Tagok >> Somez >> 145 1.6 TS Special Edition >> Blog
- Típus:145 1.6 TS Special Edition
Mindent erről a típusról
Tagok, akik birtokolják a típust - Évjárat:2001
- Színe:rosso-130
Most, hogy végre rendes hó is esik, felvittük a kocsit Budán, a Hármashatár-hegyre. Meg kell mondjam a Pirelli téligumikkal és az elsőkerékhajtással úgy felmentem mindenhol, hogy még magam is meglepődtem. Remekül muzsikál télen is az autó, gyakorlatilag ugyanúgy indul a hidegben is, mint nyáron, ami külön öröm. Az is igaz, hogy eddig csak egy alkalommal volt lehetőségem igazán átfagyott állapotban beindítani, mert egyébként mindig beállok vele a jó meleg garázsba. Meg is ajándékoztam egy garnitúra alfás szőnyeggel karácsonyra, amit Punisher kollégánál lehet megvásárolni.
zozo145 kollégától vásároltam négy darab gyári dísztárcsát. Szegénynek nem lehetett felpattintani a Punto felnire, nekem a Bravo felnire viszont simán passzolt. Elég keményen lehetett csak felpattintani őket, ami jó dolog, hiszen nehezen is jönnek le :-) Egyébként mindegyik hibátlan állapotban van, kivéve egyet, aminek két helyen picit le van törve a pereme.
A kocsihoz sajnos nem kaptam téligumit, ezért a Pirelli W190 Snowcontrolra esett a választásom. Végül 60 ezer forintért vettem is négy darabot, illetve beszereztem 4 használt lemezfelnit is még 20 ezerért. Nagy szerencsém volt, hogy egy közeli gumisnál a nyakukon maradt 16 darab csavar Alfa 166-ból, melyekből csak egy picit kellett fűrészelni, és már kész is a télre a kocsi.
Ma végre riasztót is szereltettem a kocsiban, a Delt Alarm Kft.-nél (www.deltalarm.hu). Van rablásgátlás is benne, amit még szoknom kell, de nagyon korrektül megcsináltak mindent és nem gányolták szét az autót.
Tegnap éjfél körül beszereztem Halesztól egy pár kigyó matricát, egy hátsó amorés szélvédő matricát és egy-egy rendszámtábla keretet. Mindez 2200 Ft-omba került, ami nagyon olcsó.
Alapvetően nem vagyok oda a matricázásért, de a két kis fehér kígyó ízlésesen mutat az indexek fölött. A hátsó szélvédő matrica már kicsit vadabb dolog a maga 60 centis szélességével, de még ez sem rondít az autó külsején. Ráadásul a mögöttem jövők látják hova is tartozom :-)
Ma ki tudtam cserélni a kocsi kopott emblémáját a motorháztetőn. 5100 Ft volt az új, de nem volt egyszerű leszedni a régit. A trükk, hogy hajszárítózni kell az embléma hátoldalát és akkor a ragasztója elenged egy idő után. Persze vigyázni kell az emblémát rögzítő két kis fém alátétre is amikor levesszük, nekem szerencsére sikerült épen lekapni őket.
Belement a második tank benzin is a kocsiba, és 10 literes budapesti fogyasztást sikerült mérni. Ez annak fényében elég jó, hogy rengeteget szívtam a felújítások és egyéb lezárások, tüntetések miatt a dugókban.
Végre sikerült átíratni a kocsit. Szinte majdnem kereken 60 ezer forintba került eredetvizsgával együtt. Nem semmi...
Ma megy eredetvizsgára a kocsi. Viccnek tartom, hogy 3 órát mondanak a dolog lebonyolítására, de hát Magyarországon élünk, az ember már fel van készülve az ilyenekre. Jártam ma Lágymányoson és kicsit aggódva szemléltem a benzinmutatót, mivel 355 km-t mentünk tankolás óta és már jó ideje negyedet mutat. Menet közben kicsit ingadozik, de úgy látom még tartja ezt a szintet. Mindenesetre esélytelennek tűnik az 500 km megtétele, és így a 10 literes fogyasztás elérése, ami valljuk be nem is kevés annak tükrében, hogy 160 km-t autópályán 110-zel mentem.
Végre sikerült vennem egy flakon Turtle Wax bőrápolót és a kormány, illetve a váltógomb is megkapta a magáét :-)