Tagok >> GTPeti >> 156 Sportwagon 1.9 JTD Novitec >> Blog
- Típus:156 Sportwagon 1.9 JTD Novitec
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2001
- Színe:blu cosmo metál
Álljon itt példaként egy pár tipikus párbeszéd a 156 topicból. A topic - mint később írom - érdekes változáson ment keresztül. Már nem a "törzsközönség" dominál, hanem sok (elnézést) ismeretlen, "egykérdéses" cartárs.
A neveket, akikkel a párbeszédeket folytattam szándékosan nem írom ide, ez a történet nem róluk szól. (Vagyis nem csak róluk.)
cartárs: - Lcs csere előtt állok mert a hátsók már felettébb gyengék! Ültetni nem akarok többet mint a mostani gyári.A rugók egyenlőre egy keveset futott bontott 156SW sportból jönnek át!
én: - Cartársúr, a Keresőfunkciót használni NEM bűn!. Min. 3-szor hangzott el az elmúlt hetekben, hogy a Bárdi árulja a teljes Bilstein programmot.
A hátsófutómű-felújításáról írtam a blogomban, ezt is megemlítettem itt pár napja.
cartárs: - Elolvastam a blogodat de ha jól emlékszem beszerzési forrás nincs feltüntetve/ha mégis akkor bocsi/.
Ismerem a keresők működési elvét és nem félek használni.
Azért kérdeztem rá a beszerzési forrásra, hátha tud valaki valami saját beszállítót akivel mind a ketten jól járnánk.
Leveleztem egyet a Bárdival és ők az én autómhoz csak LIP lcs tudnak szállítani.Ha lesz időm bemegyek személyesen és rápróbálok hátha félreértettek valamit!
Egyébként meg úgy gondolom hogy ezek a topicok erre is valók. Szeretem körbejárni a témát hamár kiadok pénzt nem szeretném feleslegesen! Az autóm annyiban spec eset hogy sportcs.-s SW. Bemegyek az autósboltokba és csak néznek nagyot. Nemrég Erhard se tudott hozni belevalót.
Szóval nem vagyok értetlen csak körültekintő, ha ez baj hát bocsi!
(A lényeg!)
én: - Megpróbálom vázolni a helyzetet, remélem sikerül és úgy érted, ahogy szeretném. ;)
Van itt kb. 10 cartárs, aki lelkes és segítőkész, segít ahol és amikor tud.
Ugyanakkor lehet a segítőkészséggel élni és visszaélni.
Már egy ideje szinte naponta jönnek új cartársak (ez jó), akik olykor elég triviális kérdésekkel bombázzák a topicot és ami még rosszabb: olyanokkal amit sokszor napokkal azelőtt beszéltünk át, válaszoltunk meg. Ha ilyenkor pl. én a keresőfunkciót emlegetem, abban semmi rosszindulat nincs. Egyszerűen nem lenne korrekt a fent említett 10 cartárssal háromnaponta ugyanazt leíratni.
Sajnos nekem úgy tűnik, hogy sokak előbb kérdeznek itt (merthogy milyen egyszerű ugye), minthogy picit is gondolkoznának. Nagyon sok kérdésre fent van a válasz a neten, még csak hatalmas energiát sem kell beleinvesztálni, hogy megtalálja az illető, de - mivel itt ez a topic - nem teszik meg. És ez - azon túl, hogy engem zavar -, kifejezetten inkorrekt a többiekkel szemben.
Régebben sokkal kevesebb ilyen triviális kérdésfelvetés volt, ehelyett nagyobb témákat boncolgattunk napokig. Az úgymond "konstruktívabb" volt.
Blogot sem "szórakozásból" írunk sokan, hanem, hogy segítsünk másokon leírva a tapasztalatainkat. A "másoktól" viszont elvárható lenne, hogy vegyék a fáradtságot és rákeressenek és elolvassák ezeket - mielőtt a "nekem az én dolgom a legfontosabb" alapont itt kérdeznek.
Hangsúlyozom kérdezni nyílvánvalóan szabad, de egy bizonyos gentlemen's agreement-hez tartsuk azért magunkat és tiszteljük egymást.
