Tagok >> Quick >> 164 2.5 Turbo D super >> Blog
- Típus:164 2.5 Turbo D super
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:1995
- Színe:fekete
A tegnapi napon kezemben maradt ismét a bal első külső ajtónyitó kilincs egy része! Konkrétan kettétört! Ezt most azoknak írom, akik szintén hasonló cipőben járnak, mivel ez olyan típushiba féle! Nálam ez már a második kilincs, ami eltört.... Nos Olasz barátaink ezt ügyesen spiáterből gyártották le, ami ugye nem igazán javítható....Mondta ezt mindenki, konkrétan két aluminium hegesztő is! Pedig de! Avi-val nem lehet hegeszteni, de fogyó elektródás géppel megcsinálták nekem! Alu huzallal összehegesztettem ma! Tökéletes lett, bár majd az idő megmutatja mennyit ér!
Olaj csere 234900km-nél Mobil 1 15W-40 re! kipróbáltam a hangja miatt. Indításnál valóban halkabb lett kicsit! Olajnyomás ugyan olyan mint a 10w-40-el. 4 bar hidegen, és 2 bar melegen!
Ki szerettem volna cserélni 1 gyertyát-nem sikerült! A kis rohadék beletört, majd bele is szakadt.... Helyi lakatos ismerősék gyártottak bele ügyesen perselyt (miután kivadászták a beletört darabot)! Hibátlan.... Eddig eresztett is a gyertya mellett, valószínűleg már szar volt a menet! Most ugye ez sincs már.....
Elég volt belőle... Összerakom szétesik! Elszállítva Hatvanba, Valamelyik tartopálca el volt kopva a felfüggesztésnél! Fel lett hegesztve, majd visszacsiszolva méretre! Most jó megint! Bízom a fiúban, remélem így is marad! Ingyen megcsinálta vagyis cserebere alkatrészért! Korrekt!
ismételten széthullott a szíjfeszítő patron... Most éppen a háromszög alakú profilvasban lévő persely miatt! Új persely készült bele, plusz felrakva egy másik szíj is, mivel a rajta lévőt hosszában elszaggatta. Ezen kívül a feszítő kerékben valamilyen rejtélyes módon elforgott a komplett csapágy(????) anélkül, hogy a csapágy meg lett volna szorulva!
Így ez a kerék cserélve lett!
Illetve kicserélve a két hátsó féknyereg, mivel a bal hátsónál a dugó szorult, a jobbnál pedig a kézifék kar nem működött!
ekkor kicserélve a kézifékkötél is!
Még cserélve lett a jobb hátsó lengéscsillapító, mert nem nagyon sikerült ennél a felújítás, így elfolyt az olaj, és tönkrement! )monroe :20e
232000km
Elérkezett az idő... Sajnos az idők folyamán elkezdett rozsdásodni a gép alja, nem is akárhol, hanem a hátsó kerék felfüggesztéseinél( stab-rudaknál), így elérkezett az idő, hogy megcsináltassam, még mielőtt elhagyom a hátsó hidat! Megtörtént, és ha már arra volt dolog, akkor ki lett cserélve a kipufogó rendszer is! hátsó dob a másikról átrakva, kicserélve a csövek, és a háromszög dog kiiktatva, mert annak semmi értelme, viszont legalább drága....
Illetve kicserélve az első trapézban a 3 szilent+ a talpas gömbfej is! Így most mindkét oldalon cserélve ezek! Lassan visszatér az autó úttartása, azonban jó majd akkor lesz, ha az első gátlókban ki lesz cserélve a toronycsapány!
Ma felújításra került a két első lengéscsillapító is! Ugyan ott ahol a hátsók is! Nagyon korrektek, és gyorsan jó áron dolgoznak!
20e+10 e kettő csapágy, ami a teleszkóp aljában van....
Sajnos ismét eltörött a szíjfeszítő patronomat tartó vaslap.... Cserébe kiderült, hogy az egész szíjfeszítésem rosszul van összerakva mióta megvan az autó (sok éve). minden alkalommal mikor bármiért le lett szedve a szíj, ugyanúgy -mint kiderült rosszul- lett összerakva ahogyan volt... Kiderült, hogy miért törik el ilyen sűrűn ez a vaslap.... Nálam ennek, és a szíjfeszítő keréknek minden csavarja fixre volt eddig húzva, és a vaslap nem merőlegesen állt, hanem a ptronnal bezárt egy kb 45 fokos szöget! Mint kiderült, ennek mozognia kell. Így most a perselyeket (azt sem tudtam, hogy van, mivel teljesen be volt rohadva) kiszedtem, letakarítottam zsíroztam, és jól- függőlegesre összeraktam..... Ismét előjött a hozzá nem értés bosszúja, de cserében már ezt is bármikor meg tudom újra szerelni.... Gyakorlatilag lassan nem lesz olyan probléma a motortérben, amit ne tudnék egyedül megcsinálni!
Így most új szíjat kapott, illetve a generátor fesz szabályzó is újra lett cserélve
JA és egy újabb köszönet jár a titkos Alfa szerelőmnek, aki már megint telefonos segítséget nyújtott..... :)
Donorról turbócsere, mert amit már cseréltem, nem volt a toppon.bár nem folyt az olaj, de már nem volt az igazi.Ennek most nem annyira lóg a tengelye... érezhetően erősebb.
Már ideje volt a hátsó két lengő cseréjének... 11ker-ben 4óra alatt megcsinálták...
Kicsit megváltozott az úttartás :)