Tagok >> SD >> Giulia Super >> Blog
- Típus:Giulia Super
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2022
- Színe:Rosso mi más:)
Sok előkészülettel és némi aggódással indultunk neki, hogy mire számítsunk, hogy fog alakulni a túra, de összességében a megfelelő mennyiségű előkészület, a rengeteg felesleges cucc amit vittünk, kényelmes utazássá tette.
És persze a folyamatos figyelem, ami pedig a sikeres kivitelezéshez kellett :)
Az osztrák és az olasz pályákon igazából teljesen kulturáltan lehet közlekedni, a magyar helyzet alapvetően siralmas bár inkább nevetséges ez a mindenki feszengő, egymásnak betartó viselkedése. Hát ez van, de így egy piros alfából telipakolva nővel nincs ezzel semi gond:D Feszengjenek csak a hónajszagú mercedesben, meg a béjebében az egyenneműek :D
Szóval Dolce Vita!
Odafele úton újra az esti autózást választottuk, ez sokkal küzdelem-mentesebb gyerekekkel, persze mérlegelni kell az esti vezetés kockázatait, mit vállal be az ember.
Elindultunk Budapestről délután 5 óra körül, az M1 felé, majd átvágva Bécs alatt, az A2 irányába. Még világosban beértünk az Alpokba, így a gyerekek is számolhatták az alagutakat.
Sebesség tekintetében a 120km/h-t lőttem be, és lelőttem volna magam ha pár éve azt mondják nekem ennyivel fogok 1000 km-eket autózni :D De igazából ennyivel lehetett haladni, szóval max a bírságok begyűjtögetése céljából tudtam volna ezt növelni :D
A tetőbox miatt megfigyeltem itt teljesen normális a fogyasztás, még nincs feleslegesen kínozva a technika. 120 körül D-ben 7. sebességben tartja a megnövekedett légellenállás miatt, így tettük meg a legnagyobb részét az útnak. 8.3L/100km lett a nagy átlag.
Egyáltalán nem spóroltam, ha úgy volt elrúgtam neki, ahol lehet egy ízesebb gyorsítással fűszereztem az utat. Emberkedés száguldozás nem volt, az értékes rakományra és a plusz súlyra való tekinettel is.
Az autó dinamikája, útfekvése ilyen maxra terhelt bendővel is teljesen lineárisan változik, semmi bólógatás vagy dűlöngélés, ha kell lép is :)))
Szóval pont ahogy vártam:)
Csomagból többet és súlyból többet nem is szabad bele pakolni:D Még pont elegendő rugó út maradt, nézegettem a keréknyomást, és az olajszintet út közben, minden rendben volt.
Megint vihar előtt parázott be az autó és egy ferdén parkolást követően mutatta hogy nincs maxon az olaj:D De én már nem ilyedtem meg mert tudtam hogy van benne és, majd legközelebb megállok egyenesen és akkor lesz, a felhőket meg figyeltem :)
Update: itthon konzekvensen mutatta a min-max közötti 5/6 töltöttségi szintet szóval végül rátöltöttem elvégre van még 1-2 ezer olajcseréig legyen csak maxon, ha már a talján levitte a max mennyiséget 5.5L-ről 5.2-re :)
Szóval alpok, aztán talján föld, reggel 5-re értünk Rimini magasságába.
Mivel a szállást ilyenkor miég nem lehet elfoglalni, ezért San Marino-ban kezdtük a napot.
Elég megkapó élmény volt onnan nézni a tengeren felkelő napot:)))
Aztán a még látogatók és tömeg nélküli városka utcáin sétálva, a kellemes hajanli 25-30 fokban :D Na aztán napközben már dúrvult a helyezet.
A gyerekek az utat jól viselték, 2-3 óra után jöttek az első megjegyzések, hogy már elég lenne, aztán mivel mondtuk egész nap autóban fogunk ülni, beletörődtek a sorsukba:)
Riminibe érkezve elfoglaltuk a szállást és irány a tenger.
A gépjármű részben árnyékolt, és őrzött helyen volt, így azért nagyjából biztonságban tudhattam. Spoiler azért a végére jó retkes lett, szóval az első utam a mosóba vezetett, köszönhetően a porviharoknak:)
Visszafele út sokkal fárasztóbb volt mert reggel 11 körül indultunk és ugyanúgy reggel 4-5-re értünk haza. Ennyit pluszt jelent gyerekekkel nappal autózni és még ráadás a viharok miatti várakozás.