A te konkrét problémádhoz:
Ha rám hallgatsz alkatrészkereséskor megpróbálsz magad a lehető legtöbbet kinyerni a "hivatalos forrásokból". Ez alatt az egyes gyártók alkatrészkatalógusait értem. Gondolj csak bele, mennyi kérdés fut be pl. a Bárdis srácokhoz egy nap. Nem csoda, ha nem mindig kapsz kielégítő vagy pontos választ. (A hátsó f.műben van pl. egy szilent ami hivatalosan nincs nekik, pedig van, ráadásul raktáron is, csak a hivatkozás hiányzik a rendszerükben.)
A blogomban pl. ott van a link a Bilstein katalógushoz. Abban kikeresheted az autódhoz való lengéscsillapítókat, vagyis azok termékkódját. Ez alapján már sokkal pontosabb, konkrétabb választ kaphatsz, hogy van-e ilyen raktáron. A kiegészítő információt, hogy a B4 széria való a normálfutóműhöz, a B6 pedig az ültetetthez, szintén leírtam. (Bár ez a Bilstein oldalán is ott van.)
(A Bilstein itt csak egy példa, vehetsz Kayaba-t v. Monroe-t is. A LIP-et viszont felejtsd el!)
(A köv. hozzászólásban leírtam a keresett Bilstein cikkszámokat.)
cartárs: - Értem én amit mondasz sőt egyet is értek vele! Viszont ha a keresőbe itt beírsz valamit lehet hogy kiad 1000 lehetőséget amiből a 1 alkalmas a problémára és napokig tartana megtalálni! AZ ember gyarló és önző főleg a mai világban. Én önző vagyok mert beírom ide a gondom és gyorsan próbálok rá választ találni, Te szintén mert nincs időd leírni pár szóban újra! Ez van! Tanultam az esetből és több időt rászánva a keresőhöz fogok fordulni, viszont nagyon köszönöm a hathatós segítséged.
(Már kikerestem a cikkszámot de Bárdiék továbbra is bambán a LIPet ajánlgatják, vagy pár hét várakozást kérnek)
Leírtam, hogy ezt hogy látom:
én: - idézet: "AZ ember gyarló és önző főleg a mai világban. Én önző vagyok mert beírom ide a gondom és gyorsan próbálok rá választ találni" idézet vége Hát...
idézet: Te szintén mert nincs időd leírni pár szóban újra! idézet vége
Ezt visszautasítom, főleg annak tükrében, hogy
1. részletesen leírtam a véleményem
2. nem voltam rest ennek elllenére kikeresni neked a katalógusból a cikkszámokat (csak, hogy lásd: megoldható egy kis ráfordítással...)
Nekem úgy tűnik, hogy az Amorét páran amolyan helpdesknek tartják, ahol egyszerűen lehet kérdezni, és majd jön a válasz. Előzetes google-zés, vagy gondolkodás nem szükséges. Mintha a segítőkész cartársak ideje végtelen lenne. (Update: Több, mint egy hét eltelt az eset óta, a t. topictárs nem írt. Erről beszéltem...)
Apropó, Google...
egy másik cartárs: - Kedves Cartársak!
A segítségetek kérem abban, hogy hol van az autóban a csatlakozási lehetőség a VAG-COM kábelnak?
Vesz valaki egy diag. kábelt és még az sem tudja, hogy hol van az autóban a csatlakozó? Tyűamindenit.
Természetesen válaszoltunk többen. Nem álltam meg, hogy ne próbáljam meg az eszkimót megtanítani halászni:
"A Google-be beírva az "Alfa 156 diagnostic connector" szavakat, majd a képkeresésre kattintva többek között megtalálja ezt a (belinkelt) képet. Remélem segítettem..."
A diagnosztikáról szóló posztban már fejtegettem, hogy az ilyen esetekből szerintem olyan sok jó nem sülhet ki.
És tényleg:
Olvasom az egyik általános topicban, hogy valaki sikeresen kiolvasta a hibakódokat, illetve az élő-adatokat. Az egyik hőm. szenzor értéke -35°C. Konklúzió LMM hiba. Csak így. Egy pici utánaolvasásból kiderült volna, hogy az LMM-ben is van egy hőmérsékletszenzor. Ez amúgy egy filléres és viszonylag egyszerűen cserélhető alkatrész. Ilyenkor felvetődik bennem a kérdés: Nem éri meg mégis egy picit inkább olvasni, mint 40eFt-ért esetleg LMM-et venni? (Természetesen egy cartárs ezt - a szenzorcserés dolgot leírta, úgyhogy van esély rá, hogy emiatt nem lesz LMM csere.)
