Blog >> full
Hosszú idő telt el, és rengeteg befektetett munka, de ma hazajött. Vannak még vele apróbb teendők, de tökéletes munkát végzett a D.Z. szervíz. Köszönöm szépen Zé! Gyakorlatilag MINDEN lecserélve, felújítva, szó szerint...
Itt volt az ideje, hogy a vásárláskor rendbe rakott első kereszttartó fényezése megtörténjen.
Ezen túl ha már itt tartunk, akkor még:
- a szépen visszavarrt hűtőtartó konzol lábak fényezése;
- lökhárító tartó konzol lábak fényezése/alvázvédelme;
- kerékjárati ívek fényezése/alvázvédelme.
...na, a sorrend kicsit borult...ugyanis a festékboltról pénteken lecsúsztam, így nincs festék. De haladni meg ugye kell...és mivel megbeszéltem magammal, hogy a beépített motornál sincs nagyobb szívás a festéshez való maszkoláshoz/kitakaráshoz, így a motor, váltó, futómű beépítésre került!:)
...na ugye csak lemaradt: letört hűtőtartó konzolt tartó konzol...ergo hűtőtartó konzol visszahegesztése;
Éééés még egy paparazzis kép is készült, azannyát a fotóhábernek!:)
Úgy indult, hogy olajat cserélek...kicsit több lett belőle...mert volt kicsi olajszivárgás a veztengely felől...meg abs, légzsák és úgy általában valami kábelhiba....meg pici pörsenések a típusparajelenség-helyeken, mint pl nyúlvány oldalsó-alsó részem, sárvédő alsó része...
Ezek mind javítva a héten. Festék kikeverve, megpróbálkozunk a fényezéssel, amit közel 40 év alatt szándékosan kerültem, nem akartam belefolyni...de most megtanulunk fényezni is!:)
Az 1. kör lépései:
- motor, váltó ki;
- műszerfal + merevítő alu öntvény ki;
- kábelköteg ki;
- kábelköteg a motortérben is ki;
- nyúlványok lekaparása, előkezelése;
- nyúlványok oldallemezeinek javítása/hegesztése;
- macerált helyek alapozása;
- konzolok (akksitartó, coolertartó, hűtőtartó, bármitartó), ventillátorkeret felületkezelése
és ha már ugye fel van nyitva a paciens, akkor:
- stabszilentek cseréje;
- kormánymű olajcsövek (réz) csavartömítéseinek cseréje;
- alsó lengőkarok cseréje;
A motoron is volt dolog, és ugye ezeket kint könnyebb elvégezni:
- vezérlés - és hosszbordás csere;
- tengely-szimmeringek cseréje;
- kuplungcsere;
- motor-és váltóolaj csere;
holtbiztos, hogy volt még pár dolog, ami most nem jut eszembe....:)
Kicsit kezdett lepukkant érzést kelteni a vasdarab....hátsó ajtó meg lett horpasztva, picit a hátsó lökös is...az első zender toldatot is sikerült megreccsenteni.
Festő folyamatosan szarolaszozott, mert szerinte ez egy b*zi olasz piros -mondtam neki, hogy ez Alfa rosso, nem piros, különben is inkább bordó...de nem hatotta meg...
Folyamatosan arról papolt, hogy ez az évek során lilul az UV miatt...és hogy árnyalatban el fog ütni, hacsak nem polírozza a fényezett elem körüli részeket.
Na, mondom, ez legyen a legnagyobb baj, ha a polír segít, akkor nosza, fullpolírt neki!
Meg is volt, így most csillog-villog, szép a valaga, hibátlan zender eleje van, és újra rosso piros!
(ui: tényleg lilás árnyalata volt polír előtt, ez az úúvé genya dolog.....)
fotó hamarosan:)