Blog >> tank
Nagy fordulaton, főleg váltásnál lila füstpamacsokat köpköd a macchina. A kartergázban lévő olajpárát nem szeretném a kipufogón keresztül eregetni. Meg is jött a "bödön" aminek a belsejét még át kell alakítanom...
A megvétel: az olx hirdetés alapján egy dunaújvárosi teremgarázsban megpillantva és egy tulajdonosi próbakör után, a barátnőm egyértelmű mosolygós bólintására, a nekem is tetszetős autóra kimondtam: Akkor ezt megveszem.
Hát a tulaj megszeppenve vette tudomásul és elindultunk a papírmunkára a szomszédos Rácalmásra.
Itt már éreztem az Alfa hatást. Odaléptem felpörgött, szedte a lábait, ontotta a hangját ... de csak óvatosan mert izzott a üzemanyagszint "ledje".
(A vételnél kértem téligumijait lemezfelnin 60-ért.)
Az adás-vétel után első út a Benzinkút.
Hát szomjas volt, de belecsavartam kb. 61 litert 25 ezer párszázért. Bele sem gondoltam, hogy ez utoljára akkor lesz fájdalommentes :-)
Onnan szinte élveztem az autózást, a hangját az erejét és a kényelmet.
Van egy zavaró hangja, az Alfa népbetegsége a lengőkarok, de ezzel a vételkor tisztában voltam. Sajna kopog. A gyári rádiója nem túl dizájnos, meg LCD hibás, de ennyi.
Egyéb prolémája nem volt. Ahová tudtam én mentem autóval én vittem a csapattársaim focizni. Semmi más hibám nem volt.
Aztán egyszer kb. 660 km környékén a munkahelyem előtti "veszélyes" kanyarban leállt. Rögtön tudtam elfogyott a benzin. A kollégák letoltak én meg láttam hol a mutatóm alja. Igyekszem azóta is nem elérni azt a vonalat.
A fogyasztás megállt 9,3 liternél 100-on. Abszolút vegyes fogyasztás volt. Minden volt benne, városi- hosszabbtávú-, óvatos- és lendületes is.
Az üres tank után, nagyon nehezen indult.
Alfacitybe menet többször is nyekkenő hangot hallottunk hátulról, olyasmit mint a haldokló stabrúd szilentjei adnak. De nem egyértelműen az úthibákon, inkább a kaszni belengésekor. miután beparkoltunk alánéztem és rémülten láttam hogy a tankot tartó hátsó fémpánt el van szakadva (átrozsdásodott). Megkonzultáltam Csörivel mit lehet tenni. Arra jutottunk, hogy mivel maga a tank a helyén van és a többi pánt látszólag ép, óvatosan haza tudok vele menni. Hozzáteszem, hogy reggel tankoltam majdnem teljesen tele, szóval volt súlya is a tanknak. Na szépen lassan, igazi nagypapásan hazamentünk. Minden rendben volt. Hétfőn megrendeltem az alkatrészt, itt Győrben a Felni Kft-nél, közben kérdeztem a szerelőt (RPM Max, Tóth Levi), hogy gyorsan meg tudja-e csinálni, mert csütörtökre be van jelentve műszakira. Kedden délután össze is rakta. A másik 2 pánt sokkal jobban nézett ki, csak a hátsó volt szétrozsdásodva. Mindegy kicseréltettem mind a 3-at.
Elérkezett a tank csere pillanata is.
Ebéd után lementem a kocsihoz, beálltam az akna fölé. A tank leszerelés relatíve gyors volt. A leszerelt tankból kivettem a szintjelzőt is. Sajnos ez nem egyezett a donor tankban találttal (abban Jäger márkájú volt), ebben teljesen más kinézetű van. Ráadásul ez jobb állapotú is volt, mint a bontós. (Sajnos sokadjára fordul elő, hogy a bontott cucc szarabb állapotú annál, mint ami a kocsiban éppen tönkre ment...)
A tankra is igaz ez az állítás, a belseje sokkal szebb volt (kevesebb rozsdával) annak, amit ledobtam a kocsi alól.
Lefejtettem a benzint a kiszerelt tankból, kábé 7 liter volt benne (ennyit tudtam megmenteni kannákban).
