Mutasd

>> Szerviz2021-08-04

Történet a lényegében hogy már úgy vettük az autót hogy a ventilátor 1. fokozata nem működött. Volt hiba lámpa, hiba kiolvasás és kiderült hogy a motorvezérlőből nem adja ki a jelet a relének. Az egyik verzió hogy motorvezérlőt cserélni kellene minden tartozékával amit még be is kellene szerezni, vagy megoldani ennél hogy legyen egyes fokozat. A korábbi TD verziónál a hűtőből nézi és kapcsolja a ventilátort. Korábban egy TD vízhűtő került bele az autóba amiben benne is volt a hőmérséklet érzékelője. Itthon kerestem elő hozzávaló csatlakozót körülbelül 1 méteres kábellel. Így az egyes kört a hűtő vízhőmérségletéből kapcsolja. Ez az fl előtti TD vízhűtése. A kettes fokozat maradt az eredeti, amit a motorvezérlő kapcsol és a termosztátban nézi a hőfokot. Ez a tartalék ha esetleg az egyes fokozat kevés lenne. Próba alatt bekapcsolt körülbelül 8-10 mp-re, majd újra csak egy két perc múlva. Ha a kettes fokozatot kapcsolni szeretné akkor egy váltó relével kikapcsolja az első fokozatot. Egyes fokozatnál mindkét ventilátor megy lassan, kettesnél az egyik gyorsan. Ha egyszer a klíma használatban lesz akkor szintúgy a kettest kapcsolja rá. Ez ingyen volt, csak időbe telt és működik.
Mint a képen látszik, előtte teszteltem hogy megfelelően működik a jeladó avagy sem. Két elhasznált index izzó, pozitív és test részre kábel forrasztva, majd csatlakoztatva a jeladóra a test része. A pozitív az aksi sarura. Így kiderült melyik az egyes és kettes kör kábele. Mikor világított az már jelezte hogy kapcsolna. Majd a kettes is később és közben kapcsolta a motorvezérlő is a ventit. Bent a hőfok a 90 fok felé ment egy picivel, de semmi extra. Így oldódott meg a problémánk :)

Kapott 4 új Bosch Izzitó gyertyát és szerencsére az izzítás visszajelző lámpa sem villog indítás után. Úgyhogy minden rendben lett vele ;-)

TS-en mivel elhagytam az oldal légterelőt, így hát a fém rögzítés mellett kapott kétoldalú ragasztót a biztonság kedvéért.