Izgalomban nem volt hiány, már a nyaralás alatt folyamatosan figyeltem a Windy alkalmazást hogy merre milyen viharok alakulnak ki.
Az alap trend az volt hogy spanyolország felől érkeztek a viharok amik átromboltak olaszország északi területei felett.
Rimini-ben egy kedvező Adriai légáramlás általában széttolta a felhőket, és elkerülte a helyet minden komolyabb vihar.
A visszaútra viszont jó előjel volt hogy majd szintén figyleni kell a hírekből hallható apokalipitikus narancs méretű jegekkel és egyéb őrülettel járó brutál zivatar felhőket.
így is történt, amikor Caorle magasságába értünk, már láthatóak voltak az Alpok felé húzó zivatar láncok, brutál fekete felhők.
így sikerült is eltölteni 1+ órát egy autostrada parkolóbban, de érdekes hogy mi már vagy fél órája ott álltunk szemerkélő esőben, mikor elkezdtek megérkezni a csapzott és rémült autósok, menedéket keresve.
Viszont az viharokat végül ügyesen és nem kis szerencsével elkerülva az Alpokban ismételten olyan naplementében és színekben volt részük ami örökre emlékezetessé tették az utat.
Magyarországra érve már elég fáradtak voltunk meg is phentünk egy 20-30 percre hogy ne a hajnali elalvós időszakban rizikózzunk.
Végül hazaérve a gyerekeket végre ágyba rakva, autót pedig garázsba pihentünk kipakolás előtt:)
Tankolás:
Magyarországon a szokásos VP100-ból megtankoltam még határátlépés előtt a gépjárművet:)
Ausztriában szintén a határ előtti utolsó elérhető Shell kútnál még telitankoltam jó kis 1.99-es áron :P
Mielőtt leraktam a hotel parkolójában az autót még San Marino-ban lemostam a bogarakat és az út koszát, aztán megtankoltam a gépet. A minden féle noname kutak nem nyerték meg a bizalmam. Viszont GP-nél találtam 100-as benzint úgyhogy itt is kapott egy teli tankot a gép, Verde 100-ból :)
Visszafele úton elég is volt ausztriáig, ahol ismét már az első Shell-en tankoltam:)
Ezzel pedig már haza érve még maradt 241km battery :P Hogy miért nem parkoltam 300km-enként 40 percet töltőre várakozva nem is értem:D:D:D Ugye a technika, meg a fejlődés:) A kényelem fejlődik a technika az adott, az ablaktörlőmotoros autók azoknak valók aki szeret sokat kávézni és közben nem tud vezetni:D
A fogyasztás teljesen rendben volt, igazából a technika fejlődése nyomonkövethető, tehát inább jelentéktelen, de kényelmes és rá lehet modnani hogy milyen jó hogy eltelt 30 év :))).
A 155-ös sima autópályázásnaál fogyasztott 130-150 között 8.5 L körül, ez 140 Le-höz tartozott.
A mostani 200 (230) Le így végül is teljesen reális hogy 8,3-at fogyasztott, sok teherrel.
Tehát elmondhatjuk, hogy annyit eszik amennyire nyomod, bármelyik autó, amelyik alapvetően jól van tervezve.
Az 5L-es koplalóművészek más kávéház, az nem ilyen autót vesz és nem is ezt kapja:)
És a Giulia nem alapvetően van jól tervezve hanem zseniális:)))
Tehát azért teljes terheléssel, élvezetesen, pihentető módon, sikerült kétszer 10+ órát utazni, 5 fővel és rengeteg csomaggal.
