Mutasd

>> Szerviz2009-11-21

Műszaki ember lévén hajtott a kíváncsiság és kicsit jobban szemügyre vettem a kiszerelt EGR-t.
Az első komoly csalódás akkor ért, amikor megláttam hogy csak két pólusú csatlakozó van rajta, tehát motoros, precíziós állítás szóba se jöhet. (Bár lehet hogy az meg túl lassú lenne.) Egy sima elektromágnesnek kell lennie, ami egy rugó ellenében nyitogatja a szelepet. Gondolom a mágnesre adott delej nagyságával állítják a nyitást a kívánt szintre.
Több kormot vártam, gyakorlatilag csak egy kis felületi feketeség van benne.
Szétszedve megtaláltam a probléma okát, a mágnes tengelye szorult meg, mivel némi korom oda is bejutott. Némi mozgatás és kifújás után szabadon mozog.
Meg tudja mondani valaki, hogy a tisztítást miért nem írja elő a gyár, mondjuk 60-100e km-enként?