Tagok >> Cgo >> Giulia 2.2 Super >> Blog
- Típus:Giulia 2.2 Super
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2019
- Színe:Imola
Mivel kisebb rendszámról álmodni sem lehet (sőt, újabban már az oldalra tolt rendszám sem lesz elérhető), régóta agyaltam, hogyan lehetne minél kisebbre varázsolni a keretet. Végre sikerült reklámmentes, tényleg minimalisztikus keretet találnom. Az olasz trikolor már csak hab a tortán.
A regisztracional mindig megkerdezik, hany rallin vettunk eddig reszt es mindig csak tippelek. Ezuttal elhataroztam, hogy megszamolom. Szoval igy volt...
2000 kihagytuk Budapest, Zsambek
2001 kihagytuk Diosjeno
2002 146 TS Diosjeno
2003 146 TS Diosjeno
2004 146 JTD Diosjeno
2005 146 JTD Diosjeno
2006 146 JTD Pecs
2007 146 JTD Pecs
2008 156 SW Pecs
2009 156 SW Pecs
2010 kihagytuk Tokaj
2011 kihagytuk Veszprem
2012 kihagytuk Kalocsa
2013 feher Giulietta Diosjeno
2014 kihagytuk Etyek
2015 piros Giulietta Etyek
2016 fekete Giulietta Szarvasko
2017 fekete Giulietta Varpalota
2018 fekete Giulietta Hegyhátszentjakab
2019 fekete Giulietta Holloko
2020 elmaradt
2021 elmaradt
Tehat lemaradt az eleje es 4x kimaradt, osszesen 14x voltunk.
Még a koronakarantén előtt sikerült elintézni a regisztrációt. Megvan a rendszám, a regisztráció 246 Euro volt és enyhe 3 óra várakozás.
Mióta felraktam a rendszámot, megállás nélkül sípol az első parkolószenzor.
Vettem kötelező felszerelés csomagot is Alfás kistáskában, 30 Euro.
A fogyasztás egész szépen 5 alatt tud maradni, az átlag lement 6.2-re.
A hátsó keréknyomás 2.2 - 2.3 között ingadozik és néha jelez, hogy kevés, egy picit talán mégis rá kéne fújni.
Nulla Giuliás tapasztalattal vettem meg az autót, s bár volt egy kis kitérő a Land Rover Discovery Sport irányába, valahogy mindig visszatért a gondolat, hogy márpedig Giulia kell. Mégse próbáltam soha. Most is csak azért volt próbaút, mert az eladó erőltette - anélkül is tudtam, hogy ez az AUTO kell. A legnagyobb dilemma az volt, hogy maradunk a dízel vonalon vagy nem. Végül az döntött, hogy megmaradt 4 MY2019 akciós autó közül 1 benzines tök alap volt utólag belefúrt tolatószenzorokkal (jaj), 2 benzinest meg elvittek az orrom elől, így a legelőször kiszemelt MJET maradt meg. Eredetileg a színe miatt tippeltem ki, majd félredobtam, mert semmi esetre sem szerettem volna xenon nélküli autót. Az égiek viszont másképp akarták, meg talán én is :)
Ott tartottam tehát, hogy nulla tapasztalatom volt a típussal, így kisgyerekként, sok apró örömön és bosszúságon keresztül fedezhetjük fel egymást :)
Az első gondom azzal volt, hogy ez a motor bűn gyenge. 2020-ban 150 LE-vel árulni autót... Hmmm. Az eladó csak mosolygott. Dynamicba csavarta a DNA-t és megkért, hogy szóljak, mikor érzésre elfogy a motor ereje. Mikor szóltam, az óra 146 km/h-t mutatott.... Gyengének gyenge, de az érvényben lévő sebességkorlátokat figyelembe véve nincs nagyon szituáció, mikor ez gondot okoz. Főleg, ha ez ember múltjában ott virít hatalmas mementóként 8 hónap jogosítvány nélküli időszak.
Szóval a motorral gyorsan megbarátkoztunk. Induláskor van zavaró rántás, amit más autókban nem szoktam érezni, de a hangja, ereje, karakterisztikája mind rendben van. A fogyasztása egyelőre 6,8 körül alakul, a dugókat nem szereti.
Ami álomszerűen jó, az futómű. Gokart szintű kanyarodás, precíz és direkt kormányzás, mellette a 17-es lufik által komfortos suhanás az úthibákon is - a Peugeot pattogása és minden áron az útról való leesési vágya után - mint kés a vajban. Kacag az ember szíve, mikor nekilódul az autó és vágtat, mint a világbajnok paripa a végtelen prérin. Ebben a legjobb partner a 8 fokozatú ZF váltó, nehezen tudnék valami jobbat elképzelni, mint amit ma a Giulia nyújt.
Ami az első naptól borzasztó, azt életem első 4 ajtósa nyújtja - a csomagtér apró. Nagyon apró. Nyílása mini. A fiam iskolatáskáját nem lehet állítva betenni. Két iskolatáska, 2 tornatáska és tele vagyunk. A fiam mankója nem fér be :) Akinek fontos a csomagtér mérete, biztosan mérjen párat a vásárlás előtt, nehogy kellemetlen meglepetés érje....
Picit tartottam a tekerős menürendszertől, jobban szeretem a mindenre külön gomb van rendszereket, de meglepően intuitív az egész. Néha ugyan bajban vagyok és nem tudok hirtelen átkapcsolni telefonról rádióra vagy rádióról másmire, de inkább jónak mondanám a rendszert, mint rossznak. Az eko mód statisztikáit egyáltalán nem értem, utána kell olvasnom :)
A könyv szerint mindegyik MJET AdBlue-s, de az autón ilyen tartályt nem találtam. A tank is pici, 52 literes. Az eladó szólt, hogy rögtön menjek tankolni, ennek ellenére az autó egyszer sem figyelmeztetett, hogy szomjas. Ez főleg azért furcsa, mert az első tankolás kerek 52 liter volt, vagyis pár csepp lehetett már csak benne. Ezt jó lesz megjegyezni.
A Giulia elméletileg több emeletet ugrott felfele, már ami a prémiumságot illeti. Ennek ellenére van jópár hátborzogató megoldás, ami eléggé méltatlan az autóhoz. Kimondottan zavaró a biztosági öv hangos és kelletlen fel-lecsavarása. Gondolom bekopik majd, de olyan olcsó érzésem van miatta. Akárcsak a sebváltó hátulja miatt, ahol a tükörsima alumínium(utánzat?) találkozik a műanyag fekete résszel, mindig arra gondolok, hogy most már biztosan bevágja az ujjaim. Ezen még faraghattak volna picit. Akárcsak az ajtók sarkában az igénytelen műanyag, ill. a váltó mögött lévő panel, közepén az USB-vel.
Hátborzongatóan jó viszont a visszaváltó fül hideg, fémes érintése. Ezt nagyon nagyon eltalálták.
Idegesítő a gombok fehér megvilágítása, esélyen sincs nappal kitalálni, hogy be van kapcsolva a klíma vagy nincs. Ez azóta megoldódott, elég nappali fényre váltani az állandó helyett és a kapcsolók megvilágosodnak.
Egyelőre ennyi 300 km után :)