Elérkezett az ideje a kuplungszerkezet cseréjének. A cserét a közeli Fiat szervizben végezték, ahol egy kicsit féltek a feladattól, de végül jól megoldották. A programozáshoz egy régi kollégájukat kellett visszahívják, mert anno ő még részesült oktatásban hogy hogyan kell a selespeedet beállítani . A lényeg az hogy minden oké, és érezhetően jobban finomabban és talán gyorsabban vált a seles. :)
Mai napon sort kerítettem a motorvezérlés átprogramoztatására, az MMC tuningnál. Az első tapasztalatok kedvezőek, rugalmasabb, dinamikusabb az autó, és jobban reagál a gázpedál is. Bővebben majd pár ezer kilométer után. :))
Erőt vettem magamon és csináltam pár fotót a selesről! :)
Túl sokat nem írnék róla. Régiek ki, újak be, frissítés megtörtént! Gyári (NGK) nem tuning gyertyák. :)
Ma ismét teljesült az egyik régi nagy vágyam. Az autó alá került a Supersprint komplett kipufogó rendszere! :)
Az eddigi Proex által megvalósított és felszerelt 60-as kipufogó rendszer sem volt rossz, de valahogy úgy éreztem hogy egy mérnökök által tervezett profi, kifejezetten erre a típusra tervezett rendszerrel több lóerőt tudok kicsikarni. A Proex rendszer hangzása viszont nagyon is egyedi, és rendben való volt. Kicsit több mint két év elteltével ezért váltásra szántam el magam, és elindultam az autón lévő tuning alkatrészek nemesítése felé. Régóta vágyakoztam a Supersprint rendszerére, és most érkezett el az idő hogy meg is valósítsam eme tervemet! Felvettem a magyarországi képviselővel a kapcsolatot, aki nagyon kedves és segítőkész volt, így egy hét alatt le is zajlott az adás-vétel! Hál' istennek minden egyes alkatrész megérkezett egyben épségben, így már nem volt akadálya a felszerelésre. A rendszer autó alá való felhelyezése nem igazán ütközött semmilyen akadályba, némi nemű apró útbaigazítás azért kellett egy két illesztési pontnak, de összességében minden stimmelt. Az első rövid tapasztalatok már igen pozitívak. Az autó jóval élénkebb lett már az alsóbb fordulatszám tartományban is! Nem hittem hogy lesz ekkora különbség a két rendszer között, de tapasztaltam hogy igenis meg van a nagy különbség. A hangja szolidan sportos, és nem okoz problémát hosszabb úton sem. Kezd olyanná válni az autó így a DMC szűrővel és a Supersprint rendszerrel amilyennek szeretném. Most már csak tényleg össze kellene hangolni egy jó motorelektronikai programmal a rendszert, és szinte tökéletes is lenne a számomra! :)
Talán már úgy néz ki hogy végre valahára kezd kitavaszodni, ezért megejtettük a nyári kerekek felszerelését.
Beépítettük a BMC CDA karbonházas levegőszűrőt az autóba. Szerencsére nem kellett hozzá semmi farigcsálás, így simán visszaépíthető eredeti állapotra ha a szükség úgy hozza. :)
Esedékessé vált a már kissé használt motorolaj frissre való cseréje (Selenia 20K) , az ehhez szükséges járulékos alkatrészekkel. A műveltet természetesen Hari mester végezte! :)
Kevertünk az olajba egy kis Liqui Moly adalékot.
2011.07.22- én kezdtük Hari mesterrel beépíteni az angol autóból származó TI üléseket a selespeedembe! Nem volt egyszerű. Sajnos a sportcsomagos ülés rögzítését máshogy oldották meg az olaszok mint a TI ülésekét, ezért szükség volt némi nemű fúrás faragásra hogy minden stimmeljen az új jövevényekkel. Külön nehezítés volt még hogy a TI ülések háttámlája elektromos állítású, ezért még vezetékelni is kellett. Természetesen Hari nem ismer lehetetlent és ezt is profi módon megoldotta ahogy ezt tőle már megszoktuk, és mind ezt hétvégén!! Jutott még a melóból vasárnapra is, de a végeredmény minden nehézségért kárpótol! Vasárnap levezetésként még beiktattuk a Sparco alu pedálokat is a rendeltetési helyükre, de ez desszert volt már csak az ülésekhez képest! :-)) Köszi Hari! :)
Felkerült a kicsi rendszám az autó elejére! Végre! :)