Mutasd

>> Szerviz2015-03-18

Megtettem 9ezer km-t és meglett a 10ezer az oljcseréhez. Selénia (10e), o.szűrő (2,5e) és a hibás tolatólámpa-kacsoló (2,5e) beszerezve, bejelentve Servicébe (Sövényi Mester a Szfv. Forgó utcából). Autót elvittem, otthagytam és még vissza sem értem, mikor már hívott hogy kartert kell szereznem. Sajnos már a fúrt menet is ki lett nyírva benne.
Internet és telefon elő. Helyi hirdetésre hívott cartárs tájékoztatására, "olajteknőt senki sem ad el, csak komlett motort" átálltam a bontókra.

Halovány protekcióval a "tatai olaszbontóból" sikerült beszereznem alkatrészt esti fehérvári átvéttel kedvezményes 15e-ért (külön köszönet érte!!!) és pluszban reggelre 26-ért Alba alkatrészben érkező felső lengőkarokkal, az autó elkészült 17e-ből.

Kiegészült még bal féltengely- és a két porvédő gumiharang cseréjével 17-ből.

 
>> Egyéb2014-12-20

Novemberben begurultam egy benzinkútra, fagyállómérésre elvégre is -1 fok volt a levegőn. Megmérték -9 volt, de kihúztam addig,hogy december végén jégkásás vízzel kelljen fagyállóért mennem. Elmentem, de a legdrágább volt már csak a benzinkúton literje 4ezer! Ennyi erővel pálinkát is vehettem volna bele!

 
>> Egyéb2014-10-20

Az első fellépő autóhibám rögtön az első nagyobb úton adódott. Hazamentem szülőfalumba, mégpedig uncsitesóm tesztpercei alatt léptek fel. Némileg kis pörgős kör után rátoltuk a COMPÚTERT, mitől teljes zavar lépett fel a Mátrixban és az alapjárati léptető motor megadta magát. Nem volt alapjárat, igazi izgalom és minezt úgy hogy Nórgádrból hazajöttem Fejérbe.
Megnézték a "minek vetél szar olasz, megbízható német helyett" alkatrészét BOSH-ban már nem gyártják 2012-től, de van készleten 75 ezer Forintokért.
Üresben azonnal leállt a kocsi, így lábbal nyomtam a gázpedált kézzel pedig húztam a kéziféket ... újpalotán találtam hozzá útközben alaktrészt 10ért plusz 3ért pillangószeleppel, illetve a csomagtartó zárszeketet vettem szintén 3ért.
Az alkatrészt megvettem, de a visszaút 200km-e alatt pedig helyreállt a rend és az alkatrész beköltözött a csomagtartómba, beszerelve nem lett.

 
>> Esemény2014-10-01

A megvétel: az olx hirdetés alapján egy dunaújvárosi teremgarázsban megpillantva és egy tulajdonosi próbakör után, a barátnőm egyértelmű mosolygós bólintására, a nekem is tetszetős autóra kimondtam: Akkor ezt megveszem.
Hát a tulaj megszeppenve vette tudomásul és elindultunk a papírmunkára a szomszédos Rácalmásra.
Itt már éreztem az Alfa hatást. Odaléptem felpörgött, szedte a lábait, ontotta a hangját ... de csak óvatosan mert izzott a üzemanyagszint "ledje".

(A vételnél kértem téligumijait lemezfelnin 60-ért.)

Az adás-vétel után első út a Benzinkút.

Hát szomjas volt, de belecsavartam kb. 61 litert 25 ezer párszázért. Bele sem gondoltam, hogy ez utoljára akkor lesz fájdalommentes :-)

Onnan szinte élveztem az autózást, a hangját az erejét és a kényelmet.
Van egy zavaró hangja, az Alfa népbetegsége a lengőkarok, de ezzel a vételkor tisztában voltam. Sajna kopog. A gyári rádiója nem túl dizájnos, meg LCD hibás, de ennyi.

Egyéb prolémája nem volt. Ahová tudtam én mentem autóval én vittem a csapattársaim focizni. Semmi más hibám nem volt.

Aztán egyszer kb. 660 km környékén a munkahelyem előtti "veszélyes" kanyarban leállt. Rögtön tudtam elfogyott a benzin. A kollégák letoltak én meg láttam hol a mutatóm alja. Igyekszem azóta is nem elérni azt a vonalat.

A fogyasztás megállt 9,3 liternél 100-on. Abszolút vegyes fogyasztás volt. Minden volt benne, városi- hosszabbtávú-, óvatos- és lendületes is.

Az üres tank után, nagyon nehezen indult.