Mutasd

>> Esemény2013-03-17

Húzós nap volt ez a mai szombat... Éjjel egykor indultunk, hogy korán odaérjünk a GTV topic/96662-ben látható - balesetmentes, jó állapotú - autóhoz, amit, ahogy már írtam egy szimpatikus idősebb úr árult (kb 700km-re). (Ő ezt amolyan nyugdíjkiegészítésként végzi.) (Kieg.: Összesen kb. 1700km-es utat tettünk meg.)

A barátommal egyből neki is kezdtünk az autó feltérképezésébe. Rétegvastagságok 95 és 150µm között. Pipa.
A jobboldali ajtó éle és a szomszédos felület között kb. 5mm-es lépcső, az ablak mellett könnyedén be lehetett tolni egy újságot. Hátezmiez? Oké, felfedeztem, hogy az "ajtókereten" lévő pöcök (ahova a zár megy) láthatóan kijebb lett rögzítve, mint eredetileg volt. Ekkor szóba jött, hogy volt nemrég egy ablakemelő javítás. Nade kérem, ez nem tűnt fel senkinek? Az ablakot amúgy nem húzta le és vissza nyitáskor, csak a másik ajtónál. (Gondolom oda az ajtókapcsoló.) Node vissza a fényezéshez... a szép értékek ellenére akkurátusan körbenézegettem és mindenhol találtam beleragadt porszemeket és itt-ott csiszolásnyomokat. Ejha...
Az első ülések szélső peremei szinte el voltak válva mindkét oldalon. A BE szőnyeg nem volt rendesen rögzítve, a hamutartóban hamumaradványok.
A barátom közben eljutott a vmszíjig. Állítólag volt már cserélve. No ezt mi megcáfoltuk, mivel szemmel láthatólag a gyári szíj van fent. (80ekm-nél.)
A motor elején ereszt műanyag elem, amiben a fagyálló megy. Jól látható, hogy csöpög belőle.
A fékek hátul brutálisan berozsdásodva. De nem ám csak a tárolástól. Belül max. 30% szélességben vannak kopva a tárcsák.
Az egyik kipufogódob csontra szétrohadva. (80ekm-nél? Ám legyen...)
A fénypont mégis a két első lengőkar volt, amik brutálisan lötyögtek a szilentekben.
Emellett még 11szer volt tiltásba pörgetve a motor, összesen 20 másodpercet kínozva.
Feltűnt, hogy az alutáblácska sem az ismert fekete fejű szegecsekkel van rögzítve, hanem brutális fejű sima popszegecsekkel. Ekkor mondtam a fickónak, egy árat, ami fölött eszembe nem jutna áldozni az autóra. (Az eredeti ár max. fele.) Eleinte nemet mondott, a táblát firtatva, beadta volna a derekát. Nagyon naív fickó volt szegény és ezzel az autóval rendesen melléfogott. (Amúgy főleg Caddy-ket árul, amiért az ukránok ölik egymást.) Természetesen nem hoztuk el, megcéloztuk a környéken (értsd: 300km-es körzetben) lévő további két JTS-t.

Mindenesetre beugrott Piritu autóvásárlása. Innentől kiegyeztem volna egy igazolható előéletű "jó helyről" származó régebbi TS-sel is. (Hozzátenném, hogy a török urak által üzemeltetett kereskedéseket elővigyázatosságból kizártuk. Ennek kizárólag a neten talált képek alapján és a telefonbeszélgetések alkalmával szerzett benyomások az okai.)

A közelebbivel kezdtük, ami pontosan ugyanúgy nézett ki, mint a 96662-ben látható autó, csak 42ekm-mel, hatalmas VW-kereskedésből, persze valamivel drágábban (mint a megcélzott max. összeghatár) és bevallottan javított hátsóval. (Utóbbit szerettem volna elkerülni, de a körülmények hatására megváltozott a véleményem. Eszembe jutottak Grando szavai is, miszerint "tökéletes használt autó csak a mesében van".

Szegénykét nagyon szem elé tették, egy forgalmas út mellett, a kereskedés szélén porosodott. Az ablakmosós parciális tisztogatás már jobb képet adott a fényezés állapotáról. A javítás nem lett tökéletes, max. 95%-os, mert az egyik küszöbborítást nem rakták fel rendesen. Ennyi baj legyen. Alánéztünk... minden tökéletes állapotban, a belső is gyönyörű, gyári rádió, stb. Új nyárigumik, a kiírás szerint télik is járnak hozzá alufelniken. Nagy nehezen, kerítettünk egy eladót. Az autóhoz tartozó dokumentumok nagyot javítottak a kedélyállapotomon. Temérdek számla, minden részletesen, ugyanabban a kereskedésben, szakértői vélemény a ráfutásos balesetről (2500 €). (Hátsólámpa, lökhárító, sárvédőjavítás, futóműbemérés, ilyenek.) Vezérműszíj is volt már cserélve (vízpumpástól!), sőt lengőkarok is (40ekm!). Az ablakok tökéletesen működnek, zárnak, km kiolvasva - kb. stimmel, a motor gyönyörűen jár, lambdák működnek, semmi hibakód. 500euróért 1 év garancia. Belementem. Addig biztos kijön, ha valami nem oké. Ebben a friss műszaki is benne van. Jövő szombaton mehetek érte. Még annyi derült ki, hogy első tulajtól lett beszámítva, egy alacsony hölgytől. Ezt onnan tudom, hogy feltűnően magasan ültem az autóban. :) Az ok: 3cm-s alupogácsák vannak az ülés sínek alatt. (Precízen kivitelezve.)
Rövid próbautat tettem, a legjobb tapasztalatokkal. Kiválóan húz a motor, oda kellett figyelni, hogy ne szaladjon 50 fölé.

Remélem, hogy hamarosan fizikailag is birtokba vehetem az autót és nagyon sokáig szolgálni fog. Cserébe tőlem is megkap mindent, amire szüksége lesz. (A legelső dolog egy nyestriasztó lesz, utána olajcsere, riasztó, stb.)

(Az úton a barátomon kívül a 159 SW TI Q4-e volt segítségünkre. De erről bővebben majd a 159 topicban. :)