Mutasd

>> Tuning és extra2014-03-25

Régi vágyam volt, hogy megtudjam, milyen állapotban van a motor a gyári adatokhoz képest, ezért elvittem egy futópados (Dyno-pados) teljesítmény mérésre az autót. Minden rendben ment, kaptam egy szép grafikont az autó teljesítményéről lóerő és nyomaték (Nm) szempontjából. az 1.6-os TS motor a gyári adatok szerint 120 LE-t tud 6200-as fordulaton, és 146 Nm nyomatékot 4200-as fordulaton (forrás: LINK )

A grafikont elemezve az én autóm 116.2 LE-t produkál a korábban említett fordulaton, és 145 Nm-t 4000-res fordulaton.

Finoman szólva nagyon elégedett vagyok az eredménnyel :) Kicsit elemezzük miért: az autó pontosan nyújtja a gyári nyomatékot, ami azt jelenti, hogy pont úgy gyorsul ahogy kell neki. Sőt: már 3000-res fordulaton is produkál kb 142 Nm-t, vagyis nem kell 4000-ig pörgetni hogy a csúcsnyomaték közelébe kerüljünk.
A 3.8 LE csökkenés a gyári értékhez képest teljesen rendben van, lassan 15 éves autóról beszélünk. Ezt a különbséget kb sosem fogom érezni, mert 6000-res fordulat fölé kellene pörgetni hogy kijöjjön a különbség, amit még autópályán sem teszek meg, mert akkor már bővel 170 és fölötti sebességről beszélünk, én meg annyival nem hajtok :)

Úgy érzem a gyakori olajcserék és a törődés meghozta gyümölcsét :)