Összesen két mókust kellett tanítani, ami a megtett km-ekhez képest egész jó arány:)
1: Oszták néni a GTI golffal jött mögöttünk és egyre közelebb tolakodott, az alsóbbrendű utakon, amit én nem ismerek és mindenhol 70-es korlátozás, de aztán jött az autópálya felhajtó, és már helyezkedett a NÉNI!!!:D:D:D hogy most majd őőő:D Én meg csak trepni, és utána beálltam a kényelmes 120-ra:D Hova lett a néni?:D
2: Már este a három sávos pályán a középsőben autótzva egy kamionhoz közeledve valamiért egy talján gyösz úgy gondolja megtanítja az küldöldi Alfát, hogy márpedig jobbról megelőz.. Ő is lemaradt :D
De ezen kívül tényleg az alap olasz mentalitással teljesen élhető volt a gép, ha határozott vagy, látják nem vagy mazsola, nem frocliznak.. Ha mesüge vagy, akkor kerülnek jobbról-balról, ahogy tudnak:D Azért inkább érdemes figyelni, mert a motorok is mennek jobbról is.








Pénteken balatonról indultunk teljes bizonytalanságban hogy szabad-e gyerekkel bevállalni a City Campinget, de sátor volt nálunk szóval gyí:)
Végül szinte sötétedésre érkeztünk AlfaCity-be, a zene már szólt, és a Camping valami brutál teli volt :D Jó hát én vállaltam, hogy nem jelentkezek be előre.
De hála a nagyon empatikus szervezőknek mégis beeresztettek minket így bent táboroztunk le, sötét volt mire állt a sátor, de simán vették az akadályt a gyerekek, jól szórakoztak a hangos zenén, és jól aludtak.
Nem úgy mi, akik azt sasoltuk melyik mikor indul el pisilni, de azért pár órát tudtunk aludni mi is:)
Másnap reggel összeszedtük magunkat és a kellemes árnyas helyen reggelizgettünk.
Igaz körbejárni a csak a tombolajegyek alibijével tudtam a helyszínt, mert a 3 gyerek fullra kihasználja a rendelkezésére álló idő és tér kereteket:D
Külön momentum ami most jött föl, hogy ezelőtt Zánkán voltam Alfacity-ben ahol bemutatták a Giuliát, akkor hondával érkeztem, alfátlanul.
Most 2023-ban pedig a saját Giuliámmal, és családdal:)
A Camping kifejezetten jó döntének bizonyult!
Igazi fesztivál hangulat volt!
Első telipakolt út.
Első "olaj nincs maxon" jelzés..
Első kültéren elszenvedett vihar.
Szépen sorjában: összepakolva láttam hogy bizony a csomagok meghaladják a csomagtartó ürtartalmát, és erre még érkeztek a csomagok szóval nincs mese, megy föl a box és lássuk mi lesz. És mi lett, elfértünk, pont ahogy tervezve lett, telipakoltuk, mindent is elvittünk.. sátor, kiskocsi, polyfoam, hűtőtáska, görgkorcsolya, gumikrokodil:D
A fogyasztás kb. jól alakult előtte egy intenzív városi dugózással együtt és 140-es pálya tempóval, 10.3 L/100 lett, ebben benne volt pár gyorsítás is:)))
Egyértelmű hogy megnöveli az autó légellenállását a box, nem is engedtem neki hogy 8-asban 2000 körül csettegjen, szépen dinamicban 2500-as fordulaton közlekedtünk:)
Ugrik 170-re kupakkal is:)
Megérkezve legalább be tudtam parkolni kerítésen belülre, de sajnos tető nem jutott neki, és egyik este jött is a vihar, kölcsönösen idegállapotba kerültünk Giuliával együtt:P
Ő giuliasága azzal próbált plusz törődést kiharcolni hogy mutatott nekem egy olaj kéne szimbólumot:P (mint kiderült a helyben járatás emelkedőn, a beparkolás stb. kapcsán mentette el ferdén a hibás értéket amit a vihar előtt bemutatott)
Innen duplán idegeskedtem hogy most akkor ez igaz, vagy mi legyen + itt fogja nekem elverni a jég szegény gépsárkányt...?
