Somez - főkép
>> AutóápolásAlfa 145 1.6 TS Special Edition // 2009-07-20

Ma mindenhol felpolírozták a kocsit, amiért köszönet a carwellness.hu-nak. A tető és a motorháztető látványosan javult, de a jobb első kerék feletti lemezről is eltűnt a vékony karcok nagy része. Sajnos az első lökös elég sok helyen sérült már, és a hűtőmaszk is kapott ezt-azt a csukott szemmel parkoló autóstársaktól, ezért fényezni kéne. A kettő együtt 50 000 forint, amit bár örömmel kifizetnék, de egyelőre nincs miből. Talán ősszel megcsináltatom, de addig megmarad ilyennek.

Jövő héten azért lesz egy újabb utam a fényezőhöz, mivel a jobb oldali küszöb spoileret az előző tulaj idején rosszul fényezték, és egy kis buborék alakult ki benne. A polírozással ez sajnos kifakadt és egy 3 centis csíkban lepattogzott a festék. 6-8000 forint a javítása. Ennyit még megérdemel az autó.

Képeket később rakok fel, mert le kéne előtte mosnom, de úgy látom ma is esni fog :-)

 
>> EgyébAlfa 145 1.6 TS Special Edition // 2009-07-17

Tegnap tankoltam, és a kocsi a szokásos 11,5-11,8 liter helyett csak 10,9-et fogyasztott. Ráadásul a korábbi méréseimhez képest a mostani alatt volt 1 órás dugóban araszolás és nem fukarkodtam a klímával sem ebben a baromi nagy melegben. Szóval úgy tűnik, a motor 2500-3000 fordulaton való használata jót tett a fogyinak.

Jövő héten hétfőn megyek a carwellness.hu-sokhoz felpolíroztatni a kocsit, mert sok helyen matt már a fényezés. Meglátjuk, hogy milyen állapotúra sikerül felhozni és aztán megfontolom pár helyen a fényezést. Igazság szerint erre most nem költenék, de majd még átgondolom.

 
>> SzervizAlfa 145 1.6 TS Special Edition // 2009-06-15

Csörihez tett látogatásom során a következő dolgokat szervizelték:
- alapjárati motor
- hátsó ablaktörlő lapát
- első lengőkarok
- klímatisztítás
- hátsó ablaktörlő motor tisztítása, és zsírozása

Kimértük továbbá a kocsi értékeit, hogy megtudjuk miért eszik 11,5-öt Budapesten. Sajnos vagy szerencsére minden érték kiváló volt, így tutira az én vezetési stílusomban van a hiba. Meglátjuk hogy fog enni a gép, ha 2500-3000-es tartományban használom 2000-2500 helyett.

 
>> SzervizAlfa 145 1.6 TS Special Edition // 2009-02-15

Szerencsére csak egy kis kábelcsövet kellett kihúznom, ami a csomagtartót és a karosszériát köti össze. Ebben fut az ablakmosó csöve, és pár elektromos kábel is. A cső látszólag gyárilag itt ketté volt vágva, és egy vastag tiplivel volt megtoldva, amiről lejött a szigszalag és szétjött a két cső. Emiatt folyt ki az ablakmosó, de most összeragasztottam, adtam neki egy kis pillanatragasztót is, és remélhetőleg évekig jó lesz.

 
>> SzervizAlfa 145 1.6 TS Special Edition // 2009-02-13

Egyik napról a másikra felmondta a szolgálatot a hátsó ablakmosó. A lapát működik, de hátra nem megy folyadék, míg előre simán. Egyelőre nem volt időm vele foglalkozni, de amint jobbra fordul az idő, ránézek.

 
>> SzervizAlfa 145 1.6 TS Special Edition // 2009-01-25

Csöri megnézte rázópadon a szilenteket, és lassan cserélni kell, de egyáltalán nem vészes a dolog. Kicseréltem továbbá a csomagtartó meggyengült teleszkópjait, a vezető oldali hangszórórácsot, és az anyós ülésnél lévő belső kilincs műanyagok. Ez utóbbira 1 évet kellett várni, mire a gyártónál összejött elegendő megrendelés a legyártásukhoz. Természetesen minden gyári alkatrész.

