Tagok >> katbal >> 155 2.0 TS 16V Super >> Blog
- Típus:155 2.0 TS 16V Super
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:1997
- Színe:pezsgő
Több dolog is közrejátszott abban, hogy rakat dolgot rendbe tegyek a kocsin. Mindenféle olajfolyások alakultak ki, amik pont a leömlőre csöpögtek, valamint egy titokzatos morajlás is erősödni kezdett, ami már évek óta megvolt, de nagyon halkan. A váltó leszerelés után világosan látszott, hogy a kiegyensúlyozó-tengelyek végzáró dugói és a kuplung kiemelő munkahenger (kb. 8000Ft) is finoman eregetik az olajat. Ezeket cseréltük és "ha már szét van szedve alapon" kapott új főtengely-szimeringet (kb. 7000Ft) is. Kicsit meglepődtem, hogy ez utóbbi csak tömítőpaszta hegyekkel szerelhető....azért ennél valami korrektebb megoldást is ki lehetett volna találni. Maga a váltó is leginkább egy fekete sárgombócra hasonlított, volt mit takarítani. A differenciálmű kúpgörgős csapágyain jó látható berágódások voltak és egy hengergörgős csapágy is hasonlóan szarul festett, így végül az összes csapágyat cseréltük, ami a váltóban van.
dificsapágy: 32009 / kúpgörgős
nyelestengely csapágy: AB 40205 S02
hengergörgős csapágy: NJ 12012 S03 H100
golyóscsapágyak: AB 40204 S13 / zégerhoronnyal ellátva
jobb oldali kihajtó tengely csapágya: 63006 2RS1/C4 / nagy holtjátékú csapágy
(ezek összesen kb. 47000Ft)
.....és hogy minden rendben legyen kapott új nyelestengely és féltengelyszimeringeket is + pár új O-gyúrűt (kb. 4000Ft).
2liter TUTELA EPIX váltóolaj (kb. 5000Ft.)
A váltó egyébként meglepően jól szerelhető!
A dificsapágy levételéhez esztergáltattam egy célszerszámot, az új csapágyakat pedig esztergán toltuk fel (tokmányban megtámaszt, szegnyereggel feltol), mert a rendelkezésre álló présbe nem fértek be a tengelyek.
Mindezek tetejébe akciósan szereztem egy 156-os váltót, aminek az ötödik fokozata 34/37 az én 33/34 -emmel szemben (a komplett váltó olcsóbb volt, mint egy db. új fogaskerék). Bekerült a "hosszú ötödik" amire a közeljövőben nagy szükség lesz az állandó autópályázás miatt.
Összerakás óta mentem kb. 500km-t és lekopogom, de minden por száraz, amihez hozzányúltunk az új ötödik fokozattal pedig bőven 4000 alatt marad a fordulatszám 140-nél.