A felújított (lefestett és alvázvédőzött) tankba beraktam a régi szintjelzőt (ami a kocsiban volt eddig is).
A kocsi bal hátsó kerekét le kellett venni, hogy odaférjek a betöltőcsőhöz, azt is levettem és kipucolgattam. Közben a tank helyét alvázvédő sprével jól kifújogattam. Sajno a tavalyi kasztnizás (komplett küszöbecserék és lukak foltozása) után már most látni újabb rozsdásodásra hajlamos foltokat itt-ott az alján.
A visszaszerelés érdekesebb volt. Apósom segített, egy négykezest adtunk elő, mire visszaraktuk a pántokkal a tartályt. Az apróságoknál tartottam, amikor észrevettem, hogy a szellőzőcső vége szabadon lóg. basszus, elfelejtettem rátolni a tankon a kis pöcsre. A felrakott tanknál meg nem lehet hozzáférni, a fékerőelosztó útban volt. Ráadásul olyan magasan volt az egész, hogy csak pipiskedve tudtam csak kotorászni a zugban, a steklámpa hol a szemembe világított, hol árnyékban volt, amit látni kellett volna... Végül a kereket visszaraktam, és hátratoltam a kocsit, így az akna végén lévő lépcsőről már jobban elértem a szellőzőcsövet.
Majd újból emelés és kerék le. Annyira berágtam, hogy a tankot tartó pántokat is lelazítottam, a bal oldalit meg teljesen levettem. Így a tank már annyira lebillent, hogy odafértem a kis ujjaimmal és fel tudtam tolni a szellőzőcsövet a helyére. Bilincs is került rá, teljes az öröm.
A többi csőcsatlakozásnál is volt trükk, egy bilincs már annyira el volt rohadva, hogy cserélni kellett.
Kannából visszatankoltam a kocsiba a benyát és elraktam a pihenőhelyére. A biztos, hogy ez a tank nem ereszt, és az aknából figyelve a csatlakozásoknál sem láttam szivárgást. De belül mi lehet ebben a tankban, azt jobb nem tudni:( Párszor át kell mosni, ehhez talán E85-öt fogok használni. És számíthatok arra, hogy a benzinszűrőt is cserélni kell, mert feloldódik a sok kotu, ami lesben állva várta, hogy újra benzinben ázhassanak...
És az egészhez elcsesztem ma közel 5 órát, a végére már teljesen készen voltam. Fej felett matatni és szerelni fárasztó.
Kicsit dolgoztam ma a bontott tankon. Ledrótkorongoztam a tetejét, kiszereltem a szintjelzőt. A drótkorongozásnál rájöttem, hogy a forgásirány váltogatásával elég komoly hatás érhető el: a fémig lepucoltam néhol a festéket, illetve a rozsdás foltokat.Fotó mellékelve a lepucolt tankról.
Aztán persze átmentem a tankon (zsírtalanítás után) egy réteg Hammerite-tal (legjobb barátom mióta ilyen öreg autómban festeni kell valamit). Következik a második réteg, illetve a tank aljának a pucolása. Aztán valamikor ki is kell mosni a tankot és lehet felrakni a mostani helyett.
Képek:
1) tank teteje előkészítve festéshez
2) egy réteg Hammerite
3) tank alja (ilyen volt a teteje is, mikor megvettem)
Ma megvettem a bontott tankot. A bontóban volt 3 benzines 33-as, egyiknek már szemre törött (horpadt, rohadt) volt a tankja, másiknak már nem volt meg, illetve egy P4 ácsorgott (összkerékhajtása miatt nem használható nekem). Két dízel is várta a végzetét, elég lehangoló látvány volt a kocsikat ott látni, lassan elkorhadni. Végül egy másik helyen lett egy benzines 33-as, amiből kivetettem a tankot. Ráadásként szereztem egy hátsó ajtóra való Alfa jelet is. Kompletten 6ropiba fájt a móka.
Jövő hétvégén Alfacity heylett meg lebarkácsolom a mostani lukas tankot és a kettőből összefaragok egyet. Kíváncsi leszek, hogy ebben a szintjelző milyen állapotban van.