137300 km
A gyári generátor beszart, Csöri intézett egy bontottat.
136600 km
Csörinél a következők lettek szervizelve:
- bal első ködlámpa szakadt kábele
- bal első fényszóró motorja kicserélve
- a kalaptartó egyik tartópöcke eltört, ezt is cserélte
- jobb első külső féltengely gumiharang csere
133 000 km-nél járunk, és pár dolognak eljött az ideje:
- Olajcsere + pollenszűrő
- Hátsó fékbetétek és tárcsák cseréje
- Vezető oldali ajtóhatároló csere (végre nem kattog nyitogatásnál)
- Sport gátlók és ültetőrugók cseréje gyárira (BP-n esélytelen volt velük közlekedni)
- Toronymerevítőt kivettük (Nincs rá szükségem)
Természetesen Csörinél jártam most is. Azt hiszem nem mondok el újat azzal, hogy remek munkát végeztek és bőven megéri hozzájuk 200 kilométert autózni.
A kocsi egyébként isteni, ma reggel még le is mostam, mert már nagyon koszos volt szegény :-)
Sajnos két hónappal ezelőtt gazdasági totálkárosra törték az autómat. Ma végül eladtam a roncsot, ami 3 éven át rengeteg élményt adott nekem. Előző este beültem, megsirattam, elbúcsúztam. Nagyon fog hiányozni :(
Csöri kicserélte nekem a hátsó tárcsákat és a betéteket. Már nem nyikorog a kocsi és valamivel nagyobb a fékhatás is.
Pár hete sikerült egy kátyún kapott defekt és kora reggeli kómás vezetés együttes eredményeként felszaladnom egy járdára, majd leütni a jobb oldali küszöböt. A javítási munkálatok első fázisa lezajlott, azaz vettem új gumikat. Négy darab Fulda Carat Progressót, 195/55R15 méretben. Sokkal jobban tapad velük a kocsi, és az úthibák is kevésbé jönnek át az utastérbe. Szereléssel, mindennel együtt 80 000 forintom bánta az esetet és a küszöb megjavítása még odébb van...
Brutális csikorgás jött a jobb hátsó kerekem felől, amióta Csörinél új fékbetéteket kapott az autó. Most kiderült, hogy a régi fékbetét eléggé egy vékony vájút mart a tárcsára és az új betét nem kopott hozzá rendesen, ezért csikorgott. A tárcsák egyébként még gyáriak, és kb. fél éven belül cserélni kell majd. A bal első lámpámmal is hasonló a helyzet, mivel jobbra-balra mozog benne a lámpatest és nem lehet már megcsinálni. Az olyan 30-35 rongyos tétel lesz nekem, mivel nem akarok utángyártottat venni hozzá.
Úgy néz ki egyébként, hogy Csöri megoldotta az esőben felkeményedő gázpedál problémámat is, mert hazafelé brutális esőben jöttem és minden oké volt a pedállal.
A kocsiban 62500 km van.
Csöri lecserélte az olajamat Seléniára, plusz új szűrők is kerültek az autóba. Legközelebb 75 000-nél megyek hozzá, és egy gyertyacsere is be fog figyelni. A reggeli első indítási problémámat lehet, hogy most sikerült orvosolni. Bár most nagy hidegek jönnek és akkor meg tökéletesen indul a kocsi elsőre is :)
Az esőben felkeményedő gázpedál előtt Csöri is értetlenül állt. Ha legközelebb is ezt csinálja, meg fogom kézzel ráncigálni a pillangószelepnél, hogy kiderüljön hol szorul. Jobbat nem sikerült összehoznunk. Ettől a két problémától eltekintve az autó remek, nagyon imádom. Ja és vettem még két liter olajat is, hogy a következő cseréig után tudjam tölteni, ami elfogy.
A korábban írt apró hibát kijavították a küszöbön, 8000 forintot kellett fizetnem érte. Vannak kőfelverődések a vezető oldali ajtómon, meg a jobb oldali tükröt le kéne fényeztetni (köszi előző tulaj), de egyelőre ebből az utóbbira látok reális esélyt. Azt már elfogadtam, hogy patent sosem lesz a verda külseje, és akármennyire is imádom, a használat során bizony keletkeznek apróbb sérülések rajta.
1 évesen eléggé felbolyhosodtak azok a szőnyegek, amiket Punishertől vettem tavaly. Itt volt az idő újakat rendelni tőle, és bár most nem pont olyat kaptam, csak hasonlóakat, ezek is nagyon jók.