Tagok >> Pudling >> 147 1.6 TS Eco Distinctive >> Blog
- Típus:147 1.6 TS Eco Distinctive
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2001
- Színe:Fekete
Régi vágyam volt bőrülésekre váltani,kb fél év keresgélés után találtam egyet,igaz nem fűthető de már nem érdekel.
Rég írtam már blogot,de ezt meg kell hogy osszam,hátha valakinek a segítségére lesz.Na szóval,a 17" teledial felniket kicsinek találtam még az állítható futóművel is,ezért elhatároztam magam hogy nagyobbra váltok.Választásom a Cast13 Rb2(5x100 18x8.5 ET35)típusú felnikre esett amit az rs shopon keresztül tudtam beszerezni újan.Gumikat per 40nél nagyobbat nem akartam semmiféleképp,de viszont kellett a keskenyebb is ezért 205/40 gumik kerültek fel.Felnipróba minden megvolt,de még magasnak találtam így is,de lentebb tekerni már nem tudtam,elől a gólyalábak miatt hátul az állíthatón található anyák értek bele a felni belső peremébe.Hátul kikerültek a segédrugók,elől mivel nem volt segédrugó azok meg össze lettek kovácsoltatva(-3cm).Lentebb került sokkal,de nem érzem azt még most sem hogy az igazi.Idén marad már így,jövőre pedig tervben van valami másik alfa levegős futóművel.
Ahogy megjött az állítható futómű,másnap már vittem a szerelő komámhoz.Tudtam hogy nem lesz egyszerű kicserélni,mivel egy két helyen szépen össze voltak rohadva az alkatrészek,ezért néhány dolog ki lett cserélve.2 nap leforgása alatt minden megvolt.
Amik cserélve lettek:
-első-alsó-felső lengőkarok mind a két oldal
-első stabilizátor kar mind a két oldal
-első toronycsapágy mind a két oldal
-hátsó stabilizátor kar mind a két oldal
-hosszkitámasztó mind a két oldal
-hátsó toronycsapágy mind a két oldal
A magasság nem végleges,menni fog még lentebb is találkozókra,de mivel mindennapi használatban van,kénytelen vagyok így használni.
Rég tervben volt az állítható magasságú futómű,ezért meg is rendeltem az rs shop oldalán,amit kb 2 hét leforgása alatt el is juttattak hozzám,ugyanis nem volt nekik raktáron.
Nyári gumikat mindenféleképp vásároltam volna,de azt nem tudtam eldönteni hogy használt "minőségi" vagy olcsóbb kategória de új legyen.Maradt az olcsó,új Nankang ns20 205/40 R17.Ha 2 szezont elfutok vele nekem bőven jó.
Költségeim
Ta Technix állítható magasságú futómű:110000.-
Nankang ns20 gumik: 56000.-
Na a felniket szerencsémre nem kellett görgőzni,de újrafényeztetni nagyon szerettem volna,ami rá is fért.
Színkód: suzuki z2s
Sok sok keresgélés után sikerült szert tennem egy Teledial 17" felnigarnitúrára.Görgőzés és újrafényezés ráfér,de nagyon nagy az öröm :)
Sajnos csipegette az olajat,muszáj volt hozzányúlni.Röviden,tömören amik cserélve lettek:
- Hengerfej síkolás: 25000Ft
- Gyűrűsor: 30000Ft
- Szelepfedél tömítés: 4500Ft
- Hengerfej tömítés: 10000Ft
- Kipufogósor tömítés: 3200Ft
- Szívósor tömítés: 2800Ft
- 2db vez.tengely szimering: 2000Ft
- Hajtókar csapágysor: 14500Ft
-Selénia 10W/40 5l : 10000Ft
- Olajszűrő: 1200Ft
- Fagyálló: 3200 Ft
+ munkadíj
Elégedett vagyok az autóval teljes mértékben!
Óraállás,kereken 170000 Km
Elérkeztünk ismét az olajcseréhez,természetesen Selénia 20K 10W40-et kapott ismét,Mann Filter olajszűrőt illetve egy levegőszűrőt.Óra állásunk 162750 km. Jobb hátulról jött egy kis búgó hang, csapágy volt a gyanúsítottunk,kicseréltük mind a két oldalon,most már csend honol :D.De ha már csapágyat cseréltünk,akkor kicseréltük a hátsó féktárcsákat(Brembo) is illetve a betéteket is(Textar),ugyanis elég elnyűttek voltak.
Kidobott alfikám egy "motor control failure system" feliratot,mihelyst tudtam elmentem kiolvastatni,a katalizátor volt a vétkes,ez volt augusztus közepén.Kb 3 hétig keresgéltem mire egy jó bontottat sikerült találnom,rögtön telefonáltam a tulajnak,cím megad stb..3 napon belül meg is jött,fel is raktuk,hibát kitöröltük,azóta minden happy:).Néztem újat is,de azok horrobilis áron vannak,a legolcsóbb is 102000Ft volt akciósan,ezért döntöttem a bontottnál.