Tagok >> Quick >> 164 2.5 Turbo D super >> Blog
- Típus:164 2.5 Turbo D super
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:1995
- Színe:fekete
Ismét a fránya generátor adta fel a harcot.... Ismét szénkefe csere amitől megoldódott a probléma.....
Most hogy kész volt a vas, már indultam is a dolgomra, de nem jutottam messzire...
Indítás után az autó megáll, elmegy minden áram....Jajj! Egyszer már csinált ilyet a felső holtponti jeladóm, aminek a kábelje tőben eltört és letestelt! Azt akkor megcsináltam,-de nem bízván forrasztási tudásomban- inkább vettem másikat 5e-ért! Most ezt kicseréltem, mivel azt hittem ez a bajos alkatrész! De nem! Bele új 40A-es biztosíték, majd kicsap...... Vagy a csomagtartóban található 40A-es, vagy a motor térben található izzításnak a biztosítékát verte ki! Így hát a rég óta halasztgatott motortérben található kábelek cseréjét (amik az idő múlásával megkeményedve törnek) elkezdtük! Hamar ki is derült, hogy a légtömegmérő kábele a ludas! Ez nálam 2 kábel összefonva (?!?!)sajnos a szigetelés elöregedett, és a két kábel összeért majd zárlatot csinált..... A kábel kicserélve, probléma megoldva.......! Ára nincs(vagyis pár darab 40A-es nagy késes biztosíték) de időbe telik az ilyen kis szir-szarok megkeresése. Mindenesetre megjegyzendő, hogy akármilyen zárlat van azonnal a csomagtartóban lévő- akksi mögötti- 40A-es biztosíték száll el!
A hétvége projektje: generátorfelújítás, amely a szénkefék cseréjéből áll-ennek ára 2500ft! A helyén nem cserélhető, de egyébként probléma nélkül megoldható, ha kiszeded! (BOSCH)
Viszont ha már a szíjnál kotortunk kiderült, hogy a szíjfeszítő görgő, és a patron közti összekötő spiáter darab ( kb 10cm*2cm) el van törve! Nos sok Amorés kollégának, és az aggostyáni bontós kollégáknak köszönhetően megismerkedtem egy újabb Alfa őrült szerelővel Oroszlányban-neki volt ilyen gombokért..... Plusz mivel a patron is szét volt hullva az is cserére szorult! A Bárdiban ennek új ára: 58e ft(ha Alfához kéred)! Ezen csak kuncogtunk, de mint az új ismerőstől megtudtuk ez az alkatrész majdnem teljesen megegyezik az 525tds patronjával! Ha BMW-hez valót kérsz az ár már csak 12e!!!!!! Ez a nem mindegy.....ezek az infók.....:)! Természetesen ez a patron is probléma nélkül beszerelhető az autóba-nem kell átalakítani semmit(bár picit hosszabb, mint az alfáé)! Viszont most már ezek után úgy áll a szíj, ahogy kell, többet nem nyikorog, és nem fog eltörni a rúd sem......
A lenti költség 46%-os Bárdi kedvezménnyel értendő! :)
2 évig bírt a szervóban az a bizonyos 3 db 6 os csavar! most ismét szét, és kicserél! Kicserélve a klímakompresszor csapágy, illetve a szervó csapágy , na és a mellette lévő kerék alatti csapágy!
És lám kiköltöztek a motortérből a madarak! :)
Természetesen magunk csináltuk, ez csak az anyagköltség!
Elhalkult a motortér is, mivel megszűnt a visítás, amit a feszítőcsapágy hallatott....
Szép új Japán csapágy ment bele, bár lett volna 900-ért Kínai is..... :-)
Most a bal hátsó féknyeregben a dugattyú adta fel a harcot-Kicseréltük ocsóér.....
Ja és a szervóban azok a bizonyos körmök elkoptak az idő során...Kicseréltük, pont jó bele a 6-os csavar elvágva :-)
Kösze az infót annak, akit nem említhetek itt, de nagyon vágja ezeket a digó dízel vasakat, és Heves megyében leledzik! :-) Ja és minden hülye kérdésemre válaszol lelkesen (vagy nem annyira???)
Hát ismét sikerült lecserélni az alukat 15ˇ"-ról 16"ra, és ez nem gyári...
Köszee- Alfarin! (a sapkaárús)
Ismét megadta magát a turbó, tehát csere bere! Zotya164 kollegától sikerült is turbót vadászni jó áron! Köszi neki!
Ismét lett kicsit kütyüzve a gép, átnézve az adagoló, na meg úgy álltalában a moci...
Hála annak az embernek aki szereli, nem is volt drága, na meg talán mostmár össze is áll a gép, bár hogy legyen mire költeni, most éppen a turbóm hagyta el magát, úgyhogy 1500-2000 km-ként 1 lityi oil..... és néhány hidrotőke sem ártana...
Így sosem lesz lefényezve, bár lehet hogy a hétvégén lottózom majd.......
Kész lett a verdán a karosszéria munka, a fény most még várat magára, de majd az is meglesz! kapott egy szép újj hátsó szárnyat, hála annak az embernek aki elmondta, hogy a 164 szárny megegyezik a Citröen xm-ével! köszee, így spóroltam némi creditet! A földön nem találokl bronz csíkot, próba cseresznye : -)