Mutasd

>> Esemény2014-05-29

Hát hogy is kezdjem... Először is ez egy amolyan ömlesztett poszt az eddig történtekről. Akkor bele is vágok ;) Az autót már a megvétel előtt is ismertem, így mindenekelőtt fontos elmondani, hogy mióta a 145 QV motor-váltó van benne sokkal jobb, mint volt. Vásárlás óta 3 ezer km-t töltöttem el vele, ez idő alatt még jobban megkedveltem. Magával ragadt a virtus :) Érdekességképpen átvételkor megviccelt kicsit. Rákérdeztem, hogy miért áll úgy, ahogy a jobbos index, aztán miközben megpróbálta megigazítani az előző tulaj, a kezében maradt a műanyag burkolat, de aztán a kétkomponensű ragasztó segített. Első utam után aztán rám hozta a frászt, mivel útközben leért az alja, de igazából semmi rendelleneset nem észleltem. Utána nap esett az eső, és egy szivárványos tócsát találtam az autó alatt. Na egyből eszembe jutott, hogy első úton sikerülhetett beütnöm a kartert. Alá is feküdtem aznap megnézni, hogy mi a helyzet, de az olajteknőn olajnyom nem volt, viszont észrevettem hogy valami egészen sötét vöröses, olajos cucc csöpög fentebbről az egyik gumicsőről. Mint kiderült az a szervóolaj volt, amit feltöltéskor az előző tulaj sikeresen melléöntött, így amikor az esővíz átjárta a motorteret, lemosta magával, egyébként minden olajszint rendben, így azért megnyugodtam. Mióta benne van az "új" motor azóta olajat még nem evett, ami ahogy tudom jó hír. Az autó egyébként motorikusan rendben van, eddig még nem volt vele megbízhatósági problémám.

Szerk.: Nemrég észrevettem, hogy fogyott az olajból, úgy látszik, még sincsen rendben minden, tüzetesebben át kell vizsgálni a dolgot...

Pár dolog mire az elkövetkezőkben minél előbb költeni kell: A hátsó futómű, mivel a futóműállítás ellenére a jobb hátulja jobban terpeszt, mint kellene. Ez elvileg meg is oldható egy lengőkar felújító készlettel, amit kaptam hozzá DeezL cartárstól, az előző tulajtól, tehát csak be kell építeni. Ezen felül nem ártana még egyformára cserélni a lengéscsillapítókat, mivel az egyik gázos, a másik olajos rendszerű... Emiatt a két dolog miatt kanyarban az autónak úszik a hátulja, ami nem éppen kellemes sportolás közben... Amit még fontos minél előbb megnézni az az ABS, mivel érzésem szerint nem 100%-osan működik. Ja, és még természetesen a bal hátsó kilincs is törött, azzal is kéne kezdeni valamit. Ezeken kívül persze még van jó pár apróság, amit meg kell majd csinálgatni, de azokról majd akkor ha épp készülnek.
De visszatérve a jelenhez: Időközben került az autóra egy szett új nyári gumi, Continental ContiPremiumContact 5. Ettől az autó olyan lett, mintha oda lenne ragasztva az útra, csak ajánlani tudom. Meg lett ragasztva a bőr/műbőr, ami a tetőkárpitnál körben lelógott.
Viszont a mai reggel tartogatott kis meglepetést: Tegnap mentem az autóval, minden oké, ma reggel pedig nem hajlandó elindulni. Főtengely átfordul 3-4-szer aztán annyi. Multiméterrel gyorsan ránéztem az akksira, hát 10-11V körül mutatott, úgyhogy egy éjszaka alatt valami szépen lefogyasztotta, de bikázás után jó lett. Remélhetőleg nem valami komoly, hanem "csak" egy parajelenség...

Szerk.: Eddig úgy tűnik az volt.

Aztán a megtett km-ek alatt folyamatosan mértem a fogyasztásokat, úgy hogy mindig csurig tankoltam, ez alapján a következő értékek jöttek ki, ami vezetési stílusomat tekintve egész jónak mondható :)
Az összes mérés átlaga: 9liter/100km
Tisztán város (1db mérés 176 km-en, rövid távokon használva): 10,6liter/100km
Tisztán országút (1db mérés 195 km-en, kint 100-110 km/h, bent 60-65 km/h, pár elrúgott előzéssel): 7,87liter/100km
Vegyes(3db mérés átlaga, minden volt benne, de tényleg ;) ): 8,85liter/100km

Úgyhogy szummázva a dolgokat, eddig meg vagyok elégedve az autóval, jó vétel volt.
Vételár: 400ezer HUF