Műszaki vizsga 2019.01.05.-2021.01.05
Első féktárcsa/betét csere. Eredeti, gyári Alfa Romeo tarcsát és betétet(utóbbi beszállítója a Galfer ha jól tudom) kapott.
Megdícsérték amúgy, hogy nagyon rendben van, bevallom ez a célom és úgy látszik jól haladok vele :)
egy szokásos "kis hétvégi hazaugrásnak indult" (Győr-Miskolc-Nyíregyháza-Hajduszoboszló-Győr köröcske)
Péntek delutan 4utan kicsivel haza indultunk, kocsi üzemmele, M1...vanszorgunk 100-al, néha picit sikerül odalépni végre... Zsámbék pihenő előtt kb 10km-rel egy emelekedő kis gáz...elmegy az erő, a szervó...enyhe gázolaj szag, és persze nekem is felfedte magát lassan két éves együtt létünk alatt most először a "Sárga tengeralattjáró" (nekem ez a 30km megtétele úgy,hogy világított büntetés volt)...
azonnal félre vészvillogó, géptető fel...tudtam mi volt babrálva előző szervizkor, tudtam merre kutassak...az üzaszűrőből kijövő egyik cső másik vége nem csatlakozott...visszaillesztem, örülök... indítok, suhanunk tovább..DE NEM...kb 5km ismét ugyanaz a jelenség...f@$za...a csatolt képen látható gyorskötözős módon megoldottam ideiglenesen, mégse a pályán mókolgassak...
Zsámbék pihenő, egy fekete 159 áll a kútnál, gondoltam ott dolgozik a tulaj, igy is volt, mondta siessek, mert a mobil szervizes srac 1perce ment ki epp indul... utolértem, kaptam egy névjegyet tőle...guruljak vissza Tatabányára... hurrá, pont ez kell még, hogy így pályázgassak, nah de mindegy legrosszabb esetben is csak közeledem Győr felé...
Tatabánya óváros széle..."szervíz központ (sötétedik tipik az a hely, ahol a filmekben bűnbandák vannak xD) de meglepetésemre egy bontó/szervíz van a telephely végén...van remény...
elég jól szituált szerelő, de egy olajcserét már nem bíznék rá...nagy agyalás...nagy keresgélés után kicseréli a csatiban lévő fehér kis pöcköt, kiüti a hibakódot, megrövidít 10E el( sokat kért de hazajutotttam es péntek este megcsinalta nekem szoval kifizettem varialas nélkül)...
ezt már másnap írom, azóta 450km letudva továbbra is hibátlan
a Bosch aerotwin ablaktörlő lapát szuper, 100felett is hangtalanul töröl,
a váltóolaj csere óta sokkal halkabb a kocsi szóval öröm a köbön ;)
és a tegnapi kis tüske is elmúlik majd
Szóval meglett a fagyálló fogyás oka.(azert nem volt veszes, csak szamomra vagy tokeletes valami vagy nem jo, sokan mondtak “hagyd, ennyit eszre sem venni”, de en tuti nem kockaztatom meg, hogy nagyobb baja legyen).. a szívócsonk alsó része kb 1,5-2cm-en elrepedt.
Ennek megtortent ma a cseréje.(azert szuper, hogy egy darab muanyag 130E Ft, annyi szoljon mentsegere, hogy ebben bennevannak a pillangoszelepek es a mozgato mechanika es a motor is tobbek kozott), jah és a 170lovas 2.0jtdm-hez utangyartott nincs, sehol, egyik nagyobb autos aruhaznak sem, szoval kellett 3nap mire ide ert az eredeti gyari darab olaszorszagbol
A mai napon megtörtént a váltóolaj csere. 16500 Ft
És végre kiderült, a fagyálló fogyásának az oka...( kb 4E km-fel centi hianyzott a tágulásiból) a tettes a szívócsonk repedése... jövő héten megy cserére, ez az első (sajnos) nagyobb kiadásom (bevallom lefőttem amikor meghallottam mennyibe kerül az a "darab műanyag..." de az összeget jovőhéten publikálom :D
De ennek örömére kapott két Bosch aerotwin ablaktörlő lapátot 7600Ft ért
olaj Motul 8100x-clean FE 5w30
olajszűrő, levegőszűrő, utastér levegőszűrő, gázolaj szűrő, szervóolaj, nivòpálca tömítés csere
Amiért ezt most megírtam szombati napon "RIP alsó motorvédő" tolatok ki az udvarról szép lassan, az automata kapu nem nyílt ki teljesen 2centis kátyú..belemegyek, mást nem tehetek..és persze reccs...a müanyag motorvédö felét letéptem a f+ba...
Hát eljött ez a nap is, másfél év után az első "gond" a drágámmal.
Észrevettem, hogy megcsappant a fagyálló szint, azonnal az EGR hűtőházra gyanakodtam...amikor bevideoztam alá láttam, hogy egy szép repedés van rajta :( így már nem kockáztattam meg a hétvégi ~1000km hazautat :(
A győri Alfa Rieglernél a szervizben kedd reggelt mondtak, így ma elvittem, és kicseréltettem(24E), és ha már lenn volt kapott egy EGR tisztitást(10E), ami szükségtelen volt azt mondták.
Emellett lecseréltettem a fékfolyadékot is, Tutela top 4/5öt kapott, de következő olajcserekor még egyszer le lesz cserélve(ezt javasolták mivel a régi koromfekete volt, valoszinüleg sosem volt ezelött cserélve...elszomorító..), igy most át is mosták a rendszert.
