Mutasd

>> Szerviz2015-01-18

Eljött a három ajtós autók rémálma, egyébként is típus betegség Alfáknál, elszakadt az ülést reteszelő szerkezetben a bovden. Többet nem lehetett előre hajtani az ülést, hogy beszálljanak hátra. Ráadásul az utas oldalon, ami pláne bosszantó. eBay-en lehet rendelni bovdent műanyag füllel együtt (1.kép), kb 13 000 Forint + szállítási díjért. De a legrosszabb, hogy az ülést ki kell szerelni, majd teljesen lebontani róla a (bőr) kárpitot, újra húzni rajta keresztül a bovdent és vissza, hogy közben az Airbag ne sérüljön, mozduljon el.
Találtam egy angol nyelvű illusztrációt fotókkal, mekkora munka. Nem voltam magamban biztos! Aztán, hirtelen elhatározásból levettem az akku sarut, széthúztam az ülés alatt a sárga légzsák csatolót (figyelem a sárga részből a sárga felét kell úgy kihúzni a kábelnél fogva, hogy a fehéren a két kis körmöcskét benyomod), majd kivettem az ülést és felvittem a meleg szobába. Ott neki is estem, lebontottam a műanyag részeket, majd elkezdtem felhajtani a bőr kárpitot, mikor meg is találtam a hiba forrását! Gyárilag egy vacak alumínium öntvény kampó lett beakasztva az ülés acél vázába, ez feszíti vissza a bovden, ami az ülés hajtó mechanizmushoz csatlakozik. Annyira nyírja az acél az alut, hogy ketté vágta, mint kés a vajat, a horog fele még mindig ott figyelt az acél keretben (2. kép). Kapott rá másik drótból egy hurkot, felül vissza lett akasztva a pöcök a műanyag fülbe, majd lefeszítve az új dróttal. Mehetett vissza a csomagolás, szerencsére nem kellett kettőbe szedni az ülő és hátlapot, sem teljesen lefejetni a kárpitozást, szivacsokat. Az ülés másnap visszakerült a helyére (3.- 4. kép), úgy néz ki, probléma megoldva. ;-)

ui: A bovden mindig a biztonsági öv oldalán van levezetve, ha valaki keresné! (5.kép)