Tagok >> Ferke >> 156 1.9 JTD SW >> Blog
- Típus:156 1.9 JTD SW
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2000
- Színe:Blue Cosmo
Hirtelen felindulásból elkövetett eladás áldozata lett szegély. A család döntése értelmében a két 156-os tényleg felesleges, és egy újabb autó beszerzése is erősen időszerű már. Ezen felmerülő gondolatok közepette került a képbe váratlanul egy kis 145-ös, ekkor már biztos volt, hogy az egyik 156-nak mennie kell, és mivel a rosso 9 éve van meg, a cosmo pedig 'csak' 4, továbbá a cosmo kapott totál brutál felújítást és teljesen új alvázat, így a cosmo került fel a hahu-ra...aznap elvitték.
Jó kezekbe került, ez biztos, és egy igazán jó autóval lett gazdagabb az új tulajdonos, aki megígérte az aggódó kislányomnak, hogy vigyázni fog rá...:)
Itt volt az ideje, hogy a vásárláskor rendbe rakott első kereszttartó fényezése megtörténjen.
Ezen túl ha már itt tartunk, akkor még:
- a szépen visszavarrt hűtőtartó konzol lábak fényezése;
- lökhárító tartó konzol lábak fényezése/alvázvédelme;
- kerékjárati ívek fényezése/alvázvédelme.
...na, a sorrend kicsit borult...ugyanis a festékboltról pénteken lecsúsztam, így nincs festék. De haladni meg ugye kell...és mivel megbeszéltem magammal, hogy a beépített motornál sincs nagyobb szívás a festéshez való maszkoláshoz/kitakaráshoz, így a motor, váltó, futómű beépítésre került!:)
...na ugye csak lemaradt: letört hűtőtartó konzolt tartó konzol...ergo hűtőtartó konzol visszahegesztése;
Éééés még egy paparazzis kép is készült, azannyát a fotóhábernek!:)
Úgy indult, hogy olajat cserélek...kicsit több lett belőle...mert volt kicsi olajszivárgás a veztengely felől...meg abs, légzsák és úgy általában valami kábelhiba....meg pici pörsenések a típusparajelenség-helyeken, mint pl nyúlvány oldalsó-alsó részem, sárvédő alsó része...
Ezek mind javítva a héten. Festék kikeverve, megpróbálkozunk a fényezéssel, amit közel 40 év alatt szándékosan kerültem, nem akartam belefolyni...de most megtanulunk fényezni is!:)
Az 1. kör lépései:
- motor, váltó ki;
- műszerfal + merevítő alu öntvény ki;
- kábelköteg ki;
- kábelköteg a motortérben is ki;
- nyúlványok lekaparása, előkezelése;
- nyúlványok oldallemezeinek javítása/hegesztése;
- macerált helyek alapozása;
- konzolok (akksitartó, coolertartó, hűtőtartó, bármitartó), ventillátorkeret felületkezelése
és ha már ugye fel van nyitva a paciens, akkor:
- stabszilentek cseréje;
- kormánymű olajcsövek (réz) csavartömítéseinek cseréje;
- alsó lengőkarok cseréje;
A motoron is volt dolog, és ugye ezeket kint könnyebb elvégezni:
- vezérlés - és hosszbordás csere;
- tengely-szimmeringek cseréje;
- kuplungcsere;
- motor-és váltóolaj csere;
holtbiztos, hogy volt még pár dolog, ami most nem jut eszembe....:)
A lengőkarok iszonyú hangokat adtak ki...a stab. is, de azzal még várok, mert ugye érdemes összekötni a stab. cserét valami nagyobb beavatkozással...ilyen viszont most nincs kilátásban, mert minden jónak tűnik:)
Tehát:
1. felső lengőkarok cseréje, szilentek "beáztatásával"
....így reméljük, hogy legalább annyit elmegy majd mindenféle zörej, és nyekergés nélkül, mint a rosso (közel 120ezer km eddig hibamantesen)
2. Turbo csere:
és akkor essen szó az eddigi legnagyobb gányolásról, amit valaha láttam...sok összetákolt dolgot láttam már, de ez überel mindent.
Jut eszembe: el ne felejtsem felhívni majd az előző tulajt, hogy megkérdezzem, mégis kinél szereltette az autót?! Muszáj lesz beírnom ide a nevét, csupa nagy betűvel.
Itt lesz a név helye:..................
