nem tudom beszerezni, addig kockáztatom az önindító épségét!
Segítség! t-mob96negyvennégy07kettő
Tegnap az 51-sen mentem. Haraszti után volt 1 félpályás utlezárás. Kb. 2 percet álltunk ott, majd mehettünk is tovább. Ijedten láttam, hogy az elindulást követően emelkedik a hűtővíz hőmérséklete. Gyorsan fűtés a maximumra kapcsol, ablakok leengedve. Felment elég rendesen! Hú, vazze, most mi lesz?
Majd vissza lemagy normálra. Majd ismét felkúszik! És megint le!
Új a vízpumpa, új a termosztát, új az ékszíj a tárcsákkal! Fenébe!
Szerencsére rövid táv után, - kb. 2-3 km - meg is érkeztem. Víz nagyjából rendben.
Imát rebegtem, hogy a hengerfej is kibírja.
Ma levittem kicsikémet a szervizbe. Rákötötték az infúziót, és kiírta, hogy két fals fel nem dolgozható jelet kap a lambda szondától, és a hűtőventilátor második fokozatának jele is fals. Hiba kiütve, csatlakozók átnézve, tisztítva.
Ezt követően a műszerfalon injektor piktogram vörösen világít!
Csatlakozók ismét szét, pucol, össze. Műszeren minden OK.
És lőn csoda, az autó ismét szépen megy, nem fullad, nem melegszik!
Lehet, hogy nem is szív fals levegőt?
Újra jó lesz a fogyasztása?
Kicsit még bizalmatlan vagyok, de majd meglátjuk!
Öröm pici kálváriával.
09' októberében rászántam magam, hogy a meglévő talján kétkerekű méltó társat kapjon. Előtte hónapokig bogarásztam a hirdetési újságokat és az interneten található eladó járműveket. Első nekifutásra Omega kombiban gondolkoztam, lévén, hogy építkezés közepette vagyok. Majd ezt leadtam Astra kombira. De ezek mind olyan jellegtelen fapados és agyonhajtott darabok voltak, hogy úgy döntöttem, inkább nem.
Ezt követte valami kisbusz féleség: Ducato, Jumper, Transit, Transporter. De ilyen állapotúak?
Végül a kombi, diesel és vonóhorgos autó helyett hazaállítottam családom derültségére a 166 2.0TS-val.
Amióta megvettem, többségében az előző gazda által elkövetett hiányosságokat igyekszem pótolni, és javítani.
Elsőnek vezérműszíj, ékszíj, valamint a feszítő és vezető görgők cseréje történt meg. Ezzel egyidejűleg vízpumpa és olajszűrő, olaj csere is volt. Mint minden használt autónál.
Egy alkalommal fordultam ki a védett útvonalra, amikor is az autó teljesen elgyengült, és a gázpedál lenyomására sem történt semmi. Ott álltam keresztben, és boldog voltam, hogy senki nem jött nekem. Hátulról meg biztosan jól lehülyéztek, hogy kezdő, amatőr meg egyebek. Leszedtem az alapjárati motort - főleg mert az alapjárat is ingadozott, felkúszott 1500-ig, meg vissza le - , és lepucoltam róla a gyári bezselésedett zsírt, majd WD40-el megszórtam és visszaraktam. Nem tökéletes még mindig, de működik.
Azóta a tél folyamán azt produkálta, hogy beindul, de nem veszi fel a fordulatot. Leállítom, vagy leáll magától, újraindítás és már működik is. Igaz, kicsit úgy az első percben, mint a versenyautó, amelyiknek a vezetője rugdossa a gázpedálját. Majd ha találok biztosan hozzáértő és nem lehúzós szakit, megnézetem.
Ezek után hiba: Nem melegszik fel a hűtővíz. Termosztát csere. Még a gyári volt benne. Fagyálló és hűtőfolyadék csere ezzel együtt.
Az első futómű minden elinduláskor nyikorog. Felraktuk padra, de lógás sehol nincs. Hajtom ameddig bírja, ha megadja magát, utána javítom. Idáig nem találtam olyan embert, aki tudná javítani. Igaz, már okosítottak, de ahhoz is szétszedés és sielent csere kellene.
A hátsó fék a jobb oldalon a hideg beálltával elkezdett folyamatosan csikorogni menet közben.
Így következett a hibamegállapítást követően a kézifék bowdenek cseréje. Ezt megoldottam, bár segítségre is szükség volt a munkahenger dugattyú visszatolására. Szerencsémre volt ismerős helyen célszerszám tekerni és tolni egyszerre.
Újabb hiba: Menet közben fognak a fékek! Itt egy kicsit ideges lettem. Először fékolaj csere, de az nem hozott javulást. Ezt követte a két darab első gumi fékcső cseréje. Nem volt könnyű, a bal oldali fém-cső hollandere bánta is dolgot. Végül azért cserélve lett mindkettő. Autó jó, de kiderült, hogy túl lett állítva a kézifék bowden. Ezt visszaengedtem, de az autó csak ragadósan közlekedett.
Megrendeltem a hátsó gumi-fékcsöveket is. Megérkeztek, és a rákövetkező naptól úgy gurul az autó, mintha zsíroznák előtte az utat. Csere elhalasztva. De közben kiderült, hogy a jobb hátulját nem húzza az új kézifék bowden. Javítása még folyamatban, idő kell legyen.
Most az az új kb. 2 hete, hogy ha bemelegszik a motor, akkor nehezen tudok álló helyzetből elindulni. A motor erőtlen. A géptetőt felnyitva olyan hang jön a szívotorok alól a tűzfalnál, mintha falsot szívna. Komolyan megrettentem. Azt nem értem, hogy miért csak meleg motornál? Értem én, hogy a hideg motor dúsabb keveréket kap, de ennyit szerintem nem! Most tudnék örülni valami segítségnek!!!!
05. 30-án levettem a szívotorkot - majdnem. Mindent le tudtam kötni, kivéve a torok alján középen lévő kettő db. csavart (15-ös kulcsfejméret). Na, azok meg sem moccantak! A bakot le tudtam kötni, de az azon átfűzött vezetéket - azt hiszem olajnyomás mérőé - nem tudtam sem kivenni, sem bontani. Így mindent visszaraktam. Megállapítást nyert, hogy a fojtószelep mögötti második olajpára visszavezető gumicső meglehetősen legatyásodott állapotú. Sufni-tuning keretében szigetelőszalag és PowerTape segítségével megerősítettem a csőfalat. Nem értem, hogy itt miért ment sok olaj a szívotorokba?! Lehet, hogy ezen át is falsot szívott, és így szívta az olajat is? Az autó nem füstöl, nem eszi az olajat.
Sajna a csúnya szívó hang továbbra is hallható. És a motor melegen legyengül.
Nincs valakinek ötlete a hibára? Mi arra gyanakszunk, hogy valahol netán megrepedt a műanyag szívótorok. Vagy alul valamelyik vákuum csatlakozás elengedte magát.
Itt tartok, de vezetni még mindig nagyon élvezem.
Egyetlen bosszantó hiba még az, hogy a lámpák nem adnak elég fényt. Lehet, hogy ki kellene pucolni, lehet, hogy ki kellene cserélni, lehet, hogy csere és xenon lenne a jó megoldás. Sajna nem sok futott belőle, és ez a bontók ellátottságán is követhető.
Most ráértem, így leírtam a velem történteket. Sajna a fals miatt nem mentem a találkozóra sem. Igaz, motorral tiszteletemet tettem.