Mutasd

>> Autóápolás2008-08-01

Mai nap (0801) Veresegyházon jártam munka ügyben és az egyik csatornafedél jól kibxszott velem. Nem elég, hogy le van ültetve porig az autó, sikerült belemennem a gödörbe.. Így még nem jártam. Olyannyira megkoccolta a kerék a sárvédőívet, hogy az ki is harapott a gumiból egy kis darabot (nem volt nehéz, kb. 1cm van az első kerék és az ív között), és el is deformálódott az ív. Régóta gondolkozok egy air ride-on, de mostmár asszem komolyabban utána néztek a témának.. Hívtam Csongort, hogy ráér-e azonnal. Otthon volt, úgyhogy meglátogattam. Meggyógyította gyorsan a sárvédőt mindenféle célszerszámmal:) Pöpec lett és ha már ott jártam, lebeszéltem augusztus második felére egy teljes polírt is. Azért csak akkorra, mert addig be van táblázva. :S Sebaj, legalább ma nem kellett fizetnem ezért a kis malőrért..

>> Egyéb2008-07-27

Ma (0727) újra nekifogtam, azaz folytattam a visszapillantó felújítását. Reggelre szépen megszáradt a tegnapi munkám. Fogtam egy csiszolópapírt és nekiestem, ott ahol tegnap elrontottam. Miután lecsiszoltam a feles festéket róla, jöhetett a javító-festékréteg. Egész jól sikerült a végére. Délben már megszáradva újra az ajtón csücsült a szerkezet, és működik is. Úgyhogy véglegesen gyógyultnak nyilvánítottam a kicsikét.

>> Egyéb2008-07-26

Ma (0726) délelőtt elgurultam egy festékesbe, ahol beszereztem egy Maestro alapozót és egy Maestro matt fekete festék spray-t, amivel majd a bal visszapillantó tükrömet próbálom új állapotába visszahozni, ugyanis az utóbbi időben hatalmas festék darabok potyogtak le róla. Mikor megvettem az autót, már akkor láttam, hogy nem 100-as az a visszapillantó, de akkor ez volt a legkevesebb, ami érdekelt, mert lenyűgözött az alfa romeo szépsége. Viszont azóta már nagyon csúnya lett, így muszály volt nekikezdenem. Először ledrótkeféztem a nagyja festéket, utána jöhetett a gépi csiszolás. Mikor az összes festéket eltávolítottam róla, bedugtam a csap alá, hogy a maradék por is kijöjjön a résekből. Az idő elég kedvező volt, gyorsan megszáradt és jöhetett az alapozó felhordása. 10 percet kellett csak várni a száradással és már jöhetett is a második réteg. Mikor ez is felkerült, 3 óra(!) száradás után felkerülhetett volna a matt fekete festékréteg a festékszóróból a visszapillantó tükör tartójára, de közbeszólt az alapozó, ami nem száradt meg.. Az alapozót hígítóval lemostam, lejött simán, akár egy vizes ronggyal is letörölhettem volna, olyannyira nem maradt rajta. Aztán megtakarítgattam mégegyszer a felületet, ott ahol nem jött le az eredeti festék elsőre (a sarkokban és a hajlatoknál). Ezután jöhetett végre a fekete spray. Minden szépen kezdődött, gyönyörűen fedett már a második réteg, de kb. a negyediknél kicsit belenyúltam. Gondoltam semmi gáz. 3-4 réteg majd befedi. Így is lett. De az 5. már nem kellett volna.. mert akkor olyan szinten sikerült belenyúlni véletlenül egy ronggyal, hogy csoda, hogy ha holnap nem kell elölről kezdenem az egészet hanem sikerül kicsit megcsiszolnom egy csiszolóvászonnal. Mára úgy éreztem ennyi elég volt.. Holnap majd folytatom. Az alapozó száradási ideje alatt az autón a tükör alatti részt szinte új állapotára törölgettem, hogy méltó legyen majd a felújított alkatrész fogadására:) Ha egyszer készen lesz.. Szegény autó most egyfülű:) De cserébe utántöltöttem a szélvédőmosót, kb. 2 liter már hiányzott belőle. A visszapillantóról kész képek később. Nem utolsó sorban megjegyzem, hogy még az eredeti Magneti Marelli van rajta.

Az ablakmosófolyadék tartályban már csak félig volt a cucc, úgyhogy azt is feltöltöttem. Hasznos volt a nemrég vásárolt tölcsér is. A folyadékot még tavaly vettem, úgyhogy erre most nem költöttem.

