Mutasd

>> Szerviz2008-07-30

2007. július 30. 124660 km

Elment az ereje, nem megy a turbo... Érdekes kis jelenség, az autó 2600-ig szinte semmit nem lépett, majd megindult, mint a vaddisznó, a fogyasztásmérő majdnem kiakadt, volt úgy, hogy 11-12 litereket írt ki. Ezen kívül a leállításkor mintha tovább pörgött volna a motor 1-2-t, zajosan és csörögve állt le.

A márkaszerviz az erőtlenségre úgy van programozva, hogy robot is lehetne ott az ember helyett, rögtön LMM csere, száz ezresből betakarható. Én inkább addig turkáltam a motortérben, míg meg nem találtam (Attie segítségével) az elhasadt turbóérzékelő csövet. Rohadt egy megoldás, nem értem miért nem lehet az alumínium csövet görbíteni, hogy a gumicső ne kanyarogjon feleslegesen, nem is csoda, ha idővel megtörik. Ezúttal nem telefonáltam, hanem elmentem a márkaszervizbe, a csövecske ára 42 EUR plusz adó és 3 napon belül itt lehet. Megköszöntem és inkább a helyi meteorban vettem egy üzemanyagcsövet és bilincset. Bilincs azért kellett, mert a cső egyik vége 3, a másik 5 mm-es, nehogy egyszerű legyen a világ. Az egész csere csak alulról végezhető el, ezért negyven perc kellett rá - nincs se emelőm, se profi szerszámom, a motorvédő műanyag leszedése a legigényesebb rész.

A csere után az autóban újra feléledt a vaddisznó :)