Íme a kép (2. kép), melyet alkotott eme nagy mester...és hozzá a "magyarázat": feltákolt valami germanoid ócskavasról egy turbot...az még hagyján, hogy az egész leömlőt át kellett hegesztenie, de az olajteknőbe is be kellett hegesztenie egy "befolyó" ágat, mivel a germán-turbo visszafolyó ága jóval lejjebb volt, mint a saját, gyári turbo ága...
Most kapott egy gyári turbot (3. kép), a gányolás megszüntetve, kivéve az olajteknőt, megy a következő olajcsere alkalmával fog jó messzire kerülni az autótól...
Hihetetlen, hogy alig több, mint 100e km alatt mennyi kárt tudnak okozni egyes mekkmesterek..:(
Itt kicsit izgultam...a motorról konkrétan semmi extrát nem tudtam, 127ezer alatt is le lehet amortizálni simán egy gépet...(még egy jtd-t is:)
Most cserélünk mindent (olaj,szíjak, szűrők, stb), így viszont ha utána derül ki, hogy r m ivan.:))
Csere:
- vezérlés szett, vízpumpával
- hosszbordás szett
- összes szűrő (pollen, levegő, olaj, gázolaj)
- SEL WRD
- hűtőközeg (tutela, paraflu up)
Most már kellőképp elég idő eltelt ahhoz, hogy - főként magamnak - leírjam, mi is történt a vásárlás óta...merthogy annyi minden történt, hogy már-már követhetetlen..:)
Legelőször is ismét bazinagykupac köszönet Zééééé barátomnak!
Igen, máár megint Neki köszönhetem, hogy OLCSÓN, GYORSAN, TÖKÉLETES autóm lett...máár megint, igen...már megint kihúzott a csávából.:)
Mindezt újév első napján! Mégis ki az aki az év első napján a barátja autója alatt fetreng -15 fokban?!?:)))
2 ponton, párhuzamosan zajlott a beavatkozás:
1. Eleje rendberakás
cserélendők: géptető, lökös, jobb és bal sárvédő (ezek javíthatóak lettek volna, de ha már volt tartalékban hibátlan...), hűtő, zárhíd, alsó kereszttartó
2. Teljes átnézés+rendberakás a 4 év egy helyben állás okán
Eleje már rendben, nagyszerviz kész, indítás...jár a motor...de a generátor olyan túlfeszültséget okoz, hogy beleremegnek a műszerek.
Generátor le, szanaszét forrasztott és gányolt fesz,.szabályzó kukába, új fesz.szabályzóval + csapágyakkal felújít, generátor vissza...
Ha ez nem lett volna elég, furán jár a motor....egy nagynyomású szivattyú nyomáscsökkentő szelep csere, és máris jobb...de nem az igazi...agyalás.
Gépre nem lehet kötni, mert nem olvassa az obd...hajjaj.
Pár utcányira van egy computeres emberke...átvisszük, hátha át van írva az agya. computer kivesz, megnéz...kiderül, hogy le van égve...és ez már a második comp. volt, ami belekerült, valószínűleg az előző tulaj nem tudta, hogy a mókolt genrátor miatt köszönhetett el az előző comp. is, így belerakatott egy másikat, de az is leégett...másik comp. + immo + új kulcs, és hibátlan a gép:)
BUÉK Zoli!!!:)
...annyira hirtelen jött ez a gépezet, hogy még átnézni sem volt időm, különösen most, a Karácsony előtti hajtós meló idején.
Már egy ideje nézegettem valami strapálható, napi használatra való négykerekűt, mert a boxer az boxer ugyan, de kicsit már kényelmesebbre vágyik az ember így 30 felett.
...és akkor megláttam Őt, elmentem megnézni, 10 perc múlva már a tréler is úton volt a helyszínre.:)
...az új szerzeményről tehát:
Kicsit sokat állt. 4 évet....de legalább nem a szabad levegőn. Ennek köszönhetően valós 127ezer km van benne.
Ez akkor sem kevés, tehát van mit átnézni rajta., de patyolat belül, semmilyen kopás nincs a kárpitokon, és a kormányon.
Ezen kívül első magyarországi tulaj, magyarországi autó, minden papírral, szervizfüzettel.
A törés nem vészes, szinte meg is van hozzá minden.
Reméljük, hogy január elején már gurul...:)
2010.12.16.
Mai szerzemény, majdnem a Jézuska hozta.
Sosem gondoltam volna, hogy egy autóból veszek még egy ugyanolyat...:)
Az eleje kicsit sérült, de mielőbb meg fog gyógyulni:)