[Költségeim: Maestro fehér alapozó: 1100Ft, Maestro matt fekete festék: 1100Ft, csiszolóvászon, meg a stb. az volt itthon.]

>> Esemény2008-07-20

Születésnapom alkalmából egy nem akármilyen tortával leptek meg..

>> Tuning és extra2008-07-19

Végre volt egy kis időm (0719) és az időjárás is kedvező volt ahhoz, hogy az autóval is foglalkozzak kicsit itt a nagy esőzések után, mert már elég koszos volt a drága. Kapott egy alapos nagynyomású előmosást, aztán aktív hab, és utána törölközés. Valahogy így hívnák ezt az autómosóban, csakhogy ismét itthon fürdőzött az udvaron, mert közelebb is van és tisztább is lesz ha én csinálom. Miután megmosdattam és szárazra töröltem, felkerült végre az amerikai típusú rendszámtábla. Igaz, nem kívülre, hanem a csomagtérajtó belső oldalára, ahol más autóknak nagy bután a piros háromszög van. A mosás érdekessége volt, hogy lekerültek az ajtókéderek és azok ill. azok alatt is ki lett törölgetve tisztára. Elvégre megérdemli :) Lássuk a képeket..

>> Esemény2008-07-06

Reggel (0706) Pest felé menet átgurultunk a 119000. km-en. A fotó is tanusítja az esetet, ami Dunakeszin következett be a JET kútnál, ahová délután vissza kellett térnem a szélvédőstől hazafelé jövet, hogy csurgassak egy kis nyálat az autóba.

 
>> Szerviz2008-07-06

Tavaly novemberben történt, hogy Gödöllő felé menet kaptunk egy kavicsot a szélvédőbe. De olyan szerencsétlenül, hogyha két centivel lejjebb kapja el, akkor már a műanyagot éri és nem kellett volna cserélnem az egész szélvédőt. Javítani nem lehetett volna, mert estére egész szépen felrepedt és azóta sem állt meg. Fél éve történt már, de még valamelyik héten is tovább repedt vagy 10 centit egyik reggelre. Ígyhát már ideje volt kicserélni (0706). Wikicicának köszönhetően (23%-os) kedvezménnyel cserélték ki a WestEnd spirál feljárójában (Autóüveg Centrum). Reggel 9-re kellett mennem és délután h2kor már újra nálam volt a gép, immáron egy új olasz (Splintex) üveggel, ami ugyanaz a márka, amit gyárilag az Alfa Romeo szerel be autóiba. Az első képen lehetne látni, ha jól sikerült volna a kép, hogy mindenféle irányváltással együtt kb. 50-60centit volt már felrepedve az üveg. A második képen a garanciát jelző matrica. A 3. és 4. képen pedig az új és az eredeti márkajelzés az első és a hátsó szélvédőn.

[Költségeim: első szélvédő: 16000Ft, szélvédő beépítő keret: 3250Ft, ragasztó szett: 3000Ft, munkadíj: 3000Ft ]

>> Autóápolás2008-07-04

Hogy a műszerfal se maradjon ápolóanyag nélkül, beszereztünk (0704) egy olasz (!) műszerfal ápoló spray-t, ami egy Alfa Romeo GTV/Spider belsőt (!) ábrázol :) Nem aprózzuk el, na.. Ha már boltban voltunk, akkor vettünk egy tölcsért is az ablakmosó kényelmesebb betöltéséhez a tartályba. Mindkét termékhez szuperolcsón sikerült hozzájutni, 500 ill. 200Ft-os áron :) Hétvégén ki is próbálom.

>> Tuning és extra2008-06-29

Egy alapos autómosás után (0629) felkerült helyére a rendszámtábla, melyet szerdán vettem át az okmányirodában (Bp. VIII.ker.). Nem lett szebb tőle az autó.. Sem jobb, sem gyorsabb. Inkább egy kötelező darab került fel az orrára. De nem rondítottam tovább sem fekete, és főleg nem króm utánzatú műanyag rendszámkerettel. Ha már muszály, próbáltam a legegyszerűbb módon feltenni, mindenféle csavarozás nélkül. A kétoldalú, szivacsos ragasztószalagra esett a választás. Meglepő módon nagyon jól tapad. Hát ilyen lett.. :

>> Tuning és extra2008-06-25

Mai napon (0625) elkészült az új B tipusú rendszámom, amit személyesen át is vettem a VIII. kerületi okmányirodában. A forgalmiba is be lett jegyezve, úgyhogy már hivatalosan is van rendszámom több, mint fél év rendszám nélkül autózás után. A mérete elég kedvező, mert fele akkora sem mint a hótoló testvére volt. Ez pozitív.