Sajnos a képeken látható sérülést szenvedte el a kocsim. Nem vagyok fényező, de szinte alig roncsolódott meg a lemez, leginkább csak a festék jött le.
A vizsgaidőszak végeztével barátnőmmel együtt leugrottunk Hévízre 4 napra. A fürdőzés és a hosszas alvások mellett végre kipróbálhattam, hogy mit tud autópályán a kis Alfám. Hát mit ne mondjak, elég jól megy, igaz 160 fölé nem nagyon kergettem csak egy-két alkalommal és az utazótempóm is inkább 125-135 között mozgott. Odafelé menet ráadásul egy szintén rosso 156-os mögött utaztunk egy darabig, majd az M1/M7-nél elváltak útjaink. A sofőr egy 40 körüli nő volt, és sajnos nem volt meg benne az Alfa szellem :-)
Próbáltam fogyasztást is mérni, de induláskor már benne volt az autóban 60 km-nyi Budapestezés és pár elég kemény dugó, illetve hazafele jövet az északi parton jöttünk, plusz Keszthelyen még tele is tankoltam a félig üres tankot. Végül így összességében durván 9 liter/100 km fogyasztás jött ki, ami egyáltalán nem rossz.
Amióta nálam van az autó végig a MOL-nál tankoltam 95-öst. Télen azt tapasztaltam, hogy ha sokáig áll a hidegben az autó, akkor utána hidegen gyenge a motor, kb 2000-ig engedi pörgetni és a gázreakció is hosszabb. Persze hidegen 2500-ig sem szoktam pörgetni,és miután elért 85 fok körüli értékre, hirtelen meglódult és ment rendesen. Többen mondták, hogy felejtsem el a MOL kutakat. Megtettem, és úgy néz ki a Shell benzinnel tényleg megszűnt a fenti hibajelenség. Azért még próbálgatom, hogy miként viselkedik a gép.
Most, hogy végre rendes hó is esik, felvittük a kocsit Budán, a Hármashatár-hegyre. Meg kell mondjam a Pirelli téligumikkal és az elsőkerékhajtással úgy felmentem mindenhol, hogy még magam is meglepődtem. Remekül muzsikál télen is az autó, gyakorlatilag ugyanúgy indul a hidegben is, mint nyáron, ami külön öröm. Az is igaz, hogy eddig csak egy alkalommal volt lehetőségem igazán átfagyott állapotban beindítani, mert egyébként mindig beállok vele a jó meleg garázsba. Meg is ajándékoztam egy garnitúra alfás szőnyeggel karácsonyra, amit Punisher kollégánál lehet megvásárolni.
zozo145 kollégától vásároltam négy darab gyári dísztárcsát. Szegénynek nem lehetett felpattintani a Punto felnire, nekem a Bravo felnire viszont simán passzolt. Elég keményen lehetett csak felpattintani őket, ami jó dolog, hiszen nehezen is jönnek le :-) Egyébként mindegyik hibátlan állapotban van, kivéve egyet, aminek két helyen picit le van törve a pereme.
A kocsihoz sajnos nem kaptam téligumit, ezért a Pirelli W190 Snowcontrolra esett a választásom. Végül 60 ezer forintért vettem is négy darabot, illetve beszereztem 4 használt lemezfelnit is még 20 ezerért. Nagy szerencsém volt, hogy egy közeli gumisnál a nyakukon maradt 16 darab csavar Alfa 166-ból, melyekből csak egy picit kellett fűrészelni, és már kész is a télre a kocsi.
Ma végre riasztót is szereltettem a kocsiban, a Delt Alarm Kft.-nél (www.deltalarm.hu). Van rablásgátlás is benne, amit még szoknom kell, de nagyon korrektül megcsináltak mindent és nem gányolták szét az autót.
Tegnap éjfél körül beszereztem Halesztól egy pár kigyó matricát, egy hátsó amorés szélvédő matricát és egy-egy rendszámtábla keretet. Mindez 2200 Ft-omba került, ami nagyon olcsó.
Alapvetően nem vagyok oda a matricázásért, de a két kis fehér kígyó ízlésesen mutat az indexek fölött. A hátsó szélvédő matrica már kicsit vadabb dolog a maga 60 centis szélességével, de még ez sem rondít az autó külsején. Ráadásul a mögöttem jövők látják hova is tartozom :-)
Ma ki tudtam cserélni a kocsi kopott emblémáját a motorháztetőn. 5100 Ft volt az új, de nem volt egyszerű leszedni a régit. A trükk, hogy hajszárítózni kell az embléma hátoldalát és akkor a ragasztója elenged egy idő után. Persze vigyázni kell az emblémát rögzítő két kis fém alátétre is amikor levesszük, nekem szerencsére sikerült épen lekapni őket.
Belement a második tank benzin is a kocsiba, és 10 literes budapesti fogyasztást sikerült mérni. Ez annak fényében elég jó, hogy rengeteget szívtam a felújítások és egyéb lezárások, tüntetések miatt a dugókban.