Mutasd

>> Szerviz2011-10-23

Nos, pénteken kicseréltük az olajat.... valami fekete trutyiról elég jó minőségű Selénia Racing olajra. Gyári (13 éves) olajszűrőt Mann szűrőre. Ez jó is volt, első a tapasztalatok pozitívak, csendesen jár a motor, jobban is megy a gép,
DE
az a tetűláda mocsok, aki eladta az autót elfelejtette említeni az apróságokat, vásárláskor. Egyik ilyen kis "semmiség" az az olajkád alján a leeresztő csavar hiánya, vagy inkább a helyettesítésének módja.... már levételkor sem tetszett a dolog, mivel a legnagyobb itthon található kulcs is 4 mérettel kisebb volt. Sebaj, az ilyen váratlan dolgokra fel vagyunk készülve..... egy 17-es fejű csavarra volt szükség, melyre két anyát csavartunk a csavar kiszedése még rendben volt. Közelebbről megnézve a leeresztő csavart, hát tényleg "gyönyörű" esztergályos munka... flexszel levágott hosszú csavar, melynek a menete összeeszkábálva, hogy jó legyen az olajkádba, 4 alumínium alátéttel beállítva a kellő távolságra... utolsó gányolás, amit egy csavarral meg lehet csinálni.... jobb híján visszatettük, gondoltam, ha eddig szigetelt, akkor majd ezután is.... 2 nap után világosan kiderült, hogy tévedtem. A drága friss olaj szépen lassan a garázs padlójára kerül.... kellemetlen, mivel tényleg nem két fillér volt, próbálunk valamit tenni vele... pl. réztömítés, piros szilikon. A legjobb egy használt olajkád lenne, eredeti csavarral, mert már a hócipőm tele az ilyesféle gányolásokkal.

Így a post végére egy kis apróság, már tényleg jelentéktelennek számít: az előző tulaj, elmondása alapján 2010. júniusában volt cserélve az olaj (Selénia20K), amikor 137 000 km volt az autóban. Az olaj kinézetén viszont nem úgy tűnik, mintha 13 000 km lett volna benne....




2011.10.24 - Már nem csepeg a csavar mellett, minden száraz. Km óra állása: 149 949