Mutasd

>> Szerviz2024-01-28

Kezdetektől fogva nem működött a fordulatszámmérő. Próbáltam keresni másik műszeregységet de nem találtam sem itthon sem külföldön a TS Super-hez valót. V6-hoz 260km/h ig skálázott óra mindig van eladó, esetleg diesel is akad, de a TS (240 km/h-ig skálázott) elég ritka lehetett ebből az autóból.
A kocsival együtt kaptam egy V6 műszeregységet. Ezen működött a fordulatszámmérő, de kb 1800 rpm-ig mért, efelett látszott hogy az IC túlvezérlődik és visszaesett a mutató 500 rpm-re (ez a legkisebb amit mérhet, itt egy tüske megállítja a mutatót). A PCB-t átrakva az eredeti órára szintén ezt a jelenséget produkálta, tehát a mutató két tekercse jó.
Mivel túl sok időm nem volt, egyik kollégám viszont ráért a hétvégén ezért megkértem hogy nézzen rá. Meg is találta a hiba okát. A feszültségszabályozó melletti kondenzátor szétment, kifolyt belőle az elektrolit és szétmarta az áramutakat. Ezeket kijavítva újra mér a műszer.
Ha már szét van szedve akkor kicserélem a világítás rizsszem izzóit és mivel ebben a műszeregységben az LCD néhány szegmense rossz, viszont a V6-éban tökéletes, ez is cserére kerül. A plexi is repedt az eredetiben, de a V6-éban hibátlan. Szóval a kettőből lesz egy.