Tagok >> Somez >> 145 1.6 TS Special Edition >> Blog
- Típus:145 1.6 TS Special Edition
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2001
- Színe:rosso-130
Szerencsére csak egy kis kábelcsövet kellett kihúznom, ami a csomagtartót és a karosszériát köti össze. Ebben fut az ablakmosó csöve, és pár elektromos kábel is. A cső látszólag gyárilag itt ketté volt vágva, és egy vastag tiplivel volt megtoldva, amiről lejött a szigszalag és szétjött a két cső. Emiatt folyt ki az ablakmosó, de most összeragasztottam, adtam neki egy kis pillanatragasztót is, és remélhetőleg évekig jó lesz.
Egyik napról a másikra felmondta a szolgálatot a hátsó ablakmosó. A lapát működik, de hátra nem megy folyadék, míg előre simán. Egyelőre nem volt időm vele foglalkozni, de amint jobbra fordul az idő, ránézek.
Csöri megnézte rázópadon a szilenteket, és lassan cserélni kell, de egyáltalán nem vészes a dolog. Kicseréltem továbbá a csomagtartó meggyengült teleszkópjait, a vezető oldali hangszórórácsot, és az anyós ülésnél lévő belső kilincs műanyagok. Ez utóbbira 1 évet kellett várni, mire a gyártónál összejött elegendő megrendelés a legyártásukhoz. Természetesen minden gyári alkatrész.
A kocsi ma sikeresen átment a vizsgán, de kiderült, hogy elöl-hátul 4 szilent rossz. Csörinél ezeket nem néztük meg, úgyhogy szerencse, hogy ismerős embernél vizsgázott a kocsi, különben nem ment volna át. Amilyen hamar lehet, ezt a problémát orvosoltatom Csörivel, és az önindító bendixre is rá kell nézni, mert a zsírozás sajnos nem segített rajta.
Egy befagyott kézifék és az anyagiak is úgy hozták, hogy nem tavasszal, hanem már most januárban megcsináltattam Csörivel pár fontosabb dolgot a kocsin. Csöri és az édesapja továbbra is remek munkát végeztek, de már csak a barátságos hangulat miatt is érdemes mindenkinek hozzájuk vinni a kocsiját.
1. Vezmód csere - indításkor nulla hang, az autó teljesen csendes. A kövekező 50 000 kilométerig ezzel nem lesz gond, és remélhetőleg utána sem.
2. Alapjárati motor kitisztítás - nagy melegben, hosszú araszoláskor elkezd ingadozni az alapjárat. Meglátjuk majd nyáron, hogy a tisztítás javított-e rajta. Ha nem, akkor csere lesz.
3. Önindító zsírozás - még mindig sistereg indításkor, de jó eséllyel bedolgozza a zsírt és akkor mégsem kell cserélni a bendixet.
4. Fékbetétek cseréje - pár hónapot még bírtak volna, de ennyin már nem spórolok.
5. Kézifékkötelek - mindkét kötél kicserélve, úgyhogy a kézifék jobb, mint volt.
6. Kapott 1 liter Selénia olajat is a gép, hogy a szint maximumon legyen.
7. Levettük végre a gyári dobra felcsavarozott, igénytelen kipufogóvéget, amit még az előző tulaj rakott fel. Majd egy szép krómot rászereltetek a későbbiekben.
Ami majd aktuális lesz a jövőben:
- Féktárcsák és olajcsere kb 5000 km múlva
- Teljes polírozás tavasszal
- Új nyári gumik tavasszal
- Hangszórórács, belső kilincs műanyag és csomagtartó teleszkópok tavasszal
- Rendes lemezfelnik jövő télre, mert ez a mostani idővel leereszt
Lakkcipő barátom megcsinálta a kocsi oldalán lévő horpadást. Ez alatt a bal első teljes oldalt kell érteni, illetve kérésre a hátsó lökhárítómat is megcsinálta, mivel volta rajta már pár sérülés. Most már csak egy kis polír hiányzik, és az autó szebb lesz, mint valaha. Azért remélem egy jó ideig nem fog senki sem sunyi módon neki menni a szépségemnek...
Ma voltam Csörinél, és pikk-pakk kicsérélte a blokk oldalán lévő kipufogó rögzítő lemezkét. Ugyebár ez el volt törve, és a frászt hozta rám a csörgésével, csikorgásával. Idővel egyre durvább lett, de most végre csendes. Viszont a kezdeti enyhe csörgés, amire először felfigyeltem megmaradt. Kau múltkor két ilyen "könnyen eltörő" lemezkét említett, úgyhogy lehet nálam a másik adja ki az enyhébb zajt. Ezt sajnos nem néztük meg, úgyhogy egy darabig nem fogok emiatt leautózni Várpalotára. Majd ha összejön még pár apróság, akkor megnézzük mi lehet a gond.
Másik dolog a jobb hátsó gumi ütközé a rugóban, ez is ki lett cserélve. Nem mintha én bármikor leütöttem volna annyira az alját, hogy szükség legyen rá, de azért jó ha ott van.
Az új lambdával vegyesben (fele autópálya klímával, 130-cal - fele BP) 8,3-8,5 liter között jön ki. Tisztán Budapesten viszont továbbra is stabilan 10 liter. Úgy néz ki ez az 1.6 TS ennyit tud. Mindenesetre maradok a Shell V-power (nem racing) benyánál.
Egy éve van nálam az autó, majdnem 40 000 kilométerrel vettem, és ma belekerült az 50 000. is. Így 1 év alatt 10 000-et mentem vele, ami egész kímélős. Hála Istennek eddig nem volt semmi olyan gond az autóval, ami nem ered a rendeltetésszerű használatból.
Nagy szerencsémre a telefonommal le is tudtam videózni az eseményt: http://www.youtube.com/watch?v=LQ0FNkcEJ8U
Nos nem a V-power benya miatt nem csörgött a gép, hanem a jó minőségű balatoni utak és az autópálya miatt. Budapesten megint elkezdte, de kiderült, hogy a motorblokk falán lévő kipufogó felfogató miatt csinálja. Az ugyanis keresztben el van törve. Állítólag típushiba. Kau írt is az üzenőfalamra, hogy két ilyen felfogató szokott eltörni. Csörivel ki fogom cseréltetni minél hamarabb, csak neki is most rengeteg a munkája, úgyhogy lehet hosszú várólistára kerülök :-)
A két kis rögzítő cikkszáma: 60610581 és 60610582.
Tegnap este már otthon vette észre apám, hogy a vezető oldaln két tenyérni felületen valaki benyomta a kocsim oldalát. Igazán kedves dolog volt tőle, hogy szó nélkül elhajtott. Mindenesetre most megint 30 000 forintom bánja a fényezést, plusz a rengeteg kieső idő, és egy esetleges későbbi eladásnál majd a vásárlók fele ezen fog aggódni. Az az egy szerencsém, hogy az ajtót pont nem kapta el, csak az utána lévő oldalsó lemezt, és azt is úgy nyomta be, hogy szépen ki lehet egyengetni.
update: A fényezővel csak két hét múlva tudok időpontot egyeztetni, úgyhogy duplán boldog vagyok :-(