Tagok >> Németh Lajos >> Blog
A fűtés ventillátora egyszercsak megállt. Néha amikor zötyögött a kocsi, akkor időnként beindult, de aztán végleg.
Elvittem Dunakeszire (Fiat Német: http://fiat-nemet.uw.hu), ahol kiderült, hogy szerencsére csak a csatlakozó csúszott le. Elég hülye helyre szerelték gyárilag, mert ha a jobb első ülésen ülő egy kicsit feljebb tolja a cipője orrát, akkor simán véletlenül lepiszkálhatja. Most már tudom, hogy hol keressem :)
Meguntam a kínlódást és kapott egy újat.
Kapott egy keréktároló állványt, így kulturáltabban tudom majd tárolni a téli/nyári abroncsokat a pincében.
Pár hete megadta magát a hátsó ablaktörlőm és vettem egy bontottat, amiről az eladója azt állította, hogy tökéletsen működik. Miután megjött a csomag kiderült, hogy rámsózott egy hulladékot és buktam 5.000 Ft-ot...
Azért megpróbáltam megjavítani. Egy idő után berohad a tengelyük és többnyire mindegyik leégett motorral végzi. Múlt hétvégén nekiestem szétszedni, kiszedni belőle a tengelyt amin az ablaktörlő kar van, hátha a többi része még jó és csak a berohadás miatt nem forog. Nem így lett, továbbra is döglött maradt. Okulásként viszont néhány kép azoknak akik hasonlóan jártak és szívesen eltöltenének egy fél napot a kísérletezgetéssel :)
Ami kell hozzá:
- sok-sok türelem :)
- egy flakon csavarlazító
- egy pontozó és kalapács, amivel óvatosan kikocogtatod a berohadt tengelyt a műanyag hüvelyből (a műanyag könnyen törik és amikor már nem látszik ki a tengely a hüvelyből, akkor elég könnyű melléütni és kinyírni a menetet)
- csiszolópapír a rozsdátlanításhoz
A születésnapomra kaptam egy garnitúra gyujtókábelt, ami be is lett építve.
Rozsdátlanítottam a kipufogórendszert és lefestettem hőálló ezüsttel. Nem mintha látszana a színe, de most szép :)
167.887 km
80W 90
Ehhez tartozik egy kis történet. Tavaly februárban megadta magát a váltóm, vettem egy bontottat, amiről a tulajdonos azt álíltotta, hogy nemrég még a felesége autójában volt csak összetört a kocsi és eladja az alkatrészeit (később kiderült, hogy hazudott, külföldről, bontásra hozott be autókat és abból volt a váltó).
Bekerült az "új" váltó, ami rosszabb volt mint az én tönkrementem. Ezután az eladó felajánlotta, hogy a saját költségén megjavíttatja a váltóm (cserébe amiért eladott nekem egy hulladékot), egy ismerőse szervízében Pusztaszabolcson, Schulek Bélánál.
A váltójavítás meg is történt, vittem hozzá az olajat amit szeretnék majd bele (ez mint most kiderült, valahová máshova kerülhetett...). Ezután még egyszer vissza kellett vinni, mert egyesben recsegett a váltó... pofátlan módon a rosszul elvégzett munka kijavításáért pénzt kért. Szóltam neki, hogy a váltó ismét zörög, de még a házból sem volt hajlandó kijönni...
Az olajleeresztőcsavar "elnézése" miatt engedtük le a váltóolajat, ami így utólag látva mégsem volt akkora hiba. A lötty ami kijött belőle semmiben nem emlékeztetett olajra, inkább valami vízes, sáros fekete, festékszerű anyagra. Tehát amit vittem váltóolajat Schulek Béla "mesterhez" a váltócseréhez, az valahová máshova került én pedig kaptam egy adag fáradtolajat a váltómba... alig 2000 km megtétele nem nagyon indokolja, hogy a váltóolaj így nézzen ki, ráadásul már egy ideje elég rossz hangja is volt szegény váltómnak.
A lényeg, hogy a váltóolaj lecserélése után megszünt a váltó zörgése :)
167.887 km
Selenia HPX 20W 50
Azóta sokkal csendesebb lett a motor, szebb a hangja is :)
Végre volt idő egy jó alapos takarításra, külső mosásra és polírozóval leápolásra. Sajnos másnap jött egy jó kis eső és tiszta porpötty lett az egész :((