Olvassuk az eLearn-t és kerüljünk képbe!
Igenám, de a szervízCD sajnos külföldiül íródott... Hmm. 2012-ben minimális angoltudás nélkül élni szinte olyan mint írástudatlannak lenni. Nem?
Sokszor megjegyeztem már, hogy a német nyelvű fórumok igen informatívak. Sőt. Talán könnyebb is ilyeneket találni, mint az egész angolnyelvű interneten bóklászni. Ennek az az oka, hogy a németek - mint ismert - rendkívül precízek és valóban magasröptű párbeszédeket folytatnak az interneten. Például az alfisti.net-en. Arról nem is beszélve, hogy sokuk valóban az autóiparban dolgozik. (Világos, többnyire német gyártóknál. A CR-rendszer részei azonban az Alfákban is rendszerint német gyártmányok. Úgyhogy nagyon jelentős az átfedés.) Ezzel csak azt akartam mondani, hogy bizonyos szavakat kiszótárazva/megtanulva/online fordítózva remek információforrásokra bukkanhatunk.
Egy kis provokáció...
Történt egyszer, hogy egy barátunk betett egy képet és megszólított, hogy ugyan mondjak véleményt a képen látható dologról.
Megtettem... leírtam, hogy tényleg tetszetős első látásra, de technikailag nem a nonplusultra. (Amikor ilyet ír az ember, akkor jó esetben van mögötte egy olyan háttértudás, ami alapján ezt meg tudja ítélni.)
Jött is a reakció, hogy "hülye lódító" (na nem ezekkel a szavakkal), amire én felkínáltam, hogy az ezzel foglalkozó topicban szívesen kifejtem a véleményem. (Mivel ez az egyik szakterületem, nem esett volna nehezemre.)
Erre az volt a reakcíó, hogy "Kb. le se szarom".
Azt hiszem erre lehet mondani, hogy "trollkodás par excellence". A veretes véleményre a jött még pár összekacsintás másoktól...
Köszönet
Az Amorén sem azért segítenek az emberek, mert köszönetet várnak. De jól esik, meg ugye így is illik. Történt a minap, hogy egy cartárs feltett egy kérdést, amihez pont passzoló választ írtam egy másik topicban előtte röviddel. (Nem tudományos értekezést, csak pár rövid infót.) Szóltam is neki privátban. Járt az oldalamon, semmit sem szólt. Schön.
Rossz szokásom
...hogy megpróbálom egy kicsit képviselni, nem ez rossz szó, inkább megvilágítani az aktív válaszolók helyzetét a sokszor megválaszolt kérdéseket ismételten feltevőknek.
Magyarul, ha valaki pl. megkérdezi, hogy mi az a diagnosztikai kábel, MES, stb., stb. szólok, hogy ezeket a témákat már nagyon sokszor átbeszéltük és komoly irodalma is van itt a fórumon. Nem rejtem véka alá a véleményem, miszerint nem fair másokkal szemben, ugyanazt ötvenedszerre leíratni. Mondom ezt úgy, hogy bizony jómagam is megtettem nem egyszer. Mégis. Ezt el szoktam privátban néha mondani főként új fórumozóknak. Semmi rosszindulat, vagy ahogy legutóbb nevezte egy cartárs "moderátorkodás" nincs mögötte. Pusztán jobbító szándék. Nos legutóbb jött egy olyan válasz, hogy "pedig de, a fórum arra van, hogy kérdezzünk és megválaszolják". Én erre azt mondom, hogy igaz, ellenben a Keresők használata nem bűn, sőt.
(Itt jegyezném meg, hogy az idegen nyelvek [német/angol] használata sem bűn, messze több információt lehet másodpercek alatt megtalálni a megfelelő kulcsszavak használatával.) Akinek tehát ilyet írtam, kérem, ne haragudjon meg érte, ha a fórum a szabad posztolás helye, akkor egy ilyen véleménynek is helye van rajta.