Mutasd

>> Tuning és extra2017-02-04

Kezdetét vette az állítható magasságú sportfutómű beépítése. A hátsó tengellyel kezdtem, ugyebár ott gyerekjáték a beszerelés. Hétfőn még minden csavart kézzel szenvedtem ki a helyéről, majd volt segítség is levegős pisztoly formájában. A hátsó tengely gond nélkül beépült, majd megkezdődött a mélytorok sorozat az első tengellyel. Ugyebár, ha valaki kényelmesen szeretné kiszerelni a lengéscsillapítót, a komplett agyat el kell távolítani. Semmi gond, én is így tettem, majd kivettem a féltengelyt is a bal oldalon. Szétszerelésnél éreztem, hogy a belső csillag már nincs éppen a helyzet magaslatán, de a nyári féltengely móka óta lapult egy csillag, illetve egy gumiharang a szekrény aljában, így ki is lettek cserélve. A bal oldal viszonylag egyszerűen ment, miután levettem az agyat és elkötöttem 2 anyát a toronyban, gyakorlatilag hullott is ki a lengéscsillapító. A bal oldal nem volt ilyen könnyű menet, az eső anya, amihez hozzá lett érve rögtön szépen meg is szívatott. Valószínűleg előző összerakásnál sikerült jó erősen meghúzni a felső lengőkar anyáját, illetve megszakítani a menetet, mert egy órás szenvedés után sikerült lerángatni az anyát a gömbfejről. a 2014 novemberében beszerelt Febi lengőkar gyári szilenttel tökéletes állapotnak örvend, ami a kopást illeti, se nem lóg és egy csepp szabadja sincs a gömbfejnek... ezen meg is lepődtem, mivel nem tartják sokra ezt a gyártót. A többi művelet könnyen ment, hamar kijött a másik lengéscsillapító is. Az igazi verekedés akkor kezdődött, amikor ki szerettem volna venni a villát és lengéscsillapítót összekötő csavart. Egy 10-es imbusz kulcsot a második próbálkozásnál el is törtem és itthoni körülmények között nem is tudtam haladni a dologgal. Bevittem hát munkába lengéscsillapítókat, gondoltam egy kis melegítés használni fog, de teljes kudarc volt ez is. Végül a sarokcsiszoló sem segített rajtam, hiába vágtam le a csavarok fejét, meg se moccantak. Mindkét csavar akkor engedett meg, amikor a 80%-át átfúrtam 10-es fúróval. Ezután a művelet után már könnyen ment minden. A gewinde bepattant a villákba, menet közben kitakarítottam a féltengely belső csukló környékét, mivel mindenhol gépzsírral volt kenve. A stabilizátor összekötőket kicseréltem, nem volt rossz az állapotuk, de jobb került bele (Lemförder) az első lengéscsillapítók felső gumipárnáját is kicseréltem, ez is Lemförder lett. Az utas oldal még hátra van, mivel a felső lengőkar még nem érkezett meg, de ez így is eléggé elhúzódik, mivel hétfőtől péntekig készül a futómű. Az időjárás szerencsére enyhült, így van á némi esély, hogy ki tudom vinni az Alfát egy jó kis próbakörre.