Tagok >> Somez >> 145 1.6 TS Special Edition >> Blog
- Típus:145 1.6 TS Special Edition
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2001
- Színe:rosso-130
Sajnos két hónappal ezelőtt gazdasági totálkárosra törték az autómat. Ma végül eladtam a roncsot, ami 3 éven át rengeteg élményt adott nekem. Előző este beültem, megsirattam, elbúcsúztam. Nagyon fog hiányozni :(
Csöri kicserélte nekem a hátsó tárcsákat és a betéteket. Már nem nyikorog a kocsi és valamivel nagyobb a fékhatás is.
Pár hete sikerült egy kátyún kapott defekt és kora reggeli kómás vezetés együttes eredményeként felszaladnom egy járdára, majd leütni a jobb oldali küszöböt. A javítási munkálatok első fázisa lezajlott, azaz vettem új gumikat. Négy darab Fulda Carat Progressót, 195/55R15 méretben. Sokkal jobban tapad velük a kocsi, és az úthibák is kevésbé jönnek át az utastérbe. Szereléssel, mindennel együtt 80 000 forintom bánta az esetet és a küszöb megjavítása még odébb van...
Brutális csikorgás jött a jobb hátsó kerekem felől, amióta Csörinél új fékbetéteket kapott az autó. Most kiderült, hogy a régi fékbetét eléggé egy vékony vájút mart a tárcsára és az új betét nem kopott hozzá rendesen, ezért csikorgott. A tárcsák egyébként még gyáriak, és kb. fél éven belül cserélni kell majd. A bal első lámpámmal is hasonló a helyzet, mivel jobbra-balra mozog benne a lámpatest és nem lehet már megcsinálni. Az olyan 30-35 rongyos tétel lesz nekem, mivel nem akarok utángyártottat venni hozzá.
Úgy néz ki egyébként, hogy Csöri megoldotta az esőben felkeményedő gázpedál problémámat is, mert hazafelé brutális esőben jöttem és minden oké volt a pedállal.
A kocsiban 62500 km van.
Csöri lecserélte az olajamat Seléniára, plusz új szűrők is kerültek az autóba. Legközelebb 75 000-nél megyek hozzá, és egy gyertyacsere is be fog figyelni. A reggeli első indítási problémámat lehet, hogy most sikerült orvosolni. Bár most nagy hidegek jönnek és akkor meg tökéletesen indul a kocsi elsőre is :)
Az esőben felkeményedő gázpedál előtt Csöri is értetlenül állt. Ha legközelebb is ezt csinálja, meg fogom kézzel ráncigálni a pillangószelepnél, hogy kiderüljön hol szorul. Jobbat nem sikerült összehoznunk. Ettől a két problémától eltekintve az autó remek, nagyon imádom. Ja és vettem még két liter olajat is, hogy a következő cseréig után tudjam tölteni, ami elfogy.
A korábban írt apró hibát kijavították a küszöbön, 8000 forintot kellett fizetnem érte. Vannak kőfelverődések a vezető oldali ajtómon, meg a jobb oldali tükröt le kéne fényeztetni (köszi előző tulaj), de egyelőre ebből az utóbbira látok reális esélyt. Azt már elfogadtam, hogy patent sosem lesz a verda külseje, és akármennyire is imádom, a használat során bizony keletkeznek apróbb sérülések rajta.
1 évesen eléggé felbolyhosodtak azok a szőnyegek, amiket Punishertől vettem tavaly. Itt volt az idő újakat rendelni tőle, és bár most nem pont olyat kaptam, csak hasonlóakat, ezek is nagyon jók.
Ma mindenhol felpolírozták a kocsit, amiért köszönet a carwellness.hu-nak. A tető és a motorháztető látványosan javult, de a jobb első kerék feletti lemezről is eltűnt a vékony karcok nagy része. Sajnos az első lökös elég sok helyen sérült már, és a hűtőmaszk is kapott ezt-azt a csukott szemmel parkoló autóstársaktól, ezért fényezni kéne. A kettő együtt 50 000 forint, amit bár örömmel kifizetnék, de egyelőre nincs miből. Talán ősszel megcsináltatom, de addig megmarad ilyennek.
Jövő héten azért lesz egy újabb utam a fényezőhöz, mivel a jobb oldali küszöb spoileret az előző tulaj idején rosszul fényezték, és egy kis buborék alakult ki benne. A polírozással ez sajnos kifakadt és egy 3 centis csíkban lepattogzott a festék. 6-8000 forint a javítása. Ennyit még megérdemel az autó.
Képeket később rakok fel, mert le kéne előtte mosnom, de úgy látom ma is esni fog :-)
Tegnap tankoltam, és a kocsi a szokásos 11,5-11,8 liter helyett csak 10,9-et fogyasztott. Ráadásul a korábbi méréseimhez képest a mostani alatt volt 1 órás dugóban araszolás és nem fukarkodtam a klímával sem ebben a baromi nagy melegben. Szóval úgy tűnik, a motor 2500-3000 fordulaton való használata jót tett a fogyinak.
Jövő héten hétfőn megyek a carwellness.hu-sokhoz felpolíroztatni a kocsit, mert sok helyen matt már a fényezés. Meglátjuk, hogy milyen állapotúra sikerül felhozni és aztán megfontolom pár helyen a fényezést. Igazság szerint erre most nem költenék, de majd még átgondolom.
Csörihez tett látogatásom során a következő dolgokat szervizelték:
- alapjárati motor
- hátsó ablaktörlő lapát
- első lengőkarok
- klímatisztítás
- hátsó ablaktörlő motor tisztítása, és zsírozása
Kimértük továbbá a kocsi értékeit, hogy megtudjuk miért eszik 11,5-öt Budapesten. Sajnos vagy szerencsére minden érték kiváló volt, így tutira az én vezetési stílusomban van a hiba. Meglátjuk hogy fog enni a gép, ha 2500-3000-es tartományban használom 2000-2500 helyett.