De végül egy közepes monszummal megúsztuk, és következő indítás és egy rövid karika során a manual szerinti vízszintes talajon olaj mérés után és azóta is már maxon van az olaj újra:)
Szóval helykínálat: elégszéges:) (családnál nincs olyan hogy elég:D)
Menettulajdonságok: Álom
Kinézet: pukkasztó:)
.. újabb kis karcokat fedeztem fel, de még bízok benne hogy csak bogár, aminek a nagját már leszedtem.. majd kiderül, update, bogár volt:)
- viszont új tudással lettem gazdagabb, van a benzines Giuliának nívópálcája:) igaz csak a karter oldalába belecsavarva, de létezik titkolt manuális módszer az olajszint megállapításár:)








Nagyon nagyra becsülöm feleségem hogy támogatott benne hogy nekünk nem kell SUV, ezért még a díszköveit is és a köbméter kaját is haszaszállítom neki, és még élvezem is:)
Egyépként 8888km-et hagytuk el épp az imént, a nagyátlag lement 10.3L/100km-re, a városi szakaszokon inkább a 12 felé kandikál országúton meg a 8 felé:)
Egy darab javítandó hiba volt rajta eddig: kiesett egy patent a lökhárítóból, sajnos egyszer-egyszer elér az eleje, és ekkor van hogy kipattan a patent, és ha kipattant állapotában kapja el valami akkor kiesik.. Pótoltam 550ft volt. a drágábbat vettem:)))
A képeken láható, tükörben felmérhető helykínálat arra ösztönöz hogy csak vezetésre alkalmas állapotban szabad ki és beállni a garázsból:))) Ez nem baj:) A mai napig megnézem minden beálláskor az orrát hogy jó helyen van-e, hiába ez még trabantra lett méretezve, de végül is befér nem? :D
A héten távozott Nagypapám aki még talpraállt, hogy megnézze az új szerzeményt, de elvinni egy tiszteletkörre már nem tudtam vele :...( szépen csenben ment el.
Zajlik az élet, kislányom kitűnő lett első osztályban. Jövő héten család szállítás:)
Lehet felkerül a kupak is a tetőcsomagtartóval:) Indul a nyár:)
Lehúzott ablakkal kézimódban krúzolok reggel 7-kor a városban, minden méter élmény!!!!!!! Veszettül megy, pukkasztóan szép, és még praktikus is:)
Bár ennek határait majd most megteszteljük, eddig minden ok:)
Alfa SZERETEM!








Eddig konkrétan nem mertem a fényezéshez érni:) A magasnyomásúval nagyjából letüsszentettem, esetleg az ablakokat, a belsőt kitakarítottam.
De most eljött az idő, egy kis sampon, salg, és szépen előkerült a kefe.
Bevallom ebben segített az Alfa marketing filmje is, ahol a tervező mérnök fejtette ki hogy a UX része a kézimosás:) Hát ezt ki kellett próbálnom:)
Bevallom nem csalódtam, már máskor is éreztem, hogy szinte erotikus élmény végig törölgetni az autót, de ezek az olaszok nagyon tudnak:D
Pofátlanul szép formák, és mostanra úgy látom a fényezés minősége is tartós, egy pár hajszálkarcon kívül mást nem látok rajta, így lehet finoman dörgölni:)
Egyépként is tervben van valami kis autokozmetikai csomag beszerzése, eddig az tartott vissza hogy a csapvíz nagyon vízkövesen száradt, de megfelelő vegyszerekkel és törléssel ez elkerülhető:)
Legalább egy képet csinálhattam volna de gyorsan be kellett dugni a garázsba a gépet mert jött a eső, szóval marad a rizsa:)
ui:
Azóta napfényben megláttam az első hajszálkarcokat, a fényezésen.. marad a magasnyomású:D Azért egyszer jó volt:)
Kisasoltam egy lötyögő kábel csatlakozót, nincs is semmi dugva rá, de akár zörögnin is tudhat, így a kötegelőért nyúltam:D
Persze óvatosan kell minden ilyennel bánni, mert az auto nem egy statikus tárgy, mindem ami mozog, ami meleg, az hatással van egymásra, kárt is tud okozni.
De ezesetben tényleg csak ott fityegett, így nem túl szorosan megcsíptem:)
Megellenőrzitem még1x az OBD-t nulla hibát mutatott, eltároltat sem jelzett.. tehát a legutóbbi mint ahogy az kinézett fals riasztás volt, ami töltő levételnél keletkezett.



