Tegnap este furcsa zajra lettem figyelmes a csomagtér felől, és kiderült, hogy a jobb hátsó lámpám szó szerint kiesett a helyéről. Szerencsére nem esett le a földre, nem tört össze. Viszont kiderült, hogy az olaszok botrányosan szarul tették fel a gyárban. A megoldás lényege, hogy két csavart beleragasztanak a lámpa hátlapjába, majd ezeket egy-egy anyával felfogatják a csomagtartó lemezére. Nos a ragasztás úgy tűnik elengedett, de furcsa, mert a bal oldali lámpa beton stabilan tart még most is.
Tovább fokozza a problémát, hogy a csomagtartó belső műanyag borítását le kell venni ahhoz, hogy a lámpa második csavarjához is hozzáférjünk. Itt is olaszos hülyeségről van szó tehát. A borítást tartó csavarok könnyen kijöttek, de a patentok baromi erősek voltak. Az egyik annyira, hogy le is tört a műanyag borítás belső része, amibe a patent van beledugva. Tehát nem a patent tört el. Vicc, de komolyan! Szerencsére ezt is megragasztottam pillanatragasztóval, és reményeim szerint nem kezd majd el zörögni a hátsó rész, mert semmi sem idegesít jobban a zörgő alkatrészeknél.
Nagyon jól sikerült az esztergomi találkozó, főleg mivel nekem ez volt az első. Laca barátommal volt szerencsénk a sok Brera, GTV mellett megtalálni a hátul eldugott Maseratikat, és még a Bazilikát is megmásztuk.
A legjobb mégis az Eurocentertől induló konvoj volt, mert csapatban menni sokkal élvezetesebb.
Ma meglátogattam Csörit Várpalotán, egy olaj, illetve vezérműszíj csere alkalmából. Mivel Alfa szakember még nem látta az autót amióta tavaly augusztusban megvettem, ezért Csöri megnézte minden szempontból a gépet.
Ami cserélve lett:
Olaj + szűrő
Pollenszűrő, légszűrő
Vezérműszíj, balansszíj
Klímatisztítás
Végre nem az 5W40-esMagnatec, hanem Selénia 20k van a motorban. Ennek eredményeképp a vezmód nem kerreg indításkor. Sajnos kiderült, hogy a lambdámnak vége, úgyhogy azt majd 1-2 hónapon belül kellene cserélni, illetve ősszel féktárcsák, fékbetétek, illetve jobb első gumiharang csere lesz, mert ez meg picikét folyik.
Csöri igazán remek munkát végzett, és a gyorsaságon kívül még beszélgetni is volt ideje velem. A műhelyét pedig érdemes egyszer megnézni, rend és tisztaság mindenhol. Mindenkinek csak ajánlani tudom őt!
Amióta nálam van az autó végig a MOL-nál tankoltam 95-öst. Télen azt tapasztaltam, hogy ha sokáig áll a hidegben az autó, akkor utána hidegen gyenge a motor, kb 2000-ig engedi pörgetni és a gázreakció is hosszabb. Persze hidegen 2500-ig sem szoktam pörgetni,és miután elért 85 fok körüli értékre, hirtelen meglódult és ment rendesen. Többen mondták, hogy felejtsem el a MOL kutakat. Megtettem, és úgy néz ki a Shell benzinnel tényleg megszűnt a fenti hibajelenség. Azért még próbálgatom, hogy miként viselkedik a gép.