- Típus:159 Fekete Párduc 2,0 170CV E5
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2011
- Színe:Nero Luxor
Ma hivatalos márkaszervizben, a vásárlás helyén (Riegler - Győr) megejtettük az első "igazi" szervizt. Pontosan 33.333 km-el az órában álltunk be a parkolóba, mindenki örült, mert könnyű volt megjegyezni az óraállást :-)
Mint kiderült a cicus a garázs előtt nem csak a kocsi tetején szokott járni, hanem a motorházban is. A nyomok egyértelműek, a hideg estéken ide húzódott be.
Érdekes dolgokat tudtam meg. A "szervizszámláló" a menüben egyszerűen csak visszaszámol a következő esedékes szervizig, mint pl a 156-ban. Semmi köze sincs az olajhoz. Az olajcsere független a szervizeléstől. Mindkét számlálót külön kell nullázni. Hibakód nincs a rendszerben.
Az olajban még hátralévő km-t a komp a DPF regenerálások gyakoriságából és hosszából számolja, csak kiolvasni lehet. 27.500 km után (5e körül volt már egy olajcsere) még 20%-on volt az olaj, még 7.400 km-t lehetett volna vele menni a komp szerint.
Az árakat kommentálás nélkül inkább leírom:
- levegőszűrő betét - 8.154 Ft
- pollenszűrő betét - 21.990 Ft
- olajszűrő - 5.979 Ft
- Selenia WR PE 5l - 18.100 Ft
- ablaktörlő lapátok - 6.933 ill. 6.559 Ft
- a 35ezres revizó díja - 17.978 Ft
Hazafelé készítettünk pár lírai képet.








Ma kaptam egy üzenetet a műszerfalra, mely szerint vizsgáljam meg a bal első helyzetjelzőt. Megvizsgáltam és tényleg nem ég. Úgy látszik a 156-hoz hasonlóan itt is ez lesz a top probléma...
Mindez persze Németországban történt. Vettem a benzinkúton két W5W izzót, és a jobbost is kicseréltem. 5 perc volt az egész.
Tegnap párosítottam a telefonomat az új rádióval, a kihangosító jól működik. A műsorforrások közt váltogatva az SD-kártya és az USB-stick mellett megjelent egy BT-Streaming műsorforrás is.
Az éjszakát keresgéléssel töltve rájöttem, hogy a telő memóriájában lévő számokat is le tudja játszani a rádió a BT-n keresztül. A mikéntre is fény derült, a telón el kell indítani a médiatárat.
Ma kipróbáltam, működik. A rádióról lehet lépegetni a teló médiatárában.
Nyami-nyami, a teló 40Gb memóriával bír és mindig nálam van. Az SD-kártyám 8Gb-os. Az USB 4Gb, lesz mit hallgatni...
Betettem a rádiót, visszatettem a JBL-ládát.. Királyság.
Egy gondom, van. A kormánygombok nem vezérlik, pedig elvileg kéne. Utána kell néznem. lehet, hogy állítani kell valamit az illesztőn.



Nekivágok újra a zene projektnek.
Hosszas vajúdás és keresgélés után ma új rádió került a birtokomba - hogy merjünk különbözni - egy Blau Toronto 410 BT.
Semmi extra, semmi hanghókuszpókusz, semmi csicsa, semmi milliószínes kijelző, semmi képlejátszás, semmi motoros előlap, semmi videokimenet.
Csak lejátszik mindent: USB, SD, CD. Csak kihangosítós mint a Blu&Me, de remélem annál jobban beválik. Csak cefetül illik a maga fekete színével a fekete középkonzolba. Csak szebb tere van a réginél. Csak sokkal részletezőbb a hangja, olyan részleteket találtam a zenében, ami eddig nem tűnt fel...
Szóval semmi különös, csak nagyon fejegység. Pont olyan, mint szerintem lennie kell.
Az ünnepek alatt beépítem véglegesen.




Ma felkerültek a téli cipők a Párducra. Mivel "csak" a gyári felnim van, így a gumi lett cserélve rajta.
Mióta megvan a Párduc, ma másodszor lopták le a keréksapkákat a gyár előtti parkolóban. Csak tudnám, hogy mire használják az Alfás sapikat? Alfa nem nagyon van errefelé...
Szóval, 5 napi bp-i kocsikázás után csak megerősíteni tudom: a 159 nem erre való.
1 - A lámpánál lájtosan indulva otthagy mindenki, persze ilyenkor 9-en belüli városi átlag jön ki.
2 - Felépült turbónyomással indulva meg otthagyom a sort 10 méteren belül, természetesen 15+ literes átlaggal.
3 - A kettő között - hála az euro5-nek - nincs átmenet.
4 - Hála a hatalmas turbólyuknak (3-5 mp is lehet!!) egy csomó manővernek "neki kell készülni".
5 - Hazafelé kiérve a városból újra elemében volt, km falásra termett. Kényelemben, nyugalomban és elmaradó OFF-ok között.
Bakker, nem gondolhatták komolyan az Alfa mérnökei, hogy hirtelen lepadlózva a gázt (tipikus duplakuplung közé tett gázfröccs esete) az alapjárati fordulatszám változatlan marad, a kocsi le sem reagálja :-(


Sok-sok év után ma elővettük a névadómat. Anno, amikor beléptem az Amoréra jobb név hirtelen nem jutott eszembe. 7 éves, 50 köbcenti, 394 km-el, a típusa:
Amerigo Piritu