Most már figyeltem a töltő lecsatlakoztatására, nyoma sincs semmi nyavajgásnak:P
Családi telekocsis lötyögés próbáltam örömteli alfázást bemutatni, 90-el a 3-ason:)
Ugye. Nemhergeljük a családot:P
Egészen a 21-es úton is túljutottam, már vártam a szerpentint:D addig a pár ízesebb kigyorsításon kívül, említésre méltó nem történt.
Na de majd a szerpentin :D
Hát nem előttem termett az aktuális 50-el menő kocsisor?
Szépen követtem, hagytam őket kibontakozni:))
Aztan jött egy hosszabb szakasz, közben persze azonnal kaptam a kotkodálást…
Na mondom akkor csak lightosan:)
Onnan végre üres volt az út:))))
De szépen veszi a kanyarokat!
Mennyire megy!
Kb. Az út utolsó 10 percére jutott egy kis élményautózás:)
De megérte, leparkoltam, járattam még kicsit, egy pici fékszag egy kis égett fű, ami az aljához ért:P
De a fő atrakció hogy sikerült a Mátraszentistván lehajtónál kicsit odalépni neki, amikor is megajándékozott egy kis utánégetős, pops and bangs váltással :)
Hát apró örömök:)

Az autó üzenni akar valamit..
Hogy is mondjam.. ha ezt elmesélem egy off tulajnak, akkor jönnének a naugyék:P
Mert ugye 8k km vastagon garis, de most mit kezdjek ezzel..?
Szóval hogy olvasgattam világszerte ezeket a ilyen olyan hibakódot kír, mert csak és ez alfa stb..
Meg is próbáltam megfejetni magamnak, hogy nyilván valami hekkelés vagy akku probléma, mindenki másnál :P
Még azt sem mondom, hogy kétségbe estem, mert volt már hogy leszedtem az akksi sarut, akkor pedig mindent kiír, van is rá módszer kitörölni.
De most az volt, hogy az autó csepptöltőn, kicsit sietősen indultam, szedem le, indítok, erre jön a kód özön. Légzsák, kézifék, radar, sos nem elérhető és minden..
De konstatáltam a kézi működik, mire kiálltam a kertből, a nagyja eltűnt az utca végére kopp jobbra a kormány, aztán kopp balra el is tűnt a többi..
De azért bennem volt, hogy akkor most a hiba az hogy azt mondja hogy hiba, vagy van hiba?:D
Végül is akkor elmondhatjuk:
- vagy az van, hogy hirtelen kikapcsolás nélkül szedtem le töltőt, közben az autó már készenlétben volt a nyitás miatt, bezuhant a feszkó, és nesze.. mert pont nem vette a lapot a vezérlő ektronika?
- vagy ez valami szoftver bug amit nem gyomláltak ki mert ugye nyomtalanul gyógyul??
- vagy valami fizikailag nem kóser hát miért csinál ilyet..???
Lehet felhívom a szervízt azért nézzenek rá, mondjanak valamit..
Hmm..
Akkor mostantól szabály, hogy mielőtt nyitom az autót kihúzom a töltőt, hogy onnan már ne érhesse váratlanul a plusz tápnyál megszűnése..
Pont tárgyalták a topicban nincsan rózsa tövis nélkül.. őőő,
Vagy csak jelezte az autó hogy ő ilyen fáradtan nem hajlandó velem útrakélni:/
Jó tényleg fáradt voltam...
Na ezt majd úgy is átírom csak így hirtelen :P
A program hiba forrása, program hiba :D
A diagnosztikai rendszer hibásan jelez hibát :D
De legalább megy:)))
illusztráció: akkumulátor saru levétel utáni kódrengeteg találó zenei aláfestéssel.
Persze az OBD hibaolvasóm semmit nem mutatott, igaz csak gyújtáson volt, motort nem indítottam, de nyilván igazából hibajelenséget sem tapasztaltam.
