Mutasd

>> Tuning és extra2013-09-15

A dolog lényege: a kábel vezetője egy ellenálláshuzal tekercs, a szigetelő pedig többrétegű szilikongumi. Ha erre legalább 30 cm hosszban sűrű szövésű árnyékolást teszünk és ezt testeljük akkor gyakorlatilag egy hengerkondenzátort építünk a kábelre. Az egyik elektród (fegyverzet) a kábel vezetője, a másik pedig a fémharisnya. A kábel szigetelője a dielektrikum. Ezek az árnyékolt kábelek kis ellenállású, ún. "reactive core" vezetőjű kábelekből készülnek. Az így elkészített kábelen a tekercs (vezető) és a kondenzátor párhuzamos rezgőkört alkot. Ez a rezgőkör erősíti a szikrát. Az elv hasonló ahhoz, mint amikor a gyertyával párhuzamosan kötnek kondenzátorokat és így erősítik a szikrát. Ezen a videón látszik különbség.

Az eddigi tapasztalat: a motor nagyon csendesen jár (eddig sem volt hangos, szép "boxer hangja" van), az autó jobban gyorsul, dinamikusabban megy.

A kábel itt készült: KUGLER KÁBEL