Kérésemre géppel ránéztek a porlasztokra és a részecskeszűrőre: köszönik szépen tökéletesen működnek;)
Sajnos időhiány miatt az olajcsere időpontjára tolódik a váltóolaj, és a szervó folyadék csere :( :/
És kaptunk is egy dicséretet: "nagyon szép, rendben van, porszáraz minden a motortérben, majd a kötelezőkön kívül nem kell hozzányúlni " (bevallom ilyenkor is nagyon büszke vagyok rá;) )
Emellett elengedem ezt a LED helyzetjelzö ízzó dolgot...kipróbáltam 3 fajtát is, egy sem hozza azt amit elvárnék tőle, színre tökéletesek, fényerőre is, de az élettartam...unom, hogy 50-250km-t bírnak... szóval a Philips WhiteVision hagyományos izzók visszakerültek.(de már nagyon profi vagyok a cserében :D 5perc alatt megvan mindkettő, az elején közel egy órás móka volt a balos miatt:D )
Talán egyik legnagyobb hibája az autómnak mindig is az volt, hogy egy kulccsal rendelkezett amikor vásároltam (de hát "valamiből engedni kellett")
Vásárlás előtt az autó svájci forgalmijából kiderült az előző tulaj neve (akit végül Google+-on találtam meg) hosszas beszélgetés után kiderült, hogy amikor eladták kettőstömegű lendkerék gonddal küzdött az autó, de már nem akartak bajlódni vele, mivel egy újabb Giulietta volt a kiszemelt(elvileg mai napig azt hajtják ).
Szóval eladták, de mivel Lizinges autó volt, az egyik kulcsa a lizing cégnél volt, amit a lejárat után nem is kerestek mondván "minek az eddig sem kellett" (utólag is köszi...!)
Miután megvásároltam az autót, az illető aki behozta az országba bemutatott egy Vértesszőlősi (Tatabánya) autokulcs másolással foglalkozo emberkének aki majd másol nekem csak vigyek egy használt kulcsot...
Visszatérve a kulcsra, az első probálkozásom Budapesten a kerepesi úton a stadionokkal szemben lévő kulcsmásolo volt aki azt ígérte 25E Ft-ért másol nekem és semmit sem kell vinnem... odamentem kb egy óra alatt másoltak egy immo chipet (ami akkor és ott inditott) ... hazaérve ez olyan 15-20behelyezésből egyszer fogadta el...
Nah ezt megelégeltem, egyik cartárstól vettem egy "bontott kulcsot" 20E Ft-ért...emellé rendeltem egy kulcskést is (4500Ft)
Hajdu Bihar megyében minden kucsmásoló elhajtott, hallani sem akartak a kulcs "toll részének" másolásárol se (pedig azt is én vittem...)
Végül Nyíregyházán egy "bátor harcos" azt mondta: "sima ügy 100ilyet csináltam már" (jah nem...)
Kb a müvelet 2.percében rájött, hogy neki ekkora marója nincs is (2-es kell !!!) Így volt egy negyedig mart kulcskésem hurrá...
Amint hazaértem a fél év külföldi munkából elővettem a kicsikém ismét és nekiveselkedtünk a kulcs témának...
2018.03.13.
Elmentem Tatabányára, a srác profinak tűnt, de eléggé elhavazottnak is
Megbeszéltük mi kell, azt mondta "sima ügy"
10:45kor érkeztem...
Átadtam a kulcsokat és elkezdett a laptopjával valamit állítgatni..immo chip készítés...tanítás nagy mosoly (gondoltam ezazz sima ügy) kimegyünk...próba régi barát üzenete fogadott " Electronic key not recognized" fasza...
Jött a laptop a kocsiba, OBD-re rádug, 15percig olvasott...másolt valamit lehúzta..bementünk..ujabb chip ielötanitás, kimegyünk és semmi :D hihetetlen....
Közben persze érkeztek már kuncsaftok is...(mitsubishi asx 2014, opel zafira A, suzuki swift, mercedes Sosztály 2016, hyundai piccanto) mindegyiknek max 3-4perc volt a másolás...én persze ott álltam...a 4.proba után jött a videokonferencia két sik autokulcs másolással foglalkozo illetővel (Pápa, Kiskunhalas)
Jöttek az ötletek...már az5.feleslegesen tanitott chipet dobta ki a kukába, és az Ő türelme is fogyott...
Kiszerelte a "body computert" bevitte laptopra rá és semmi :D nagy telefonálgatások...jött egy csávó hozott egy böröndben egy állitolag 10millás kábelt egy laptoppal...rádugták nagy öröm tanitják az új chipet...kimegnk body computer visszaszerel próba és semmi :D ekkor már 3órája álltam ott
Jött a telefonálás a tatabányai Rieglernek (onnan vettem anno én is) vagyis a szerviznek, hogy egy szüz chipel odagurulok és tanitsák már be gyári géppel...erre rá is bólintottak, de szerencsére nem volt rá szükség
A4.órában fogalmam sincs milyen megoldással de sikerült a másolás végre, problémamentesen indít végre (persze a nagy videokonferencián kérdezték hogyan is jött össze, de csak annyit mondott a "Mester": "majd az esti blogból megtudjátok"
Mint kiderült a kocsi faceliftes mivolta nehezitette meg nagyon a dolgot, mivel a másolo programok is 2009ig ismerik a 159-eket
Végül a mocskos anyagiak:
-25000 első undoritó szinte dosem működő pótkulcs
-20000 bontott kulcs
-4500 kulcskés
-22000 újabb, már müködő pót kulcs
(És rövidesen kap még majd egy vagy két új kulcsházat is 10E/db ért)
És még sok-sok km...és 4,5óra állás Tatabányán
Igen...már nem sokkal drágábban caináltathattam volna gyárit is..tudom... de sosem gondoltam volna, hogy ekkora szívás lesz
Nem bántam neg, végre ez is meg van ;) ennél nagyobb problémám sose legyen vele ;)