 
>> EgyébAlfa 145 1.6 TS Special Edition // 2009-01-16

A kocsi ma sikeresen átment a vizsgán, de kiderült, hogy elöl-hátul 4 szilent rossz. Csörinél ezeket nem néztük meg, úgyhogy szerencse, hogy ismerős embernél vizsgázott a kocsi, különben nem ment volna át. Amilyen hamar lehet, ezt a problémát orvosoltatom Csörivel, és az önindító bendixre is rá kell nézni, mert a zsírozás sajnos nem segített rajta.

 
>> SzervizAlfa 145 1.6 TS Special Edition // 2009-01-09

Egy befagyott kézifék és az anyagiak is úgy hozták, hogy nem tavasszal, hanem már most januárban megcsináltattam Csörivel pár fontosabb dolgot a kocsin. Csöri és az édesapja továbbra is remek munkát végeztek, de már csak a barátságos hangulat miatt is érdemes mindenkinek hozzájuk vinni a kocsiját.

1. Vezmód csere - indításkor nulla hang, az autó teljesen csendes. A kövekező 50 000 kilométerig ezzel nem lesz gond, és remélhetőleg utána sem.
2. Alapjárati motor kitisztítás - nagy melegben, hosszú araszoláskor elkezd ingadozni az alapjárat. Meglátjuk majd nyáron, hogy a tisztítás javított-e rajta. Ha nem, akkor csere lesz.
3. Önindító zsírozás - még mindig sistereg indításkor, de jó eséllyel bedolgozza a zsírt és akkor mégsem kell cserélni a bendixet.
4. Fékbetétek cseréje - pár hónapot még bírtak volna, de ennyin már nem spórolok.
5. Kézifékkötelek - mindkét kötél kicserélve, úgyhogy a kézifék jobb, mint volt.
6. Kapott 1 liter Selénia olajat is a gép, hogy a szint maximumon legyen.
7. Levettük végre a gyári dobra felcsavarozott, igénytelen kipufogóvéget, amit még az előző tulaj rakott fel. Majd egy szép krómot rászereltetek a későbbiekben.

Ami majd aktuális lesz a jövőben:
- Féktárcsák és olajcsere kb 5000 km múlva
- Teljes polírozás tavasszal
- Új nyári gumik tavasszal
- Hangszórórács, belső kilincs műanyag és csomagtartó teleszkópok tavasszal
- Rendes lemezfelnik jövő télre, mert ez a mostani idővel leereszt

 
>> SzervizAlfa 145 1.6 TS Special Edition // 2008-08-29

Lakkcipő barátom megcsinálta a kocsi oldalán lévő horpadást. Ez alatt a bal első teljes oldalt kell érteni, illetve kérésre a hátsó lökhárítómat is megcsinálta, mivel volta rajta már pár sérülés. Most már csak egy kis polír hiányzik, és az autó szebb lesz, mint valaha. Azért remélem egy jó ideig nem fog senki sem sunyi módon neki menni a szépségemnek...

 
>> SzervizAlfa 145 1.6 TS Special Edition // 2008-08-21

Ma voltam Csörinél, és pikk-pakk kicsérélte a blokk oldalán lévő kipufogó rögzítő lemezkét. Ugyebár ez el volt törve, és a frászt hozta rám a csörgésével, csikorgásával. Idővel egyre durvább lett, de most végre csendes. Viszont a kezdeti enyhe csörgés, amire először felfigyeltem megmaradt. Kau múltkor két ilyen "könnyen eltörő" lemezkét említett, úgyhogy lehet nálam a másik adja ki az enyhébb zajt. Ezt sajnos nem néztük meg, úgyhogy egy darabig nem fogok emiatt leautózni Várpalotára. Majd ha összejön még pár apróság, akkor megnézzük mi lehet a gond.

Másik dolog a jobb hátsó gumi ütközé a rugóban, ez is ki lett cserélve. Nem mintha én bármikor leütöttem volna annyira az alját, hogy szükség legyen rá, de azért jó ha ott van.

Az új lambdával vegyesben (fele autópálya klímával, 130-cal - fele BP) 8,3-8,5 liter között jön ki. Tisztán Budapesten viszont továbbra is stabilan 10 liter. Úgy néz ki ez az 1.6 TS ennyit tud. Mindenesetre maradok a Shell V-power (nem racing) benyánál.