Nem tetszett a magassága, főleg az új felnivel, ezért vettem egy szett Novitec 35/35 mm-es rugót.
De ha már leültetem, akkor nem árt új gátlókkal tenni azt, ezért kapott 4 új lengécsillapítót, új porvédőkkel és bakokkal, és 2 új toronyszilentet előre, mert már nem voltak tökéletesek.
Ezekkel a dolgokkal egybekötve, kiszedtem a dobbetéteket, és megnéztem mi a helyzet alattuk rozsda ügyileg.
Találtam is, nem sokat szerencsére, és mind csak felületi volt, amiket lecsiszoltam, lekezeltem rozsdaátalakítóval és a száradás után lefújtam alvázvédővel, remélem egy jó darabig nem lesz vele probléma.
Rázott az autó gázadásra, és jobb oldalról éreztem, gondoltam féltengely.
Utána néztem mennyibe kerül egy gyári új automata jobbos féltengely, hát elakadt a szavam....
190 ezer forint, egy isteni szerencse folytán találtam a csoportban kettő darab 30 ezer km-t futott automata féltengelyt 45 ezer forintért.
A féltengelycserével egybekötve le lett cserélve a váltóban az olaj(Motul Multi ATF+), mivel 30 ezer km volt már benne, és ennek a váltónak ez a titka, mivel még csak szűrője sincs.
A csere után se szűnt meg a rázkódás, szóval folyt-köv........
Hátulra megkapta a gyári 1.9-es tömör tárcsa helyett, a hűtött 292x22-es tárcsákat, felújított nyergekkel.
Ezzel egybekötve le lett cserélve a fékfolyadék is.
Sikerült szert tennem egy Japan Racing 11-es felnire, ami Alfára lett gyártatva, nem összekeverendő a mozgókúpos 5x112-es társaival, ez 5x110-es, ami egy az egybe felmegy, és nyomtávszélesítő se kell neki😄
Egy ideje elkezdett szarakodni a turbonyomásom, ingadozott rendszeresen, és tartós autópályás használat után be is tiltott.
Először légtömegmérő lett cserélve(Bosch), ami úgy nézett ki hogy segített a dolgon, de 2 hét után ugyanúgy betiltott egy nagyobb kigyorsításkor.
Elvittem Ferkéhez, aki diaggal kiderítette, hogy a turbonyomás szabályzóm szarakodik, így orvosolva lett a probléma.
Azóta stabilan tölt :)
Elkezdett kovályogni a hátsó futóművem, ami betudható volt a szar szilenteknek.
Belefogtam egy komplett hatsó futómű felújításba, ami az összes szilent cseréjét takarja, Strongflex szilentekből(sárga), amikkel úgy gondolom h nem nagyon lesz gond többé, de a kanyarsebességgel sem.
Csatolok képeket a folyamatról, nem volt kis meló és ez csak a bal oldala, a jobb oldala még egy nekifutással hátravan.
A szilentezéssel egykötve kapott új stabpálcákat is hátra(TRW)
Pitykónál csináltattam alá egy 60-as kipufogórendszert turbótól, a képek magukért beszélnek.
Nem üvölt, de van hangja, belül még autópályán is simán élhető.
Nagyon megtetszett az angel eyes karika, amit egy külföldi Brera-ban láttam először, el is határoztam hogy megcsinálom magamnak.
Elég pepecs munka, ha valaki rászánná magát, keressen nyugodtan, segítek.
Ezzel együtt, mivel a lámpát szét kell szedni, mindkét xenon ízzót, a távolsági ízzókat és a helyzetjelzőket is cseréltem, egy projektor takarítással egybekötve.
Meguntam a karcokat mindenhol, főleg mikor a nap rátűzött.
Elvittem polírozni, ahol újjá varázsolták a fényezését 3 lépcsőben, ezután pedig kapott egy waxot is.
Elért még egy típushiba, hátsó rugó törés a jobb oldalon.
Rendeltem is hozzá két hátsó rugót, meg mivel nem tudtam milyen állapotban voltak a stabpálcák, ezért abból is rendeltem kettőt.
Alba alkatrészről rendeltem a cuccokat, rugókból Magnumot kapott, stabpálcákból pedig TRW-t.
Reméljük egy jó darabig kiszolgál.