Végre úgy használtam a gépet ahogy azt eredetileg terveztem:)))
NEeeeeeem volt könnyű megállni... :)
Kb. 2 hete kuksolt a garázsban töltőre dugva, aztán eljött anyáknapja és rávettük magunkat egy M3 oda-vissza a hétvégi körre :)
Oda fele úton mivel 21h után indultunk minden sima volt:) Gondoltam megajándékozom feleségem az Alfázás örömével, és felajánlottam neki hogy vezethet végig, de olyan fáradt volt az egész napi kertben tevékenykedés miatt, hogy nem vállalta:) Ok akkor maradok én:)))
Továbbra is foglalkoztat a mi a jó az autónak, hogy szereti ha vezetik témakör, és ezt ismételten tovább fejlesztettem, most se nem siettünk, se nem túlélő módban féktávról féktárvra menekültönk az idióták elől :D
M0: D módban 100-110 km/h körül gurulva szépen 1800-2000 RPM körül (manuálban csekkolva 7-es sebességben tartotta magát) mivel tempomattal gurultunk így a fogyasztáson nem látszott hogy többet enne mint normal-ban. Szóval az M0-án Dinamic-ba kell rakni akkor nem akar 1300-as fordulaton hegynek fel röfögni :)
M3: itt már mindegy mibe raktam, mert 130-nál eléri a 8-as sebességgel is a 2000-es fordulatot, így szintén tempomattal végig gurultuk a távot, néhány felhajtós örömteli gyorsítással alapvetően nyugodt közlekedéssel, a fogyasztásom is normalizálódott 8.2 ennek már több köze van a katalógus adatokhoz :D :)
( tankolás óta csak két rövid kör jutott 1-1km hideg motoral, ami miatt 15L-en volt kiakadva, na ez már nekem is sok:D)
Nagyon szeretem mikor az egész rendszer átmelegszik és érezhető hogy pont úgy működik minden mint ahogy a tervező asztalon kitalálták, engedek néha a csábításnak manuálba átdobva a váltót milyen szépen váltogat vissza, milyen szépen dobja a következő sebességet terhelés alatt :)
Más ez mint a városban épp bemelegedett motorral tötyögni, szépen átmelegedett trombitáló kipufogóval, váltóval és minden penge és életteli:))) Öröm a gyorsítás:)
Szokásos rigolyáimat most is betartottam, extrém körültekintő pakolóhely keresés, lehetőleg olyan mellé aki nem megy sehova :D:D:D
De miután bemondták hogy jégeső várható még a villanyautók fedett napelemes töltő helyét is kisasoltam, hogy én biz beállok oda ha úgy alakul:D
Hát vasárnap már az elején említett népszopásba torkollott a hazaút, a mindenki most megy, közben jégesők, zivatarok vonulnak át a pálya felett, bogarak, baleset.. ami kell::P De nézve az időképet szépen megvártuk kúton a zuhékat, így minket elkerült:)
Talán egy fokkal jobb volt a közmorál mint előzőleg tapasztaltam de igazából enyhén szólva is inkább pórias mentalitásra vall... csak pár példa:
35km/val gurul mindkét sáv.. BMW az elválasztó vonalon gurul, hogy eresszék már el.. HOVA?:D Suzuki Stift 1.0 bőgő motorral érkezik és próbálja bizonygatni hogy ő nagyon menne:D de hova.. mina különbség a két ember között?:D Semmi:D
A tolakodók a legalja, ilyenkor szépen megnyomódik a pedál, ha üres előttem a pálya és go, majd szépen kisorolok és eleresztem a húgyagyút, ha majd újra utólér :D
Szóval kb. látom már mit várnak el az emberek egy ilyan autótól és én megadom nekik, se többet se kevesebbet :))))
Határozott relatív sebességgel távolodok, vagy előzök, nincs félreértés:)))
Ha pedig van hely akkor normálisan lehet közlekedni, ha nincs akkor hallgatom ahogy gangol vissza a 8 sebességes ZF és gurgulázik a motor:))) Jó ez így mindenkinek:)
7900km



Na végre, két tavaszi zápor közt feldobtam a nyárikerekeket, az óriás 17" felnikkel, ha nyárikerék akkor nagykerék:))))
Megnéztem végre milyen gumit is rakott rá Giorgio amikor alátette a platformot:)))
Hát EcoContact 6:))) Amúgy nem is olyan rossz így 20 fok környékén már jobban fog mint a téli Bridgestone:D
Szóval pipa, ez is megvan, téli ment a helyre, gyerekektől kértem kölcsön krétát:)))
Nyomás ok benne, majd kicsit kell kieresztenem belőle, mert már most 2.8 Bar menve:)
7000km:)